تعاریف و اصطلاحات

معرفی انواع اتاق های هتل و تفاوت آن ها

بسیاری از ما هنگام سفر، فقط به تعداد ستاره ها ی هتل و ظرفیت اتاق ها توجه می کنیم و ممکن است اطلاعی از دسته بندی انواع اتاق های هتل، نداشته باشیم؛ درحالی که انتخاب اتاق مناسب، تاثیر ویژه ای بر راحتی بیشتر در سفر دارد. جالب است بدانید که بر اساس دسته بندی...

21 آذر 1402

فرق هودی و سویشرت چیست و کدام یک برای شما مناسب تر است؟

هودی و سویشرت از برترین لباس های گرم و مناسب برای فصول پاییز و زمستان به شمار می روند. اینکه بدانید فرق هودی و سویشرت چیست نه تنها برای انتخاب پوشاک در روزهای سرد لازم است، بلکه کمکتان می نماید بهتر لباس بپوشید و استایل مناسب خودتان را پیدا کنید.

13 آبان 1402

با نصب پنل خورشیدی همواره به انرژی پاک و رایگان دسترسی داشته باشید

بحران انرژی، افزایش هزینه قبض ها، افزایش هزینه های انرژی و از بین رفتن تعادل زیست بوم طبیعی به علت استفاده نادرست از منابع طبیعی موضوعاتی هستند که تقریبا هر روز می شنویم اما نمی دانیم چطور از این چرخه خارج شویم. البته می دانیم، اما ممکن است خیلی به آن...

12 تیر 1402

تفاوت ترکی استانبولی و ترکی آذری چیست؟

خبرنگاران: آیا می دانستید بین زبان ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی تفاوت هایی وجود دارد؟ این مقاله را بخوانید تا همه را بشناسید.

30 خرداد 1402

هر آنچه باید برای خواندن فلسفه هایدگر و هوسرل بدانید

پدیدارشناسی (Phenomenology) مکتبی فلسفی است که ریشه آن به اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 برمی شود و نقطه آغاز آن را می توان به ادموند هوسِرل (Edmund Husserl)، فیلسوف آلمانی نسبت داد.

27 اردیبهشت 1402

به جای، روی استعداد ها سرمایه گذاری کنیم

مت کلیفورد، هم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آنتراپرنور فرست Entrepreneur First نوشت: یکی از شرکت های پیشگام سرمایه گذاری استعداد در اروپاست. او همچنین مدیر سازمان تحقیقات و اختراعات پیشرفته، وابسته به دولت بریتانیاست. او به همراه دیگر بنیانگذار شرکتش، آلیس بنتینک،...

12 اردیبهشت 1402

پوشاک یکی از ابزارهای مهم انتقال تاریخ و فرهنگ بشر از گذشته های دور تا امروز است

به گزارش خبرنگاران کتاب تاریخ پوشاک ایران و دنیا در گذر زمان تألیف دکتر علی محمودی عالمی است که از سوی انتشارات وارش وا منتشر شده است. مؤلف در این کتاب پوشاک در تاریخ را آنالیز نموده است.

29 فروردین 1402

از کجا بفهمیم کمبود ویتامین داریم؟

علامتی که کمتر شناخته شده و هشدار دهنده تر است مبنی بر اینکه ممکن است کمبود ویتامین داشته باشید، سوزن سوزن شدن در دست ها، پا ها است.

18 فروردین 1402

روسیه تیم استخوان دار و محکمی بود ، تیم ملی باید مثل منچسترسیتی بازی کند ، نکته مهمی که باید در فوتبال یاد بگیریم

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:درخصوص علت تهاجمی بازی کردن ایران مقابل روسیه، گفت: فوتبال جهان اکنون رو به جلو می رود. دیگر کسی نمی پسندد یک تیم مدام دفاع نموده و با گل کردن یک ضد حمله برنده گردد.

8 فروردین 1402

جزیره عروسک ها در مکزیک کجاست؟ (تور مکزیک)

جزیره عروسک ها (Island of the Dolls) یکی از جاذبه های بسیار مخوف و ترسناک در مکزیک به شمار می رود که بازدید از آن می تواند سفری مهیج و شگفت انگیز را برای شما رقم بزند، سفری که احتمالا تا مدت ها آن را فراموش نخواهید کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این جاذبه...

14 بهمن 1401

لات مار هولی: جشنی در هند که در آن زنان مردان را با چوب میزنند (تور دهلی)

هند کشوری با فرهنگ ها و ادیان متنوعی بوده و از این رو جشنواره های مذهبی هند بسیار زیادند. وقتی صحبت از جشن های مذهبی هند باشد، نمی توان هیچ ملتی را یافت که این جشن ها را با حرارت تر از هندیان برگزار کند. هیچ جشن دیگری را نمی توان جایگزین این جشنواره کرد....

14 بهمن 1401

13 خواص درمانی نارنگی از لاغری تا دیابت و سنگ کلیه و &amphellip

میوه نارنگی و پوست آن خواص و فواید درمانی فراوانی دارد. نارنگی به عنوان یکی از مرکبات سرشار از خواص آنتی اکسیدانی شناخته می گردد که مصرف به اندازه و منظم آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه با رنگ نارنجی، هم خانواده پرتقال، نارنج و لیمو است و خواصی...

8 مهر 1401

چراغ سینما در شهر های بالای 50 هزار نفر روشن می گردد

معاون فناوری نوین و مطالعات سازمان سینمایی گفت: دولت کوشش می نماید در شهر هایی که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند، چراغ سینما را روشن کند.

9 شهریور 1401

یوگای داغ و فواید آن

یوگای داغ نوعی از یوگاست که در یک محیط بسیار گرم و مرطوب انجام می گردد. انواع مختلفی از کلاس های یوگا وجود دارد. در یوگای داغ محیط اتاق باید دارای دمای 40 درجه سانتی گراد و رطوبتی 40 درصدی باشد. نام دیگر و رسمی تر یوگای داغ بیکرام یوگاست. بیکرام در سال های...

12 مرداد 1401

تور نمایشگاهی چیست؟ ، هدف از برگزاری نمایشگاه ها در این تور

تور نمایشگاهی که به آن نمایشگاه مسافرتی نیز گفته می گردد، نوعی نمایشگاه است که در بیش از یک مکان خاص و به صورت موقت برگزار می گردد.

24 تیر 1401

خبری از iMac Pro یا Mac Pro نیست ولی منتظر یک غافل گیری بزرگ در رویداد فردا شب Peek Performance اپل باشید

اپل فرداشب، 17 اسفندماه می خواهد رویداد Peek Performance را برگزار کند. انتظار می رود اپل محصولات زیادی در این رویداد معرفی کند؛ از آیفون SE نو با قابلیت 5G گرفته تا آیپد ایر نسل 5 و مک های نو.

27 خرداد 1401

عسگری: سه سال و نیم پیش تحقیق برای برف آخر را شروع کردم

امین حیایی: هر نقدی که در جشنواره به کار ها می شود باعث رشد ما می شود، این موضوعات باعث می شود چالش ها را تجربه کنیم، نگاه متخصصان منتقدان باعث رشد ما می شود، هر جشنواره که می گذرد، پختگی کار ما بیشتر می شود.

8 خرداد 1401

طرز تهیه نوشیدنی گرم ثعلب؛ نوشیدنی زمستانی و لذیذ ترکی

با طرز تهیه نوشیدنی گرم و مشهور شیر و ثعلب، سفری به حال و هوای دوست داشتنی کشور همسایه، ترکیه ترتیب دهید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

21 فروردین 1401

پیروانی: مطمئن شدم هدف شان این است به جای ما یک تیم دیگر را به آسیا بفرستند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با این لحن و ادبیات من مطمئنم که هدف کمیته صدور مجوز حرفه ای این است که جای ما تیم دیگری را به آسیا بفرستند.

23 اسفند 1400

تور مجارستان ارزان: تپه گلرت و چشم اندازهای شگفت انگیز از بوداپست

تپه گلرت در بوداپستشهر تماشایی بوداپست در مجارستان تپه ای مشرف به رودخانه دانوب دارد که تاریخی بلند را از سر گذرانده و وجود قلعه ای تاریخی بر روی آن نشان از گذشته نظامی اش دارد. تپه ها با آب و هوای عالی، چشم اندازها و جاذبه هایی که دارند می توانند گردشی...

6 اسفند 1400
تعداد: (72)