ماشین نو سایپا سر از سایت پاکستانی درآورد ، عکس (طراحی سایت)

به گزارش مجله آرنا، دیجیاتو نوشت: طی هفته های اخیر تصاویر سایپا اطلس به عنوان محصول نو صنعت خودروسازی کشور منتشر شد که واکنش رسانه های دنیا را در پی داشته است.

ماشین نو سایپا سر از سایت پاکستانی درآورد ، عکس (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

طی هفته های اخیر تصاویر سایپا اطلس به عنوان محصول تازه صنعت خودروسازی کشور منتشر شد. معرفی این اتومبیل به وسیله یک خودروساز ایرانی، توجه بعضی از رسانه های دنیا را برانگیخت و آن ها به آنالیز هاچ بک اطلس مشغول شدند. علاوه بر رسانه های بین المللی همچون کاراسکوپس، رسانه های پاکستانی نیز به آنالیز هاچ بک اطلس پرداخته اند. بنابر نوشته مجله آرنا carspiritpk، سایپا اطلس در واقع نسخه فیس لیفت از سایپا کوییک است. با این حال هر دو خودروها براساس کیا پراید پیشرفته اند که سابقه معرفی آن به سال 1986 میلادی (36 سال قبل) باز می گردد. با این حال چهره جلو و عقب هاچ بک اطلس در مقایسه با کوییک تفاوت نموده است. قسمت جلوی این خودرو اکنون ظاهر تهاجمی دارد و قسمت عقب نیز چراغ ها و سپر تازهی را دریافت نموده است که مدرن تر به نظر می رسند.

بیشتر بخوانید:

  • قابلیت جالب جنگنده اف 35 که خلبان ها دوستش ندارند!

ابعاد و میزان سایپا اطلس هنوز معین نشده اند اما به نظر نمی رسد ابعاد و وزن آن با کوییک تفاوت چندانی داشته باشد. بعلاوه استفاده از رینگ های 14 اینچی برای این خودرو کمی کوچک به نظر می رسد، بنابراین محتمل است خریداران پس از تحویل خودرو رینگ های آن را با نمونه های 15 اینچی تعویض نمایند. سایپا تصمیم دارد تا اطلس را همچون کوییک R، با تریم های رنگی متفاوت به بازار عرضه کند تا جذابیت آن برای خریداران دوچندان گردد.

امکانات و تجهیزات سایپا اطلس

در تصاویر منتشر شده از سایپا اطلس، داشبورد این خودرو مشاهده نمی گردد. با این حال بنابر تصاویری که پیش از این در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو منتشر شد، کابین زیباتری را برای هاچ بک اطلس نسبت به کوییک متصور خواهیم بود. سیستم صوتی مجهز به نمایشگر 7 اینچی، چراغ های جلو LED، برف پاکن های اتوماتیک و آینه های برقی بخشی از تجهیزات هاچ بک اطلس هستند. در تیپ های فول آپشن این خودرو نیز شاهد سانروف، سیستم کنترل پایداری، صندلی های برقی و سنسور نقاط کور خواهیم بود. از این نظر می توان گفت که هاچ بک اطلس یک خودرو مالی مجهز در کلاس دنیای خواهد بود.

با وجود بهبودهای انجام شده در بخش طراحی ظاهری و امکانات رفاهی، سایپا اطلس از نسخه بروز شده موتور 1.5 لیتری سایپا موسوم به M15 بهره خواهد برد. موتور M15 در حال حاضر 87 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید که در نسخه بهبود یافته با راندمان خروجی بیشتری روبرو هستیم. گیربکس پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند. هاچ بک اطلس در سال 2023 میلادی وارد خط فراوری سایپا خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2106

به "ماشین نو سایپا سر از سایت پاکستانی درآورد ، عکس (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین نو سایپا سر از سایت پاکستانی درآورد ، عکس (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید