تور برزیل: راهنمای سفر به برزیل

به گزارش مجله آرنا، برزیل، بزرگ ترین کشور آمریکای جنوبی و میزبان تعدادی از مهم ترین کلان شهرهای جهان است. اما این تازه ابتدای ماجرا است. کارناوال مشهور برزیل که هر سال برگزار می گردد، یکی از مهم ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان است. اگر از علاقه مندان به حیات وحش باشید، در برزیل می توانید از گشت و گذار در منطقه ها مختلف با اقلیم و حیات وحش متفاوت لذت ببرید و در جنگل های بارانی آمازون لذت رویایی با منحصربه فردترین ومتنوع ترین حیات وحش را تجربه کنید. اگر شهرها و بناهای تاریخی و آثار معماری را دوست دارید، در برزیل ناامید نمی شوید. قدم زدن در ساحل، فوتبال، مردم دوست داشتنی و قیمت های معقول، همگی دست به دست هم می دهند تا برای سفر به برزیل مشتاق شوید.

تور برزیل: راهنمای سفر به برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

ساعت رسمی برازیلیا، مرکز برزیل، 5 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

زبان رسمی برزیل، پرتغالی است که تقریبا همه جمعیت این کشور به همین زبان صحبت می نمایند و تنها زبانی است که در نشریات، رادیو و تلویزیون و تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. برزیل، تنها کشور پرتغالی زبان در آمریکا است به همین علت، این زبان تاثیرات زیادی بر فرهنگ این منطقه داشته و فرهنگ آن را با سایر کشورهای اسپانیایی زبان همسایه متمایز نموده است.

واحد پول

واحد پول رایج این کشور، رئال یا رآل (real) است که با نشانه R$ و کد ایزوی BRL شناخته می گردد. هر رآل به 100 سنتاوو (centavos) تقسیم می گردد و برابر با 1245 تومان است.

نوع برق شهری

ولتاژ و فرکانس برق شهری در برزیل و انواع پریز به توضیح زیر است:

127 V

220 V

60 Hz

دوشاخه و پریزهای برق در برزیل از نوع C و N هستند که تصویر آنها را مشاهده می کنید:

کد برزیل و شماره های اضطراری

کد کشور برزیل +55 است.

  • اورژانس پزشکی: 192
  • آتش نشانی: 193
  • پلیس: 190

رانندگی در برزیل

رانندگی در برزیل یکی ار برترین روش های برای گشت و گذار در بخش های دورتر و کمتر شناخته شده است که سرویس حمل و نقل عمومی مثل قطار و اتوبوس در آنجا وجود ندارد یا پیشرفته و کامل نیست. در شهرها و فرودگاه های بزرگ، امکان کرایه خودرو وجود دارد.

قبل از رانندگی در برزیل این نکات را مد نظر قرار دهید:

رانندگی از سمت راست و کمترین سن قانونی برای رانندگی 18 سال است. استفاده از تلفن همراه حین رانندگی فقط با هندزفری امکان پذیر است. بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب در صورتی که کمربند داشته باشد، لازم است.

لیست تعدادی از فرودگاه های بین المللی

  • فرودگاه سانتا ماریا (سرژیپه)، آراکاخو
  • فرودگاه بین المللی ول د کائس، بلم
  • فرودگاه بین المللی تانکردو نوس، بلو هوریزونته
  • فرودگاه بین المللی برازیلیا
  • فرودگاه بین المللی ویراکوپوس - کامپیناس
  • فرودگاه بین المللی کامپوگرانده
  • فرودگاه بین المللی مارشال روندو، کویابا
  • فرودگاه بین المللی آفونسو پنا، کوریتیبا
  • فرودگاه بین المللی هرکیلیو لوز، فلوریانوپلیس
  • فرودگاه بین المللی پینتو مارتینز، فورتالزا
  • فرودگاه بین المللی پرزیدانت کاسترو پینتو، ژواو پسوا، پارائیبا
  • فرودگاه بین المللی زومی دوس پالمیراس، ماسیو
  • فرودگاه بین المللی ادواردو گومز، مانائوس
  • فرودگاه بین المللی مینیسترو ویکتور کوندر
  • فرودگاه بین المللی اوگوستو سورو
  • فرودگاه بین المللی سلگدو فیلهو، پورتو الگره
  • فرودگاه بین المللی گورنادر خوزه تیکسیرا دا لیویرا، پورتو ولیو
  • فرودگاه بین المللی ریو دوژانیرو گالیائو
  • فرودگاه سانتوس دومنت، ریودوژانیرو
  • فرودگاه بین المللی دپوتادو لوئیس ادواردو مگاهاس، سالوادور
  • فرودگاه بین المللی مارشال کونیا ماچادو
  • فرودگاه بین المللی سائو پائولوگوارولخس

شرایط آب و هوایی

تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش زیادی از این کشور دارای آب و هوای گرجهتی است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون است که در حوضه آب ریز رود آمازون به وجود آمده اند. برزیل دارای پنج آب و هوا است که عبارتند از گرجهتی در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب.

هزینه های معمول

هزینه اقامت

هزینه اقامت در یک خوابگاه یا هاستل در اتاقی با 8 تخت، از حدود 20 تا 30 رآل برزیل آغاز می گردد. اتاق های خصوصی در حدود 100 رآل قیمت دارند. هتل های کوچک زیادی در برزیل وجود دارد که خانوادگی اداره می شوند و مقرون به صرفه هستند. اقامت در این هتل ها بین 70 تا 100 رآل هزینه دارد. کرایه اتاق در منزل اهالی، بین 35 تا 50 رآل است. برای کرایه یک آپارتمان کامل به وسیله Airbnb به طور میانگین در حدود 140 رآل باید بپردازید و یک اتاق اشتراکی در حدود 32 رآل قیمت دارد.

هزینه خورد و خوراک

رستوران های کوچک و محلی قیمت های پایین تری دارند. هزینه یک وعده غذا در این رستوران ها که شامل نوشیدنی هم می گردد، در حدود 14 رآل است. غذاهای بهتر در رستوران های خوب با دکوراسیون شیک تر در حدود 35 رآل هزینه دارند. در صورتی که بخواهید خودتان آشپزی کنید تهیه خورد و خوراک مورد احتیاج بسیار مقرون به صرفه تر تمام می گردد. برای یک هفته در حدود 100 رآل باید بپردازید. همه این قیمت ها در ریودوژانیرو بالاتر هستند.

حمل و نقل عمومی

اتوبوس مسافت طولانی، برترین، راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای سفر داخل این کشور است. بلیط اتوبوس بین 8 تا 10 رآل به ازای هر ساعت سفر، هزینه دارد. یعنی جهت بین ریودوژانیرو و سائوپائولو بین 440 تا 650 رآل هزینه دارد. جهت ریودوژانیرو تا فلوریانوپلیس (Florianopolis)، بین 160 تا 240 رآل، هزینه دارد. حتما بلیط خود را حداقل یک روز قبل بخرید. حمل ونقل عمومی با قطار به قطارهای توریستی محدود می گردد و بین دو شهر مهم و توریستی سائو ژائو دل ری و تیرادنتس حرکت می نمایند. وسایل حمل ونقل عمومی داخل شهری بین 2/8 تا 5 رآل به ازای هر سفر هزینه دارند. سرویس هم سفری آنلاین اوبر (Uber) یکی دیگر از روش های حمل ونقل داخل شهری است که در حال حاضر در 11 شهر برزیل در دسترس است.

هزینه فعالیت های سرگرمیی

قیمت بلیط مسابقات فوتبال از 35 رآل آغاز می گردد و به جایگاه جایگاه شما بستگی دارد. ورودی آبشار ایگواسو در حدود 42 رآل است. سفرهای دریایی یا کروز در رود آمازون بسته به طولانی بودن و سفر و مقدار لوکس بودن آن، بین چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر است. موزه ها و جاذبه های مشابه بین 10 تا 20 رآل هزینه دارند.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

میانه هزینه روزانه شما بین 170 تا 250 رآل (50 تا 75 دلار) خواهد بود البته این در صورتی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل ونقل عمومی محلی بهره ببرید. البته با به کار بستن نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم، این مبلغ را می توانید کاهش دهید. اگر در هتل های لوکس اقامت کنید و بیشتر وعده های غذایی را در رستوران میل کنید، این هزینه افزایش پیدا می نماید.

در فصل کم توریست سال به برزیل سفر کنید

از ماه دسامبر تا مارس، شلوغ ترین فصل سال در برزیل است چرا که ساکنان نیم کره شمالی برای فرار از سرمای زمستان، این کشور را به عنوان مقصد تعطیلات انتخاب می نمایند. اگر می خواهید با کمترین هزینه به برزیل سفر کنید، از سفر در این ایام اجتناب کنید.

با یک نفر همسفر شوید

در برزیل بابت اتاق یک تخته باید بیشتر از اتاق دوتخته هزینه کنید حتی گاهی دو برابر آن باید پول بدهید. بنابراین بهتر است که با یک نفر همسفر شوید و هزینه های اقامت خود را نصف کنید. به خصوص اگر دوست ندارید ر خوابگاه و هاستل اقامت کنید.

سر قیمت تاکسی به توافق برسید

قبل از اینکه سوار تاکسی شوید، سر قیمت با راننده به توافق برسید. خیلی از رانندگان تاکسی متر را روشن نمی نمایند و سعی می نمایند به هر نحوی که شده، سرتان کلاه بگذارند. بهتر است که تا جایی که ممکن است به جای تاکسی از اتوبوس بهره ببرید.

کوشینیا (Coxinha) بخورید

یکی از برترین غذاهای حاضری و مختصر که می توانید در سفرهای طولانی با اتوبوس از آن ها بهره ببرید، کوشینیا است. این غذا نوعی کراکت مرغ است که در روغن سرخ می گردد و بسیار مقرون به صرفه است.

کوچ سرفینگ (Couchsurfing) را امتحان کنید

اگر مجبور نباشید بابت اقامت هزینه ای بپردازید، هزینه های سفر شما به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می نماید. با یاری کوچ سرفینگ می توانید کسانی را پیدا کنید که علاوه بر اینکه رایگان از شما میزبانی می نمایند، به عنوان راهنمای تور محلی شما را به برترین جاذبه های توریستی برزیل می برند.

جاذبه های توریستی

فوتبال

در برزیل، فوتبال مثل یک آیین مقدس، محترم است و یکی از سرگرم نماینده ترین سرگرمیاتی که می توانید در برزیل داشته باشید، تماشای یک مسابقه فوتبال است. ماراکانا، یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های دنیا است که 100 هزار نفر ظرفیت دارد. اگر از علاقه مندان به فوتبال باشید، مطمئنا از تماشای فوتبال ناب برزیلی لذت خواهید برد.

این سرگرمی برای کسانی مناسب است که علاقه مند به مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال هستند و هیجان تماشای یک مسابقه در ورزشگاه را دوست دارند.

کارناوال ریو

کارناوال ریو یکی مشهورترین کارناوال های دنیا است. در جریان این کارناوال هزاران نفر در خیابان ها به جشن و پایکوبی مشغول می شوند. البته نباید فراموش کنید که در روزهای برگزاری این کارناوال، قیمت ها سه برابر می شوند و باید از چندین ماه قبل همه چیز را رزرو کنید. اما اگر دوست دارید فضای این کارناوال را تجربه کنید، مطمئن باشید که ارزش هزینه کردن دارد.

این کارناوال برای کسانی مناسب است که دوست دارند سبک زندگی و حال و هوای جشنواره های محلی را تماشا نمایند و از جشنواره های خیابانی لذت می برند.

ریودوژانیرو

ریو، پنجمین شهر بزرگ دنیا، جاذبه های توریستی متعددی دارد که برای سر زدن به آن ها باید هفته ها وقت بگذارید. برای تماشای منظره زیبایی از شهر از کوه کورکووادو (Corcovado) بالا بروید و از تندیس مسیح تماشا کنید. علاوه بر این، ریو علاوه بر غذای عالی و سواحل زیبا، بیشتر از آنچه که تصور کنید، موزه دارد. ریودوژانیرو مقصد توریستی گرانی است اما قطعا ارزش هزینه کردن دارد.

ریو از آنجایی که جاذبه های توریستی متعددی دارد، می تواند همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. دوستداران ورزش و ماجراجویی، بناهای تاریخی و مذهبی و علاقه مندان طبیعت، همه به نوعی از سفر به ریو لذت می برند.

برازیلیا

این شهر با اینکه به مقدار ریودوژانیرو مشهور نیست اما ارزش سفر کردن دارد. این شهر در سال 1960 پایه گذاری شده و شاهکاری در زمینه معماری مدرن است و هنردوستان دنیا را به سوی خود دعوت می نماید. این شهر به عنوان میراث دنیای یونسکو برگزیده شده است.

اگر از علاقه مندان معماری و گشت وگذار در شهرهای بزرگ هستید، بازدید از برازیلیا را به شما توصیه می کنیم.

فلوریانوپلیس

این شهر در جنوب برزیل واقع شده است و به اختصار فلوریپا نامیده می گردد. این شهر، سال های متمادی است که میزبان علاقه مندان به موج سواری و آفتاب گرفتن در ساحل است. فلوریپا به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی ساحلی در برزیل شناخته شده است. اگر شهرهای ساحلی را دوست دارید، دلتان می خواهد در ساحل آفتاب بگیرید و ورزش های آبی را تجربه کنید، سفر به فلوریپا را از دست ندهید. در این شهر، سواحل زیبا، زندگی شبانه پر جنب و جوش و غذاهای دریایی لذیذ، منتظر شما است.

فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)

این مجمع الجزایر آتشفشانی اولین پارک دریایی برزیل بود که اکنون به عنوان میراث دنیای یونسکو انتخاب شده است. 70 درصد از وسعت این جزیره حفاظت شده است و سواحل آن بسیار تماشای و البته خلوت است چون در آن واحد فقط 420 نفر اجازه حضور در جزیره دارند. این منطقه اخیرا به یکی از مقاصد توریستی محبوب برای سلبریتی ها برزیل تبدیل شده است و به همین علت قیمت ها در آن کمی بالا رفته است. اگر در پی سواحل لوکس و خلوت می گشت، اینجا برترین مکان است.

پانتانال (Pantanal)

پانتانال دربردارنده بزرگ ترین تالاب های دنیا است که در غرب برزیل واقع شده اند و بخش هایی از بولیوی و پاراگوئه را هم در بر می گیرند. همان طور که انتظار دارید، این منطقه یکی از منطقه ها محبوب برای دوستداران حیات وحش است. 11 هزار گونه مختلف و کمیاب، در این تالاب ها زندگی می نمایند که از میان آن ها می توان به آهوی مرداب، مورچه خوار غول پیکر و سنبل طوطی اشاره نمود.

آبشار ایگواسو (Iguacu)

این آبشار که در زبان آرژانتینی ایگوازو تلفظ می گردد، آبشار شگفت انگیز و باشکوهی است که در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده و به عنوان میراث دنیای یونسکو شناخته می گردد. طول این آبشار از آبشار نیگارا بلندتر است و دو برابر بیشتر از نیاگارا عرض دارد. ایگواسو یکی از شگفتی های طبیعت این کشور است. در هر ثانیه حدود 12800 متر مکعب آب از 275 آبشار آن به پایین می ریزد.

پارک ملی آمازونیا

آمازون، 8 درصد از مساحت زمین را به خود اختصاص داده است اما 50 درصد از تنوع زیستی زمین را در دل خود جای داده است. پارک ملی آمازونیا، 40 درصد از سرزمین این کشور را در بر گرفته و مکانی عالی برای تماشای پرندگان، طبیعت گردی و قایق سواری کایاک است. این پارک ورودی های زیادی دارد که هر کدام به یکی از تورهای پیاده روی، کمپینگ و رودگردی اختصاص دارد. سفر به برزیل بدون گشت و گذار در آمازون، کامل نیست.

بازار شهری مانائوس

این ساختمان که دقیقا در کناره رود نگرو (ریو نگرو) در مانائوس واقع شده است، 12000 متر مربع مساحت دارد. بسیاری از اهالی برای خریدهای روزانه شان به این بازار سر می زنند. تقریبا هر چه را که فکر می کنید می توانید در این بازار پیدا کنید، مانند: ماهی، سوسمار کایمان، لاک پشت، میوه، نوشیدنی و انواع خرت و پرت ها.

سالن اپرای مانائوس

سالن اپرای مانائوس مرکز اصلی تئاترهایی است که در منطقه آمازون اجرا می شوند. این بنا که در سال 1896 ساخته شده، بازتابی از تأثیر رنسانس ایتالیایی بر معماری آن دوران است. از این سالن در ساخت تعدادی از فیلم های مطرح استفاده شده است.

سالوادور

حتما از اولین شهر برزیل و مرکز فرهنگی آن که در سواحل شمال شرقی این کشور واقع شده است، تماشا کنید. بازتماشامایندگان این شهر که به مرکز شادی معروف است، از فضای آرام و معماری سبک استعماری آن لذت خواهند برد. مرکز مستعمراتی پلورینهو واقع در این شهر در سال 1985 از سوی یونسکو به عنوان میراث دنیای اعلام شد.

سائو پائولو

سائو پائولو با جمعیت 17 میلیون نفر سومین شهر بزرگ دنیا و بزرگترین شهر آمریکای جنوبی است. بازتماشامایندگان این کلان شهر از زندگی شبانه، موسیقی و غذاهای با کیفیت دنیای لذت خواهند برد. با اینکه این شهر به مقدار ریو جذابیت ندارد، اما شهری دوست داشتنی است.

ریسیف (Recife)

ریسیف (رسیف) مرکز تعدادی از زیباترین سواحل برزیل و دومین شهر بزرگ در ناحیه شمال شرقی آن است. مرکز تاریخی شهر با تعداد زیادی رستوران و ساختمان های عجیب و غریب از زیبایی خاصی برخوردار است. حتماً به شهر همسایه آن یعنی اولیندا هم سفر کنید، شهری استعماری که در سال 1982 به عنوان یکی از میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

منبع: کجارو / livedata.ir / fa.wikipedia.org / tici.info / worldstandards.eu / countrycode.org / angloinfo.com / angloinfo.com / nomadicmatt.com
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1837

به "تور برزیل: راهنمای سفر به برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: راهنمای سفر به برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید