راهنمای سفر به استانبول در ترکیه؛ شهری دیدنی و رویایی

به گزارش مجله آرنا، در هیچ جای جهان مانند استانبول نمی توانید مخلوطی از فرهنگ و ویژگی های متناقض را یکجا ببینید. براساس راهنمای سفر به استانبول در ترکیه باید بدانید که این کلانشهر همانقدر که به قرنها تاریخ غنی خود مدیون است، به اسم یکی از پرانرژی ترین شهرهای قاره آسیا و اروپا هم معروفیت بسیار زیادی پیدا کرد. استانبول فوق العاده زیباست؛ تنگه بسفر Bosphorus، باریکه آبی که از میان این شهر و محبوب ترین رستوران های استانبول می گذرد و آن را بین دو قاره آسیا و اروپا تقسیم می نماید، در گرمای آفتاب به آرامی خود را نمایش می دهد؛ در حالیکه استانبول و هتل های مشهور استانبول در کناره های آن سر به فلک کشیده اند. اما بیش از همه چیز، برترین ویژگی استانبول مخلوط فعالیت های جالب و متنقاضی است که در آن انجام می گیرند.

راهنمای سفر به استانبول در ترکیه؛ شهری دیدنی و رویایی

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

در این شهر شما می توانید همانطور که جوش و خروش را به چشم می بینید، صدای آن را با گوش هایتان بشنوید. بوق اتومبیل ها که به وسیله راننده های کم صبر و حوصله به صدا در می آیند؛ ملودی زیبا و گوش نواز نوازندگان خیابانی؛ صدای خندیدن بچه ها؛ صدای بهم خوردن لیوان ها، قاشق ها و چنگال ها و فریاد مرغ های دریایی که گاهی به وضوح به گوش می خورند. مهمترین نکته ای که براساس راهنمای سفر به استانبول در ترکیه می بایست بدانیم، این است که این شهر همواره در حال رشد کردن هست و در همه حال به بازدیدنمایندگان گزینه های بیشتری را برای انتخاب می دهد؛ آنچنان که گنجاندن همه این گزینه ها در برنامه ریزی یک سفر بسیار سخت و گاهی غیرممکن به نظر می رسد.

در این نوشتار قصد داریم راهنمای سفر به استانبول در ترکیه را به شما ارائه دهیم و ویژگی های مهم این شهر را بشماریم. با ما همراه شوید.

لیست مطالب

برترین هتل های استانبولبرترین رستوران های استانبولزندگی شبانه در استانبولخرید کردن در استانبولفرهنگ استانبول

برترین هتل های استانبول

بیشتر هتل های مشهور استانبول در بخش اروپایی این شهر نهاده شده اند؛ یا در محله سلطان احمد Sultanahmet که بیشتر بناهای تاریخی محبوب استانبول در آن قرار دارند یا محله های نزدیک و اطراف میدان تقسیم که مرکز شهر استانبول بشمار می آیند؛ از جمله بشیکتاش Besiktas، ماکا Macka، تپه باسی Tepebası و گالاتا Galata. در بخشهای بعدی راهنمای سفر به استانبول در ترکیه، شماری از هتل های مشهور استانبول، هتل های خوب با هزینه مبه وسیله و هتل ها و میهمان خانه های خوب و مقرون به صرفه را به شما معرفی می کنیم.

هتل های شیک و گرانقیمت

هتل چهار فصل سلطان احمد Four Seasons Sultanahmet در گذشته و در دوران عثمانی به اسم زندان مورد استفاده قرار می گرفت. این بنا که یکی از برترین بناهای نئوکلاسیک استانبول بشمار می رود، امروزه به یک بوتیک هتل چهار فصل در مرکز شهر قدیم یا همان محله سلطان احمد Sultanahmet تبدیل شده است. این هتل با منظره زیبایی از مسجد سلطان احمد Sultanahmet و مسجد ایاصوفیه Hagia Sophia، تنها چند قدم با کاخ توپقاپی فاصله دارد و فاصله آن از بازار عظیم Grand Bazaar تنها به میزان یک پیاده روی ده دقیقه ای است.

65 اتاق این مورد از هتل های مشهور استانبول که هر کدام به نحو متفاوت و منحصر بفردی طراحی شده اند، دارای امکانات مدرن هستند و محوطه باز بسیار زیبایی دارد. بعلاوه، در رستوران سیزنز Seasons این هتل می توانید تجربه یک شام فوق العاده را داشته باشید. در لابی هتل انواع نوشیدنی، قهوه و اسنک سرو می شوند. یک مرکز ورزشی و اسپا هم با خدمات انواع ماساژ وجود دارد که بسیار منحصر بفرد و محبوب است.

سوییسوتل Swissotel که در نزدیکی مرکز شهر و در محله ماکا Macka نهاده شده است، چشم میزانای وسیع و زیبا از تنگه بسفر Bosphorus را از زاویه ای عالی و ارتفاع بالا به میهمانان خود ارائه می دهد. اسپای این مورد از هتل های مشهور استانبول که برنده جوایز مختلف شده و آمریتا اسپا و ولنس Amrita Spa & Wellness نام دارد، شامل استخرهای روباز و سرپوشیده، باشگاه ورزشی خصوصی، کلاسهای روزانه ورزش گروهی و زمین های ویژه تنیس است. رستوران و کافه های این مورد از هتل های مشهور استانبول شامل کافه سوییس Cafe Swiss، رستوران گاجا Gaja با انواع غذاهای خوش طعم و رستوران میاکو Miyako با انواع غذاهای آسیایی هستند.

هتل های خوب با هزینه مبه وسیله

آداهان استانبول Adahan Istanbul هتلی بسیار خوب است که در منطقه گالاتا Galata نزدیک به مرکز شهر واقع شد. این هتل که یکی از هتل های مشهور استانبول بشمار می رود، دارای 40 اتاق است که هر کدام به طور جداگانه و منحصر بفرد طراحی شده اند و دارای مبلمان چوبی دست ساز و پرده هایی از جنس فیبر طبیعی هستند. این هتل در یک بنای آپارتمانی بازسازی شده ساخته سال 1874 واقع شده است و جزئیات اصلی معماری آن به شکل نقاشی های دیواری و سقف های طاقی شکل ارائه شده اند. آداهان استانبول Adahan Istanbul علاوه بر امکانات مدرن، دارای دو رستوران هم هست؛ رستوران بایلو و گودمودپرا که هر دو در میان شهروندان استانبول بسیار مشهور و از محبوب ترین رستوران های استانبول هستند.

هاوس هتل بسفروس House Hotel Bosphorus یک بنای قرن نوزدهمی است که به هتل تبدیل شده و بجز اتاق هایش، یک سوئیت پنت هاوس با منظره 180 درجه از اطراف و یک بالکن اختصاصی دارد. دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمالیستی این هتل به وسیله شرکت طراحی مشهور ترکیش اتوبان Turkish Autoban طراحی شده و لابی هم انواع خوراکی و نوشیدنی را با منظره ساحلی به میهمانان ارائه می دهد. این مورد از هتل های مشهور استانبول از مرکز شهر کمی دور است و می بایست بیست دقیقه رانندگی کنید تا خودتان را به آنجا برسانید؛ اما دارای رستوران، کافه و مرکز خرید بوده و نمایی نزدیک از پل بسفر Bosphorus Bridge را به میهمانان خود ارائه می کند.

هتل رومز گالاتا Rooms Galata شانزده اتاق دارد و از دو ساختمان تاریخی تشکیل شده است. دکور این هتل طراحی مدرن را با جزئیات آنتیک ترکیب نموده و نقاشی های دیواری اصلی ساختمان روی دیوارهای هتل دیده می شوند. همه اتاق ها دارای سقف بلند، کف چوبی و آشپزخانه های کوچک هستند؛ اما همه آنها تراس اختصاصی ندارند. اگر دلتان می خواهد کمی نفس بکشید، یک تراس روی بام با منظره دریا موجود است؛ بعلاوه یک کافه و محوطه باز با میز و جایگاه. هتل رومز گالاتا Rooms Galata در منطقه بیوگلو Beyoglu واقع شد؛ محله ای که انواع غذاخوری ها در آن وجود دارند و به میزان یک پیاده روی بیست دقیقه ای از مرکز شهر دور هست.

هتل و میهمان خانه های مقرون به صرفه

هتل ابراهیم پاشا Ibrahimpasa Hotel در نزدیکی نقاط تاریخی مهم در شهر قدیم استانبول نهاده شده و در یک عمارت بازسازی شده سه طبقه مربوط به دوره عثمانی واقع شده است. شانزده اتاق این هتل دارای دکوراسیون بیسیار شیک هستند و تراس روی بام آن منظره کاملی از بناهای تاریخی را پیش روی شما قرار می دهد. بعلاوه، یک بار روی بام وجود دارد که تنها میهمانان هتل می توانند از آن استفاده نمایند.

برترین رستوران های استانبول

رستوران نیکول Nicole Restaurant بدون آنکه بخواهد وانمود کند یک رستوران فوق العاده است، استعداد دریافت ستاره میشلین را برای غذاهای خوشمزه خود دارد و غذاهای بسیار عالی را به میهمانان خود ارائه می دهد. منوی این مورد از محبوب ترین رستوران های استانبول شامل غذاهایی است که با تازه ترین مواد اولیه فصلی تهیه می شوند و این منو هر شش هفته یک بار تغییر می کند. غذاهای با طعم مدیترانه ای با نوشیدنی های عالی از ترکیه همراه هستند. اما حتما جا برای دسر باقی بگذارید؛ زیرا دسرهای این رستوران حقیقتا فوق العاده و فراموش نشدنی هستند. تیم آشپزی که در رستوران نیکول فعالیت می کند، از دو نفر تشکیل شده که هر دو در برترین رستوران های فرانسه آموزش دیده اند.

این مورد از محبوب ترین رستوران های استانبول در بالاترین طبقه ساختمان مشهور تام تام سوییتس Tom Tom Suites نهاده شده و منظره فوق العاده ای را به میهمانان خود ارائه می دهد که از محله بیوگلو Beyoglu تا چراغ های محله تاریخی سلطان احمد Sultanahmet را در بر می گیرد.

رستوران هانکار Hunkar Restaurant برای آن دسته گردشگرانی که به میزان کافی شانس ندشته اند غذاهای خوشمزه یک مادرعظیم ترکی را بخورند، یک گزینه عالی بشمار می رود. همه غذاهای این رستوران از پیش غذاهای سرد تا غذاهای اصلی گرم متعلق به دوره عثمانی دقیقا به همان خوشمزه ای غذاهای محلی ترکیه هستند. هانکار برگندی و بسیاری دیگر از غذاهای این رستوران بسیار مشهور بوده و در پخت آنها از مواد اولیه معمول در آشپزی ترک ها استفاده می گردد. در منوی این مورد از محبوب ترین رستوران های استانبول، تمامی غذاهایی که ترکیه برای ارائه دادن به گردشگران دارد، وجود دارند و میتوان گفت شروعی عالی برای مزه کردن این غذاها بشمار می رود.

رستوران ینی لوکانتا Yeni Lokanta آنچنان محبوبیت دارد که برای صرف غذا در آن می بایست از قبل میز خود را رزرو کنید. آشپز مشهور این رستوران دستور غذاهای سنتی و مواد اولیه تهیه شده از آناتولی Anatolia را با هم ترکیب می کند و آن را با ظاهری بسیار مدرن به مشتریان ارائه می دهد. در رستوران ینی لوکانتا Yeni Lokanta همه چیز از نان داغ خانگی تا غذاهای سنتی ترکی، همه فوق العاده عالی و بی نقص هستند. دکوراسیون داخلی آن بسیار ساده است و به میهمانان احساس راحتی را منتقل می کند.

رستوران بورسا Borsa Restaurant از سال 1927 یکی از محبوب ترین رستوران های استانبول بشمار می رفته و همه غذاهای اصلی کشور ترکیه را به میهمانان خود عرضه می کند. فضای داخلی این رستوران با رنگ سرخ تیره، رومیزی های سفید و پنجره هایی که از کف تا سقف کشیده شده اند، به یک تراس روباز در فصل تابستان منتهی می گردد. منوی این رستوران تمامی غذاهای باارزش ترکیه از غذاهای پخته شده با سبزیجات تا اسکندر کباب را با سس مخصوص و انواع مخلفات تهیه و به میهمانان خود ارائه می دهد.

وقتی رستوران آلانکا Alancha بعد از موفقیت اولین شعبه خود در شهر چشمه Cesme، یک شعبه دیگر در استانبول افتتاح کرد، تمامی علاقمندان به غذا و رستورانهای عالی برای چشیدن غذاهای این رستوران به آن هجوم بردند. موفقیت این رستوران مدیون یک حقیقت ساده است: هیچ رستوران دیگری مانند رستوران آلانکا Alancha در استانبول یافت نمی گردد و غذاهای آن حقیقتا منحصر بفرد هستند. سرآشپز مشهور این رستوران و تیم آشپزهای با استعداد و محققان کنجکاو آن از تاریخچه آناتولی Anatolia استفاده نموده اند تا یک منوی منحصر بفرد از غذاهای بسیار خوش طعم و محلی کشور ترکیه را به میهمانان خود ارائه دهند.

غذاهای این رستوران در ظرف عظیمی لابلای سنگریزه ها و خزه یا بر روی ظرف هایی که حروف باستانی روی آنها حک شده اند، سرو می گردد. اگر میهمانان با چشیدن غذاهای خاص ترکی میانه خوبی نداشته باشند، می توانند به طبقه پایین رستوران بروند و از منوی معمول تر آن غذا سفارش دهند.

هیچ سفری به استانبول بدون خوردن سینی خوش طعم و استثنایی ترکیه که شامل مجموعه ای از غذاها در میزان های کم بوده و به دو نوع سرد و گرم سرو می گردد، کامل نمی تواند باشد و البته برای این کار هیچ رستورانی مانند رستوران Meze by Lemon Tree شایسته انتخاب نیست. بعد از اینکه میزتان را در این رستوران انتخاب کردید، به قسمتی که غذاها چیده شده اند می روید و مزه های مورد علاقه خود را انتخاب می نمایید. یکی از موارد محبوب رستوران Meze by Lemon Tree فلفل سبزهای سرخ شده حاوی پنیر است. آشپز این رستوران با تهیه بعضی از خوش طعم ترین غذاهای گوشتی که به سختی می توان نظیرش را در شهر استانبول پیدا کرد، کارش را از پخت مزه فراتر برد؛ برای مثال، گوشت بره کباب شده و گوشت گاو کباب شده بر سیخ.

حتما همراه با غذایتان نوشیدنی های این رستوران را هم سفارش دهید. البته، براساس راهنمای سفر به استانبول در ترکیه بهتر است بدانید برای شام خوردن در این رستوران بسیار محبوب می بایست میز خود را از قبل رزرو کنید.

زندگی شبانه در استانبول

استانبول برخلاف بیشتر کلانشهرهای جهان، شهری نیست که ساکنان آن در شبهای آخر هفته منتظر زندگی شبانه پر جوش و خروش و پر سر و صدا باشند. زندگی شبانه در شهر استانبول حول و حوش رستورانهای محبوب که بعد از صرف شام به جاهای بسیار شلوغ تبدیل می شوند و صدای موسیقی را بلند می نمایند، می گردد. رستوران لوکا Lucca یکی از آنهاست که بعد از نیمه شب به جایی شلوغ تبدیل می گردد. رستوران اونتر Unter هم در طول هفته یک مکان معمول برای صرف شام است اما در روزهای آخر هفته برترین دی جی و بندهای موسیقی در آن به اجرا می پردازند.

کلوب جاز نردیس Nardis Jazz Club یک جایگزین پرآرامش تر برای کلوب های شلوغ بشمار می رود. این کلوب در یک بنای تاریخی واقع شده و بدلیل کوچک بودن، می بایست جای خود را برای روزهای آخر هفته رزرو کنید. رستوران میته Mitte به وسیله مدیر رستوران لوکا Lucca افتتاح شده و نوشیدنی و موسیقی فوق العاده را به میهمانان خود عرضه می کند. بابیلون بومونتی Babylon Bomonti مهمترین سالن کنسرت شهر استانبول است که در یک کارخانه در بومونتی Bomonti واقع شده است. این سالن فضای بسیار عظیمی برای اجراهای محلی و بین المللی دارد.

خرید کردن در استانبول

وقتی کلمات استانبول و خرید در کنار هم به کار برده می شوند، چیزی که بیشتر از همه به فکر مستمع می آید بازار عظیم Grand Bazaar این شهر است که با بیش از 4000 غرفه زیر یک سقف نهاده شد. اما از طرفی دیگر، این شهر بتازگی مملو از طراحان لباس جوان و بااستعدادی شده که در حال نشان دادن خود با نمایش خلاقیت های فوق العاده با ترکیب فرهنگ خود و سایر کشورها هستند. برای خرید لباس و زیورآلات به فروشگاه یوکا Yuka که در سال 2009 افتتاح شده است، بروید؛ فروشگاهی که طراح آن از نقره، برنز و برنج، شکل های هندسی مدرنی خلق نموده و با انواع سنگهای قیمتی لباسها را تزئین می کند. طراحی های زیبای این فروشگاه در بیشتر بوتیک های جالب و مشهور استانبول یافت می شوند؛ اما بهتر است به فروشگاه اصلی آن در ماکا Macka مراجعه کنید.

فروشگاه سکشن مود یونیک Section Mode Unique که در خیابان سردار اکرم Serdar-i Ekrem برترین خیابان ویژه خرید در استانبول واقع شده و لباس های طراحی شده به وسیله یک طراح لباس مشهور ترک را به نمایش می گذارد.

فروشگاه ارمغان Armaggan در تسویکیه Tesvikiye یک فروشگاه مخصوص هدیه است که گستره وسیعی از آیتم های دست ساز را برای فروش به نمایش می گذارد. مجموعه جواهرات این فروشگاه شامل الماس، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و مروارید بوده که با طراحی های مدرن و بهمراه طلای هجده عیار به فروش می رسند.

برای خرید روغن زیتون که یکی از ضروری ترین مواد اولیه در آشپزی ترکی محسوب می گردد، فروشگاه کورسات Kursat یکی از برترین تولیدنمایندگان و فروشندگان روغن زیتون است که در عین حال به محیط زیست اهمیت بسیار زیادی می دهد. در این کارخانه، زیتون ها در برترین زمان برداشت شده و طی یک فرایند دوستدار محیط زیست به روغن زیتون تبدیل می شوند.

فرهنگ استانبول

گنبدهای مسجدهای تاریخی استانبول و صلیب های کلیساهای تاریخی این شهر تصاویری هستند که تصویر کلی استانبول را شکل می دهند. کلیسای سیسترن Basilica Cistern، مسجد آبی Blue Mosque، قصر دلمه باغچه Dolmabahce Palace، بازار عظیم Grand Bazaar، بازار ادویه جات Spice Bazaar و قصر توپقاپی Topkapi Palace از جمله جاذبه های گردشگری مهم شهر استانبول هستند که میلیون ها بار در سال مورد بازدید و عکاسی قرار می گیرند.

گالاتا مولویهانسی Galata Mevlevihanesi از آن دسته جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ترکیه است که در گذشته محل گردهمایی درویش ها و صوفی ها بشمار می رفت. این مکان با تاسیس جمهوری ترکیه در سال 1923 بسته و نیم قرن بعد در سال 1975 دوباره افتتاح شد. در این مکان لباس و یادگاری های مکاتب مولانا به نمایش درآمده اند و پایکوبی درویش ها به اجرا در می آید.

حمام های ترکی تجربه ای منحصر بفرد را به شما اراده می دهند. فرایند این حمام کردن از آماده کردن پوست برای اتاق های سونا و شستن و ماساژ کامل بدن تشکیل شده است. حیاط ایاصوفیای خرم سلطان Ayasofya Hurrem Sultan Hamami در استانبول یک حمام بسیار مجلل زنانه بوده که در عمارتی که معمار سینان Mimar Sinan برای همسر سلطان سلیمان Sultan Süleyman ساخت، واقع شده است. خدمات این حمام شامل حمام ترکی، شستشو با گلاب، ماسک های بدن، ماساژ آروماتراپی و خیلی چیزهای دیگر هستند.

حمام ترکی دیگر حمام قلیچ علی پاشا Kilic Ali Pasa hamam در کاراکوی Karakoy است. این حمام تاریخی قرن شانزدهمی مورد بازسازی نهاده شده و هم اکنون فضای داخلی بسیار مدرن و تمیزی را به بازدیدنمایندگان اراده می دهد.

سرامیک های رنگارنگ در سرتاسر شهر استانبول دیده می شوند؛ اما اینکه خودتان یک سرامیک رنگی بسازید، تجربه ای فوق العاده و غیرقابل تکرار است. کارگاه سرامیک ییلدیز Yildiz Ceramic Workshop در گالاتا Galata کلاسهایی را ارائه می دهد که تازه کاران را با فرایند کامل سرامیک سازی آشنا می سازند و تکنیک های این کار را به آنها آموزش می دهند. سپس، می توانید گستره ای از سرامیک های رنگارنگ را در فروشگاه آن ببینید و بخرید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1681

به "راهنمای سفر به استانبول در ترکیه؛ شهری دیدنی و رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به استانبول در ترکیه؛ شهری دیدنی و رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید