آشنایی با برترین غذاهای روسیه

به گزارش مجله آرنا، روسیه با تاریخ و فرهنگ غنی اش، یکی از مقاصد گردشگری بی نظیر دنیا است. این کشور پهناور با داشتن تنوع غذایی بسیار، هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. در این مقاله، با بعضی از خوشمزه ترین و برترین غذاهای روسیه آشنا می شویم.

آشنایی با برترین غذاهای روسیه

فهرست برترین غذاهای روسیه

بعضی از محبوب ترین و برترین غذاهای روسیه که در سفر به این کشور باید آن ها را امتحان کنید، عبارت اند از

پلمنی گوشت

پلمنی یکی از برترین غذاهای روسیه است که به نوعی پیراشکی شبیه است. خمیر این پیراشکی از آب، آرد و تخم مرغ تهیه می گردد و داخل آن با گوشت گاو، خوک یا ماهی پر می گردد. پلمنی معمولاً با خامه ترش سرو می گردد که طعم خاصی به این غذا می بخشد. این غذا در بیشتر رستوران های روسیه یافت می گردد و یکی از غذاهایی است که هر گردشگری باید آن را امتحان کند.

سوپ شی

سوپ شی یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین سوپ های روسیه است که از ترکیب کلم، گوشت، قارچ و ادویه تهیه می گردد. این سوپ به علت راحتی در تهیه و طعم دلپذیرش بسیار موردعلاقه مردم روسیه و گردشگران است. می توان این سوپ را بدون گوشت نیز تهیه کرد که برای گیاه خواران گزینه ای عالی محسوب می گردد.

پیراشکی روسی

پیراشکی روسی یک نوع خوراک خیابانی است که در بیشتر خیابان های روسیه به فروش می رسد. این پیراشکی از ترکیب گوشت، تخم مرغ، کلم و گاهی برنج تهیه می گردد. پیراشکی روسی به علت طعم شور خمیر و ترکیب مواد داخل آن، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی روسیه است.

سوپ برشت

سوپ برشت یکی از قدیمی ترین و معروف ترین سوپ ها و از برترین غذاهای روسیه است که به علت رنگ قرمز خاصش شناخته می گردد. این رنگ قرمز به خاطر استفاده از چغندر در تهیه آن است. مواد دیگری مانند پیاز، سیب زمینی، هویج، لوبیا، ماست، گوشت و خامه نیز در این سوپ استفاده می گردد. سوپ برشت به عنوان نمادی از غذاهای روسی در سراسر دنیا شناخته شده است.

ماشروم جولیان

ماشروم جولیان یکی از غذاهای بدون گوشت روسیه است که طعمی شبیه به بیف استراگانف دارد. این غذا از قارچ هایی که به صورت رشته های باریک خرد شده اند، پنیر و خامه تهیه می گردد. ماشروم جولیان در بیشتر رستوران های روسیه به عنوان پیش غذا سرو می گردد، اما بسیاری از مردم روسیه آن را به عنوان غذای اصلی مصرف می نمایند.

بیف استراگانف

بیف استراگانف یکی از معروف ترین و بهتری غذاهای روسیه است که در سراسر دنیا شناخته شده است. این غذا از گوشت گردن گاو، قارچ، خامه و ادویه تهیه می گردد. بیف استراگانف به علت طعم بی نظیر و روش پخت خاصش، یکی از غذاهای محبوب در کشورهای مختلف است.

بلینی (پنکیک روسی)

بلینی یکی از میان وعده ها و صبحانه های معروف روسیه است. این غذا که ماده اصلی آن پنکیک است، به شیوه خاصی در روسیه تهیه می گردد. یکی از برترین ترکیب های بلینی، خاویار است. بلینی را می توان در بیشتر کافه ها و رستوران های روسیه پیدا کرد و به عنوان صبحانه به همراه یک نوشیدنی گرم مصرف کرد.

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از معروف ترین سالادهای روسیه است که در جشن ها و مناسبت های خاص سرو می گردد. این سالاد از ترکیب سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، نخودفرنگی و گوشت مرغ یا کالباس تهیه می گردد. سالاد الویه با سس مایونز سرو می گردد و طعمی دلپذیر دارد.

سالیانکا

سالیانکا نوعی سوپ است که از ترکیب گوشت های مختلف مانند گوشت گاو، خوک و سوسیس به همراه سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، خیارشور و زیتون تهیه می گردد. این سوپ به علت استفاده از مواد مختلف طعمی پیچیده و غنی دارد و معمولاً با خامه ترش و لیمو سرو می گردد.

پلوف

پلوف یکی دیگر از محبوب ترین و برترین غذاهای روسیه است که از برنج، گوشت گاو یا گوسفند، هویج، پیاز و ادویه های مختلف تهیه می گردد. این غذا که از آسیای مرکزی به روسیه وارد شده است، به علت طعم لذیذ و سادگی در تهیه، در میان مردم روسیه بسیار محبوب است.

کتلت پوژارسکی

کتلت پوژارسکی نوعی کتلت گوشتی است که از ترکیب گوشت مرغ و نان تهیه می گردد. این کتلت معمولاً باکره پخته می گردد و با سیب زمینی و سبزیجات سرو می گردد. کتلت پوژارسکی به علت طعم خاص و روش پخت منحصربه فردش یکی از غذاهای محبوب در روسیه است.

خورشت گوشت و سبزیجات

خورشت گوشت و سبزیجات یکی از غذاهای محبوب و مقوی روسیه است که از ترکیب گوشت گاو یا گوسفند، سیب زمینی، هویج و سبزیجات تهیه می گردد. این خورشت معمولاً با نان تازه یا پلو سرو می گردد و به علت طعم دلپذیر و خواص مقوی اش، یکی از غذاهای محبوب در فصل زمستان است.

سیرنیکی

سیر نیکی یکی دیگر از برترین غذاهای روسیه به شمار می رود. سیر نیکی نوعی پنکیک پنیر است که از ترکیب پنیر کوتیج، تخم مرغ، آرد و شکر تهیه می گردد. این پنکیک ها معمولاً با مربا یا خامه ترش سرو می شوند و به عنوان صبحانه یا دسر مصرف می شوند.

زاپکانکا

زاپکانکا نوعی خوراکی پخته شده است که از ترکیب پنیر، تخم مرغ، شکر و آرد تهیه می گردد. این خوراکی که شبیه به کیک پنیری است، معمولاً به عنوان دسر یا میان وعده سرو می گردد و به علت طعم شیرین و بافت نرمش بسیار محبوب است.

سوپ سوچیوی

سوپ سوچیوی یکی از سوپ های سنتی روسیه است که از ترکیب گوشت، سبزیجات، گندم و ادویه های مختلف تهیه می گردد. این سوپ به علت طعم دلپذیر و مقوی بودنش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است و معمولاً در فصل زمستان مصرف می گردد.

پاستیلا

پاستیلا نوعی شیرینی روسی است که از ترکیب پوره میوه، شکر و سفیده تخم مرغ تهیه می گردد. این شیرینی که به شکل لایه های نازک و خشک شده تهیه می گردد، معمولاً به عنوان دسر یا میان وعده سرو می گردد و به علت طعم شیرین و بافت خاصش بسیار محبوب است.

پاستا با سس خاویار

پاستا با سس خاویار یکی از لوکس ترین و برترین غذاهای روسیه است که از ترکیب پاستا، خاویار و خامه تهیه می گردد. این غذا به علت طعم خاص و ارزش غذایی بالا، یکی از غذاهای محبوب در میان افراد ثروتمند است.

خوراک قارچ و سیب زمینی

خوراک قارچ و سیب زمینی یکی از غذاهای ساده و مقوی روسیه است که از ترکیب قارچ، سیب زمینی، پیاز و ادویه های مختلف تهیه می گردد. این خوراک معمولاً به عنوان غذای اصلی یا میان وعده مصرف می گردد و به علت طعم دلپذیر و سادگی در تهیه، در میان مردم روسیه بسیار محبوب است.

سالاد وینیگرت

سالاد وینیگرت یکی از سالادهای محبوب روسیه است که از ترکیب چغندر، سیب زمینی، هویج، نخودفرنگی، پیاز و خیارشور تهیه می گردد. این سالاد با سس مایونز یا روغن زیتون سرو می گردد و به علت طعم تازه و دلپذیرش، یکی از سالادهای محبوب در میان مردم روسیه است.

خوراک مرغ و برنج

خوراک مرغ و برنج یکی از غذاهای ساده و مقوی روسیه است که از ترکیب مرغ، برنج، هویج و پیاز تهیه می گردد. این خوراک به علت سادگی در تهیه و طعم دلپذیرش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است و معمولاً به عنوان غذای اصلی در وعده ناهار یا شام سرو می گردد.

سالاد خرچنگ

سالاد خرچنگ یکی دیگر از لوکس ترین و برترین غذاهای روسیه است که از ترکیب گوشت خرچنگ، تخم مرغ، خیار، ذرت و سس مایونز تهیه می گردد. این سالاد به علت طعم بی نظیر و مواد مغذی اش، یکی از سالادهای محبوب در میان افراد ثروتمند و در جشن ها و مناسبت های خاص سرو می گردد.

خوراک ماهی و سبزیجات

خوراک ماهی و سبزیجات یکی از غذاهای سالم و مقوی روسیه است که از ترکیب ماهی، سبزیجات مختلف مانند هویج، پیاز، فلفل دلمه ای و سیب زمینی تهیه می گردد. این خوراک به علت طعم دلپذیر و خواص مقوی اش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است و معمولاً به عنوان غذای اصلی مصرف می گردد.

پیراشکی سیب زمینی

پیراشکی سیب زمینی یکی از میان وعده های محبوب روسیه است که از ترکیب سیب زمینی پوره، پیاز، تخم مرغ و خمیر نان تهیه می گردد. این پیراشکی ها معمولاً سرخ شده و با خامه ترش یا سس های مختلف سرو می شوند و به علت طعم دلپذیرشان، یکی از غذاهای محبوب خیابانی در روسیه هستند.

خوراک گوشت و قارچ

خوراک گوشت و قارچ یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه روسیه است که از ترکیب گوشت گاو یا مرغ، قارچ، پیاز و ادویه های مختلف تهیه می گردد. این خوراک معمولاً با نان تازه یا برنج سرو می گردد و به علت طعم دلپذیر و خواص مقوی اش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است.

پنکیک با عسل و گردو

پنکیک با عسل و گردو یکی از صبحانه ها و دسرهای محبوب روسیه است که از ترکیب آرد، تخم مرغ، شیر و شکر تهیه می گردد. این پنکیک ها با عسل و گردو سرو می شوند و به علت طعم شیرین و مقوی بودنشان، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه هستند.

خوراک کلم و گوشت

خوراک کلم و گوشت یکی از غذاهای سنتی و محبوب روسیه است که از ترکیب کلم سفید، گوشت گاو یا خوک، پیاز و ادویه های مختلف تهیه می گردد. این خوراک به علت طعم دلپذیر و خواص مقوی اش، یکی از غذاهای محبوب در فصل سرما و در میان مردم روسیه است.

آچما

آچما نوعی پای سنتی روسی است که از ترکیب خمیر نان، پنیر، تخم مرغ و کره تهیه می گردد. این پای به علت طعم خاص و بافت نرمش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است و معمولاً به عنوان غذای اصلی یا میان وعده مصرف می گردد.

خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و قارچ یکی از غذاهای مقوی و خوشمزه روسیه است که از ترکیب تکه های مرغ، قارچ، پیاز و خامه تهیه می گردد. این خوراک معمولاً با برنج یا نان تازه سرو می گردد و به علت طعم دلپذیر و خواص مقوی اش، یکی از غذاهای محبوب در میان مردم روسیه است.

کلام آخر درباره برترین غذاهای روسیه

این غذاها تنها بخشی از تنوع گسترده آشپزی روسیه هستند. از سوپ های مقوی گرفته تا دسرهای شیرین و لذیذ، هر یک از برترین غذاهای روسیه نمایانگر بخشی از فرهنگ غنی و تاریخ طولانی این کشور پهناور هستند. اگر شما هم قصد سفر به روسیه را دارید، پیشنهاد می کنم حتماً این غذاها را امتحان کنید و از طعم های بی نظیر آن ها لذت ببرید.

سؤالات متداول درباره برترین غذاهای روسیه

1- بورش چیست و چگونه تهیه می گردد؟

بورش یک سوپ سنتی روسی است که عمدتاً از چغندر قرمز تهیه می گردد و به همین علت رنگ قرمز دارد. مواد اصلی این سوپ شامل چغندر، گوشت (معمولاً گوشت گاو)، کلم، هویج، سیب زمینی، پیاز و گاهی اوقات گوجه فرنگی است. بُرش معمولاً با خامه ترش و سبزیجات تازه مانند شوید سرو می گردد.

2- پلوف چیست و چه تفاوتی با پلوی ایرانی دارد؟

پلوف یکی از برترین غذاهای روسیه است که شبیه به پلوی ایرانی است، اما تفاوت هایی در مواد و روش تهیه دارد. مواد اصلی پلوف شامل برنج، گوشت (معمولاً گوشت گوسفند یا گاو)، هویج، پیاز و انواع ادویه ها است. سبک پخت پلوف نیز کمی فرق دارد و معمولاً در یک دیگ بزرگ و عمیق تهیه می گردد.

3- بلینی چیست و چگونه سرو می گردد؟

بلینی نوعی پنکیک روسی است که از آرد گندم، تخم مرغ، شیر و مخمر تهیه می گردد. این پنکیک ها بسیار نازک و لطیف هستند و می توانند با مواد مختلفی مانند خاویار، ماهی دودی، خامه ترش، مربا یا عسل سرو شوند. بلینی ها معمولاً در مناسبت های خاص و جشن ها تهیه می شوند.

4- کواس چیست و چه طعمی دارد؟

کواس یک نوشیدنی سنتی روسی است که از تخمیر نان چاودار تهیه می گردد. این نوشیدنی غیرالکلی طعمی ترش وشیرین دارد و معمولاً در روزهای گرم تابستانی مصرف می گردد. کواس یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های روسیه است و هنوز هم در بسیاری از خانه ها و رستوران ها سرو می گردد.

5- سالیانکا چگونه تهیه می گردد و چه طعمی دارد؟

سالیانکا یک سوپ روسی است که از ترکیب گوشت های مختلف (مانند گوشت گاو، خوک و سوسیس)، سبزیجات (مانند پیاز، هویج، خیارشور و زیتون) و ادویه ها تهیه می گردد. این سوپ طعمی پیچیده و غنی دارد و معمولاً با خامه ترش و لیمو سرو می گردد.

6- شیشلیک روسی چیست و چگونه مزه دار می گردد؟

شیشلیک روسی نوعی کباب است که از تکه های گوشت گوسفند یا گاو تهیه می گردد. این گوشت ها با ادویه های مختلف مزه دار شده و سپس بر روی زغال کباب می شوند. شیشلیک معمولاً با نان تازه و سبزیجات سرو می گردد و یکی از برترین غذاهای روسیه در پیک نیک ها و جشن ها است.

7- کتلت پوژارسکی چیست و چگونه پخته می گردد؟

کتلت پوژارسکی یک نوع کتلت گوشتی است که از ترکیب گوشت مرغ و نان تهیه می گردد. این کتلت ها معمولاً باکره پخته می شوند و با سیب زمینی و سبزیجات سرو می شوند. کتلت پوژارسکی به علت طعم خاص و روش پخت منحصربه فردش بسیار محبوب است.

8- سیر نیکی چیست و چگونه سرو می گردد؟

سیرنیکی نوعی پنکیک پنیر است که از ترکیب پنیر کوتیج، تخم مرغ، آرد و شکر تهیه می گردد. این پنکیک ها معمولاً با مربا یا خامه ترش سرو می شوند و به عنوان صبحانه یا دسر مصرف می شوند. طعم شیرین و بافت نرم آن ها را بسیار محبوب نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2245

به "آشنایی با برترین غذاهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین غذاهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید