لات مار هولی: جشنی در هند که در آن زنان مردان را با چوب میزنند (تور دهلی)

به گزارش مجله آرنا، هند کشوری با فرهنگ ها و ادیان متنوعی بوده و از این رو جشنواره های مذهبی هند بسیار زیادند. وقتی صحبت از جشن های مذهبی هند باشد، نمی توان هیچ ملتی را یافت که این جشن ها را با حرارت تر از هندیان برگزار کند. هیچ جشن دیگری را نمی توان جایگزین این جشنواره کرد. در اینجا همه چیز در خصوص این جشنواره و علت برگزاری آن را برایتان بازگو می کنیم.

لات مار هولی: جشنی در هند که در آن زنان مردان را با چوب میزنند (تور دهلی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

معنی لات مار هولی چیست؟

لات (چوب) مار (زدن) هولی (جشنواره رنگ در هند). کل این عبارت به معنای جشنواره هولی است که در آن از چوب دستی برای کتک زدن استفاده می گردد.

نحوه برگزاری این جشن

هزاران مرد از تمام ماتورا در اوتار پرادش به روستای بارسانا به معبد رادا رانی می آیند. بعد از یک مراسم مذهبی کوچک، همه در معبد و راهروی باریکی به نام Rang Rangeeli gali (خط رنگی) جمع می شوند.

جشن به این ترتیب شروع می گردد که زنان بر روی همه مردان رنگ می پاشند. روستائیان آهنگ های محلی می خوانند و زنان می رقصند. مغازه ها نوشیدنی سردی به نام تاندای سرو می نمایند که از نوعی شاه دانه خوراکی به نام بنگ تهیه شده است. در روز بعد، مردان دوباره به بارسانا می روند و این بار آنها بر روی زنان رنگ می پاشند. سپس زنان چوب دستی هایشان را بیرون می کشند و سعی می نمایند مردان را بزنند؛ البته باید بدانید که مردها برای حفاظت خود سپر هایی دارند. در حالی که مردان سعی می نمایند خود و یکدیگر را نجات دهند، زنان و دوستانشان کار را ادامه می دهند. همه این ها یک شوخی بوده و همه از این کار لذت می برند و سرگرم می شوند.

داستان اساطیری لات مار هولی

داستان های اساطیری هند بیشتر در خصوص مراحل مختلف زندگی لرد کریشنا نوشته شده اند. در آن روزگار، کریشنا یک مرد جوان و بازیگوش بود. او اغلب به بارسانا روستایی که معشوقه اش رادا زندگی می کرد، می رفت. یک بار، چند روز قبل از جشن هولی، که کریشنا با دوستانش به بارسانا رفته بودند، آنها رادا و همراهانش را مورد تمسخر قرار دادند. به خاطر این اهانت و بی ادبی، رادا و دوستانش، آنها را با چوب دستی دنبال کردند و فراری دادند. در واقع برگزاری این جشن از جشن های مذهبی هند این افسانه را دوباره به تصویر می کشد.

جشنواره لات مار هولی در کجا برگزار می گردد؟ (محل برگزاری جشن)

از شروع افسانه لات مار هولی با کریشنا، این جشنواره در ماتورا که تصور می گردد کریشنا در آنجا متولد شده، برگزار می گردد. کریشنا یکی از محبوب ترین و محترم ترین خدایان هندو است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2128

به "لات مار هولی: جشنی در هند که در آن زنان مردان را با چوب میزنند (تور دهلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لات مار هولی: جشنی در هند که در آن زنان مردان را با چوب میزنند (تور دهلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید