مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - وزارت راه و شهرسازی مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را تشریح کرد.

مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان

به گزارش ایرنا، بر اساس این ویدیو، افراد برای ثبت واحد مسکونی و املاک تحت مالکیت باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه نمایند.

در مرحله اول پس از وارد کردن اطلاعات هویتی خود باید اطلاعات اعضای خانوار اقامتگاه اصلی را ثبت نمایند. فقط سرپرستان خانوار مجاز به ثبت اقامتگاه اصلی و فرعی هستند.

دانشجویان، دانش آموزان، طلبه ها، شاغلان و اشخاص دارای بیماری خاص، در صورتی که در محلی جدا از خانوار خود زندگی می نمایند، باید به وسیله انتخاب گزینه سایر اقامتگاه ها، محل اقامت خود را ثبت نمایند. اگر محل فعالیت شغلی تان در منزل مسکونی است باید با انتخاب گزینه سایر اقامتگاه ها محل فعالیت شغل را ثبت نمایند.

بر اساس ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب آذرماه 99 کلیه سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی مالک و مستاجر و تمام مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را ظرف 2 ماه (از 19 فروردین تا 19 خرداد 1400) در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نمایند.

هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت درصورتی که بیش از 120 روز مالک یا ساکن نداشته باشد به عنوان مسکن خالی ثبت شده و به ازای هر ماه مشمول مالیات بر خانه های خالی می گردد. همچنین پس از سرانجام زمان خوداظهاری دستگاه ها مکلف هستند خدمات خود از قبل افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خدمات حمایتی، یارانه ای و یاری معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب (آب، برق، تلفن و گاز)، ارسال اسناد و مدارک (گواهینامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه)، ثبت نام در مدارس محل اقامت و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی، کدپستی، توضیح نشانی یکتای درج شده اقامتگاه اصلی در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1529

به "مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید