تور یونان ارزان: برترین تجربیاتی که می توان در آتن، مرکز باستانی یونان به دست آورد

به گزارش مجله آرنا، بیشتر گردشگران در سفر به کشور جادویی یونان، مستقیما به سمت جزایر آن می فرایند، اما یک توقف در آتن با جاذبه های بی نظیر گردشگری، مطمئنا راهی بهتر، برای درک فرهنگ این سرزمین است.

تور یونان ارزان: برترین تجربیاتی که می توان در آتن، مرکز باستانی یونان به دست آورد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

بیشتر مسافران، جزایر یونان را برای سفر به این کشور بی نظیر انتخاب می نمایند و از خیر آتن، می گذرند. آن ها ترجیح می دهند، به جای وقت گذرانی در سرزمین اصلی، زندگی ایدئال در بهشت های جزیره ای را امتحان نمایند.

اما باید بدانید که آتن، مرکز کشور یونان، یکی از تاریخی ترین شهرهای دنیا، با ترکیب تاریخ هزار ساله و جو پر جنب و جوش در رستوران ها و کافه های خود، مقصدی است که به هیچ وجه نباید از رفتن به آن صرف نظر کنید. مطمئن باشید با چند روز اقامت و گشت و گذار در آتن، درک بیشتری از یونان پیدا خواهید کرد تا اینکه یک هفته در جزیره سانتورینی، وقت بگذرانید.

در ادامه، مجله آرنا میخواهد برترین فعالیت هایی که می توان در شهر آتن داشت را به شما معرفی کند تا حتما این شهر را در برنامه سفر خود به یونان قرار دهید.

سوولاکی (souvlaki) بخورید

مشهورترین میان وعده آتن، سوولاکی، را می توان در هر گوشه ای از مرکز شهر و در دکه ها و غذاخوری ها پیدا کرد. سوولاکی در زبان یونانی به معنای سیخ کوچک است. این کباب فوری یونانی، با گوشت های تکه ای و سبزیجات از طریق سیخ و روی منقل درست می گردد. سوولاکی با نان پیتا و مخلفاتی چون انواع سس ها، سیب زمینی سرخ نموده و چاشنی های دیگر سرو می گردد. برای تهیه این کباب از گوشت مرغ، گوشت شمشیر ماهی، گاو و گوسفند استفاده می نمایند.

سوولاکی را نباید با جایرو (gyro)، اشتباه گرفت. این غذای یونانی از گوشت بریان شده بر یک سیخ عمودی تشکیل شده و معمولا به همراه نان پیتا، گوجه فرنگی، پیاز، و سس تزاتزیکی به سر میز آورده می گردد.

در بازار کهنه فروشان موناستیراکی (Monastiraki) در قسمت قدیمی شهر آتن، بخشی وجود دارد که به آن ردیف سوولاکی فروشی می گویند. این بازار، منطقه ای توریستی به شمار می آید؛ اما نگذارید این مساله شما را دلسرد کند. جهت خود را مستقیم به میزهای رومیزی دار در فضای باز کبابفروشی او تاناسیس (O Thanasis) تنظیم کنید، رستورانی که سوولاکی های بسیار خوشمزه مرغ و گوشت خود را با ماست یونانی و در یک ماهیتابه سرو می نماید. مهم ترین نکته این است غذا خوردن در اینجا تنها پنج دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

  • غذاها: مدیترانه ای، باربیکیو، یونانی
  • وعده ها: ناهار، شام، آخر شب
  • رژیم های خاص: گزینه های گیاه خواری
  • ساعت های فعالیت: یکشنبه تا پنجشنبه: 9:15 صبح تا 1:30 بامداد؛ آدینه و شنبه: 9:15 صبح تا 2:30 بامداد
  • تلفن: 4705 0324 21 30+
  • آدرس: Mitropoleos 69, Athina 105 55, Greece

در آکروپلیس، به دیدنی تاریخ آتن بنشینید

آکروپلیس ویران شده، جواهر تاج شهر، یک سیتادل باستانی روی یک تخته سنگ صاف، بر فراز مرکز است که مجموعه آن، شامل یکی از مشهورترین ساختمان های دنیا، یعنی معبد پارتنون (Parthenon)، می گردد. این معبد با قدمتی از 2500 سال قبل، به خدای آتنا تقدیم شده است؛ الهه ای که شهر آتن، نام خود را از آن گرفته است.

بلیط آکروپلیس و منطقه ها اطراف آن، بعلاوه شامل یک بازدید از تئاتر اودئون هرودس آتیکوس (Odeon of Herodes Atticus)، در شیب جنوب غربی مجموعه می گردد که در سال 1950، با استفاده از سنگ مرمر بازسازی شد و از آن پس، هر سال محل برگزاری فستیوال آتن از ماه می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان) است.

مجموعه آکروپلیس، ساعت هشت صبح باز می گردد. توصیه ما به شما این است که بدون تهیه بلیط از قبل به اینجا نیایید؛ زیرا صف های گردشگران در اینجا بسیار طولانی هستند و گردش در آن، شامل یک صعود کوتاه، در شیبی تند از جاده موناستیراکی است.

یک بلیط ترکیبی به قیمت 30 یورو خریداری کنید که به شما یک دسترسی سریع به هفت منطقه کلاسیک دیگر در شهر، از جمله کتابخانه هادریان و معبد باستانی آگورای آتن را پیشنهاد می نماید. اگر قصد دارید بیش از دو مکان تاریخی را در آتن ببینید، این برترین گزینه شما است و کاملا ارزش هزینه ای که برای آن می کنید را دارد.

در محله موناستیراکی به گشت و گذار بپردازید

کم پیش می آید که منطقه موناستیراکی، آرام بگیرد و همین مساله، یکی از مجذوب کننده ترین مشخصه های آن است. گردش خود را از میدان موناستیراکی، منطقه ای از بهشت کافه های فضای باز و غرفه های بازار کهنه فروشان، شروع کنید و سپس به یک کافه روی پشت بام بروید تا منظرهی 360 درجه از شهر و معبد پارتنون را زیر پای خود ببینید.

به سطح زمین برگردید و کافه های خیابان زیبای سنگ فرش آدریانو (Adrianou) را بر فراز آگورای باستانی آتن در کوهپایه آکروپلیس، که شبیه به معبد بازسازی شده پارتنون در مقیاس کوچک تر است، دیدن کنید. رفتن به کافه کوزینا (Kuzina) در پشت بام، تجربه ای است که به هیچ وجه آن را فراموش نخواهید کرد.

  • غذاها: مدیترانه ای، اروپایی، یونانی
  • وعده ها: ناهار، شام، آخر شب
  • رژیم های خاص: گزینه های گیاه خواری، وگان، بدون گلوتن
  • تلفن: 0133 0324 21 30+
  • آدرس: Adrianou 9 Thiseio, Athens Greece

تم دانشجویی کافه ها و رستوران ها در خیابان آگیاس ایرینیس (Place Agias Irinis)، در نزدیکی کلیسای کوچک سنت ایرینی (Saint Irini)، تغییر می نمایند. به کافه مجلل و لوکس روستر (Rooster) بروید و خودتان را به یک نوشیدنی مهمان کنید.

  • غذاها: کافه، اروپایی، مدرن
  • وعده ها: صبحانه، ناهار، شام، آخر شب، نوشیدنی
  • تلفن: 4410 0322 21 30+
  • آدرس: Pl. Agias Irinis 4, Athina 105 60, Greece

هیچ گشت و گذار در محله موناستیراکی، بدون بازدید از کافه فوق العاده سیکس داگز (Six Dogs)، با نوشیدنی های ترکیبی لذیذ، غذای سلف سرویس، یک باغ زیبا و اجرای موسیقی زنده، تکمیل نخواهد شد.

  • وعده ها: شام، برانچ، آخر شب، نوشیدنی
  • رژیم های خاص: گزینه های گیاه خواری، وگان
  • تلفن: 0510 0321 21 30+
  • آدرس: Avramiotou 6-8, Athina 105 51, Greece

شما بعلاوه می توانید به کافه بنیاد هنر (TAF) بروید که نوشیدنی شما را زیر مجموعه ای گردان از نمایشگاه ها برایتان سرو می نماید.

  • تلفن: 8757 0323 21 30+
  • آدرس: Normanou 5, Athina 105 55, Greece

در هنگام غروب، بر فراز آکروپلیس شام بخورید

یکی از برترین بوتیک هتل های شهر، سنت جورج لیکابتوس (St George Lycabettus)، در منطقه خاص کولوناکی (Kolonaki)، روی تپه لیکابتوس (Lycabettus Hill) قرار گرفته است. رستوران در فضای باز لو گرند بالکون (Le Grand Balcon) در طبقه ششم این هتل مرتفع، با یک محوطه تراس بی نظیر و منظرهی مستقیم از آکروپلیس غرق در نورپردازی شبانه، دریا و تپه های ماورای آن، تجربه ای منحصربه فرد را در اختیار شما قرار می دهد. خوردن دسر، به خصوص پودینگ و باقلوا را از قلم نیاندازید.

  • تلفن: 6000 0741 21 30+
  • آدرس: Kleomenous 2, Athina 106 75, Greece

در منطقه ساحلی آتنز ریویرا (Athens Riviera)، از زندگی لذت ببرید

هیچ شهر ساحلی ای بدون یک ریویرای اعیانی، تکمیل نمی گردد. ریویرا، یک کلمه ایتالیایی به معنی خط ساحلی است. آتنز ریوریا، در کرانه ساحل از جایی که کشتی های مسافربری برای رفتن به جزایر از شهر پیرئاس (Piraeus) تا دماغه سونیون (Sounion)، حرکت می نمایند، شروع می گردد و با وجود سواحل فوق العاده زیبا، درست به میزان همتاهای فرانسوی و اسپانیایی خود، از یک قدرت جادویی برای مدهوش کردن شما برخوردار است. یک شعبه تازه و پر زرق و برق از هتل های زنجیره ای فور سیزنز (Four Seasons)، به تازگی در شبه جزیره در شهرک وولیاگمنی (Vouliagmeni)، افتتاح شده است.

با گشتن در بازار غذای مرکزی، حس کنجکاوی خود را بر طرف کنید

بازار غذای مرکزی آتن، مجموعه ای از دکه های سنتی فروش گوشت و ماهی را زیر یک سقف طاق دار، درست در شمال محله موناستیراکی گرد هم آورده است و مسلما این بازار برای افراد ترسو، جای مناسبی برای گشت و گذار به شمار نمی آید.

بیشتر قصابی ها، کماکان به صورت خانوادگی اداره می شوند و محیط بازار، گویی قرن ها است که هیچ تغییری ننموده است. یک توقف کوتاه در رستوران های خودمانی و دنج داخل بازار داشته باشید که هر روز، بسته به محصول تازه ای که دارند، برای شما غذا سرو می نمایند.

  • ساعت های فعالیت: دوشنبه تا شنبه: هفت صبح تا 6 عصر
  • آدرس: Athinas, Athina 105 51, Greece

با یک نوشیدنی فردو کاپوچینو، تتازه قوا کنید

متوجه لیوان های قهوه کف داری که همه با یک نی، در حال نوشیدن آن هستند، شده اید؟ این نوشیدنی، فردو کاپوچینو است؛ یک نوشیدنی آتنی اصیل؛ این نوشیدنی را در سراسر شهر می توانید پیدا کنید؛ اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که به کافه کایا (KAYA) بروید.

  • وعده ها: صبحانه
  • تلفن: 4305 3028 21 30+
  • آدرس: Voulis 7, Athina 105 62, Greece

به گردشی مفرح در باغ ملی بروید

باغ وسیع ملی آتن، درست در پشت ساختمان سفید مجلس یونان در میدان سینتاگما (Syntagma) قرار گرفته است. مشخصه اصلی این باغ، درختان نخل برجسته ای هستند که در ورودی آن، از طریق ملکه یونان، آمالیا (Queen Amalia) در دهه 1800 کاشته شدند. خود باغ ملی از باغ های کوچک تر حلقوی، ویرانه های باستان شناسی و دریاچه ها تشکیل شده است. در این باغ یک باغ وحش نیز وجود دارد که با بزها و طاووس هایش، نظرها را به سمت خود جلب می نماید.

  • ساعت های فعالیت: چهارشنبه تا یکشنبه: 6 صبح تا 9 شب؛ دوشنبه: 6 صبح تا هفت عصر؛ سه شنبه: 6 صبح تا پنج عصر
  • تلفن: 5019 0721 21 30+
  • آدرس: Leoforos Vasilisis Amalias 1, Athina 105 57, Greece

موزه آکروپلیس

آخرین کاری که باید در پستی و بلندی های آکروپلیس آتن انجام دهید، بازدید از موزه آکروپلیس، یک جعبه شیشه ای مدرن و پر از اشیای باستانی و دارای یک منظره به معبد پارتنون است.

ویدئویی طولانی از مرمر نماهای الگین، مجموعه ای از آثار هنر یونان کلاسیک از مجسمه های سنگ مرمر که هم اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می شوند و اشیای باستانی کلاسیک که از شیب های آکروپلیس کشف شده اند، در موزه آکروپلیس برای دیدن وجود دارند.

افتتاح: 2009

تلفن: 0900 0900 21 30+

آدرس: Dionysiou Areopagitou 15, Athina 117 42, Greece

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1868

به "تور یونان ارزان: برترین تجربیاتی که می توان در آتن، مرکز باستانی یونان به دست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: برترین تجربیاتی که می توان در آتن، مرکز باستانی یونان به دست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید