ماجرای سفارش غذای 2 هزار دلاری هکرها در مک دونالد چیست؟ ، مشتریان قربانی و همبرگرهای مجانی!

به گزارش مجله آرنا، گروهی از هکرها پیروز شده اند در طول مدت کوتاهی به اطلاعاتی گسترده از مشتریان برنامه های سفارش آنلاین مک دونالد دست پیدا نموده و از این طریق تا 2 هزار دلار سرقت انجام دهند.

ماجرای سفارش غذای 2 هزار دلاری هکرها در مک دونالد چیست؟ ، مشتریان قربانی و همبرگرهای مجانی!

به گزارش سرویس آِی تی و فناوری انتخاب، هیچ چیز به این اندازه ناراحت کننده نیست که وقتی در خانه نشسته اید ناگهان با پیغام هایی رو به رو شوید که می گویند حساب بانگی شکا در حال خالی شدن است یا سفارش غذایی که اصلا از آن خبر ندارید تحویل داده شده است. این همان اتفاقی است که برای بعضی از مشتریان برنامه آنلاین مک دونالد اتفاق افتاده است.

از ابندای سال 2019 دهها گزارش در خصوص سرقت اطلاعات مشتریان مک دونالد مطرح شده است. این مشکل اغلب برای کاربران کانادایی مک دونالد اتفاق افتاده است و در بعضی موارد نیز مک دونالد کانادا مجبور به پرداخت خسارت به کاربران شده است.

به نظر می رسد مهاجمان بی سر و صدا به حساب ها دسترسی پیدا نموده و پس از آن بسیاری از سفارشات به صورت منظم هزینه و هر بار به شکل میانگین 20 دلار ثبت می نموده است. در نتیجه بسیاری از افراد تا مدت ها متوجه سرقت از حساب های خود نمی شده اند.

از سوی دیگر بعضی کاربران برنامه مک دونالد به طور ناخواسته کدهای تخفیفی را استفاده نموده اند که اساسا تمایلی به استفاده از آنها نداشتند. معین نیست که هکرها دقیقا به چه تعداد از حسابهای کاربری دسترسی دارند، اما به نظر می رسد مک دونالدباید حداقل به هزار کاربر خود هشدار دهد رمزهای خود را تغییر دهند. این درحالی است که تعداد افرادی که می گویند حساب هایشان هدف حمله قرار گرفته است روز به روز افزایش می یابد.

نظر شما چیست؟ اگر یک هکر به حساب شما دسترسی پیدا نموده و به نام شما چلوکباب زعفرانی با دوغ محلی سفارش دهد چه حالی می شوید؟!

منبع: انتخاب
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 103

به "ماجرای سفارش غذای 2 هزار دلاری هکرها در مک دونالد چیست؟ ، مشتریان قربانی و همبرگرهای مجانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سفارش غذای 2 هزار دلاری هکرها در مک دونالد چیست؟ ، مشتریان قربانی و همبرگرهای مجانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید