مزایا و معایب سکونت در خانه های اطراف بیمارستان

به گزارش مجله آرنا، انتخاب محله مناسب برای سکونت، منطبق با انتظارات و سازگار با توان اقتصادی افراد یکی از جدی ترین دغدغه هایی محسوب می گردد که هر خانواده ای آن را تجربه نموده است. وجود امکانات رفاهی، دسترسی آسان به مراکز مختلف و وسایل نقلیه عمومی، فرهنگ منطقه، قیمت خانه، مجاورت با مراکز آموزشی، خرید، درمانی و… نکاتی است که پیش از انتخاب محله باید موردتوجه شما قرار بگیرید؛ اما همانطور که نزدیکی به بعضی اماکن اهمیت بسیار زیادی برای انتخاب منطقه مسکونی دارد، عدم مجاورت با بعضی مراکز هم نوعی مزیت برای خانه به شمار می آید. یکی از این موارد بیمارستان های عظیم به ویژه بیمارستان های دولتی هستند. چراکه معایب سکونت اطراف بیمارستان ها، از مزایای آن بیشتر است. در این مطلب به آنالیز معایب و مزایای زندگی پیرامون بیمارستان ها پرداخته ایم؛ بنابراین درصورتی که شما هم قصد نقل مکان داشته و می خواهید برای رهن، اجاره یا خرید خانه حوالی بیمارستان اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

مزایا و معایب سکونت در خانه های اطراف بیمارستان

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مزایای سکونت حوالی بیمارستان

بیمارستان ها در واقع عظیم ترین مراکز درمانی و پزشکی در هر منطقه هستند؛ بنابراین می توان گفت مجهزترین امکانات درمانی و بهداشتی هر محله در بیمارستان آن واقع شده است. به این ترتیب در صورتی که پیرامون بیمارستان سکونت داشته باشید، هنگام بروز حادثه، کسالت، بیماری و… می توانید به سرعت به بیمارستان مراجعه کنید. در این حالت با مواردی مانند ترافیک، فوت وقت و موانع مشابه مواحه نخواهید شد و می توانید به سرعت خدمات پزشکی دریافت کنید.

پس در صورتی که در خانواده شما فردی بیمار است که به مراقبت های پزشکی مداوم احتیاج دارد، سکونت در حوالی بیمارستان برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. این موضوع را شاید بتوان تنها نکته مثبت و مزیت سکوت حوالی بیمارستان دانست. در ادامه به آنالیز معایب این موضوع خواهیم پرداخت.

معایب زندگی اطراف بیمارستان

همان طور که گفته شد، زندگی مجاور بیمارستان مزایا و معایبی دارد؛ اما با کمی تحقیق و آنالیز متوجه خواهید شد معایب این موضوع از امتیازهای مثبت آن بیشتر خواهد بود. بعضی از مهم ترین امتیازات منفی زندگی نزدیکی بیمارستان به توضیح زیر است:

ترافیک

معضل ترافیک یکی از جدی ترین دغدغه ها برای همه شهروندان است. ترافیک باعث می گردد ساعت های زیادی از وقت ارزشمند شما هدر برود. علاوه براین فشار روانی و خستگی جسمی ناشی از ترافیک انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. در حوالی بیمارستان ها، به ویژه در ساعات نزدیک به زمان دیدار ترافیک بسیار سنگینی در منطقه ایجاد می گردد. چرا که آشنایان بیمارها به طور مرتب در حال رفت و آمد به بیمارستان هستند. این ترافیک بر تردد اهالی محله نیز تاثیر داشته و آن ها را با مسائل زیادی روبرو خواهد نمود. بنابراین برای عبور و مرور با وسیله نقلیه شخصی همواره با محدودیت روبرو هستید.

پارک خودروها

بستگان و آشنایان افراد بستری در بیمارستان، اغلب با خودروی شخصی برای دیدار از او می آیند. این افراد به راحتی اتومبیل های خود را در خیابان های اطراف بیمارستان پارک می نمایند. حجم بالای مراجعه نمایندگان به بیمارستان باعث می گردد جای پارک اهالی محل اشغال شده و آن ها با کمبود جای پارک در خیابان های فرعی روبرو شوند. بنابراین در صورتی که به رهن، اجاره یا خریداری خانه حوالی بیمارستان اصرار دارید، دنبال خانه های دارای پارکینگ باشید. چراکه فقط در صورت داشتن محل پارک اختصاصی این موضوع دغدغه کمتری برایتان ایجاد خواهد نمود. البته نباید فراموش کنید خانه های دارای پارکینگ نسبت به واحدهای بدون پارکینگ قیمت بالاتری خواهند داشت.

زباله های بیمارستانی

در بخش پشتی یا محوطه بیرونی اغلب بیمارستان ها سطل های زباله بسیار عظیمی قرار گرفته است که کارکنان و پرسنل بیمارستان زباله ها، مواد مصرف شده و ضایعات بیمارستانی را را در آن جا اروی هم انباشته می نمایند. علی رغم آنکه این سطل های عظیم در بازه های زمانی منظم تخلیه می شوند، باز هم احتمال انتشار عفونت و ویروس های مختلف وجود دارد. چرا که عبور و مرور بیماران مختلف به بیمارستان موجب شده محیط اطراف بیمارستان به بستر مناسبی برای شیوع بیماری های واگیری تبدیل گردد. این موضومع احتمال ابتلا به بیماری های شایع و فصلی را بین همسایگان بیمارستان و ساکنان منطقه افزایش خواهد داد.

کاهش آرامش روانی

یکی از صحنه های پر تکرار در بیمارستان ها مشاهده مصدومان بدحالی است که به طور مرتب به بیمارستان آورده می شوند. همراهان نگران این بیماران، صدای آژیر آمبولانس، افراد داغ دیده یا نگران و… همه و همه صحنه های ناراحت نماینده و دلخراشی هستند که حوالی هر بیمارستانی به وفور پیش خواهند آمد. به همین دلیل اگر می خواهید از ساکنان خیابان های اطراف بیمارستان باشید، باید همواره خود را آماده روبه رویی با چنین صحنه هایی کنید. در غیر این صورت مسائل روحی و روانی بسیار جدی برای شما پیش خواهد آمد و تاثیرات مخرب آن مدت ها در وجودتان باقی خواهد ماند. بنابراین آرامش روانی کمتر و احساس اضطراب و استرس بیشتر را می توان یکی از تاثیرات سکونت اطراف بیمارستان دانست.

کاهش نظم محله

یکی از دغدغه های همراهان بیماران به ویژه افرادی که ساکن سایر شهرها هستند و برای مداوا به تهران آمده اند، اقامت نزدیکی بیمارستان است. این افراد اغلب برای کاهش هزینه ها به ناچار در خیابان های فرعی یا اطراف ساختمان بیمارستان داخل ماشین یا چادرهای کوچک اقامت دارند. این موضوع باعث شده در پیاده رو های منتهی به بیمارستان، شاهد اسکان افراد مختلفی باشید که تردد را برای ساکنان محله سخت نموده اند. همچنین اغلب اوقات وسایل ضروری زندگی این افراد مانند زیرانداز، ظروف کوچک و عظیم، پتو و… کنار پیاده روها چیده شده است. این موضوع علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن آرامش و آسایش اهالی محل، باعث اختلال در نظم منطقه و ایجاد ظاهری زشت برای محله نیز خواهد شد.

با توجه به مواردی که ذکر شد می توان در یک جمع بندی گفت معایب سکونت حوالی بیمارستان از مزایای آن بیشتر است. این موضوع شاید در نگاه اول به چشم نیاید؛ اما با گذشت زمان متوجه همه این نکات منفی آن خواهید شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم سعی کنید تا حد امکان سراغ خانه هایی با فاصله کم از بیمارستان نروید.

قیمت رهن و اجاره خانه نزدیک بیمارستان های تهران

بیمارستان امام خمینی

اجاره یک خانه 85 متری دو خوابه با امکاناتی مانند پارکینگ و انباری در خیابان نصرت نزدیکی بیمارستان امام خمینی به مبلغی در حدود 100 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 550 هزار تومان احتیاج دارد. همچنین برای اجاره یک خانه 120 متری دو خوابه در این منطقه به 50 میلیون تومان بابت ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 700 هزار تومان احتیاج دارد.

بیمارستان آتیه

یک خانه 170 متری، نزدیکی بیمارستان آتیه واقع در شهرک غرب، با امکاناتی مانند پارکینگ، انباری، آسانسور، شوتینگ، لابی، سالن مطالعه، خودپرداز داخل ساختمان، سالن ماساژ، خشک شویی، دوربین مدار بسته، سیستم اطفا حریق و… با قیمتی برابر با یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 12 میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. البته این مبلغ قابل تبدیل به رهن کامل با یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

بیمارستان امام حسین

مناطق حوالی میدان امام حسین نسبت به شهرک غرب قیمت های مقرون به صرفه تری دارند. برای مثال یک خانه 60 متری 19 ساله، یک خوابه با حیاط خلوت در حوالی بیمارستان امام حسین با مبلغی حدود 30 میلیون تومان پیش پرداخت و اجاره ماهانه 600 هزار تومان برای اجاره آگهی شده است. علاوه براین یک خانه 110 متری 26 ساله، با سه اتاق خواب و انباری در طبقه آخر ساختمانی سه طبقه و بدون آسانسور با مبلغ 20 میلیون تومان و اجاره ماهانه یک میلیون و 700 هزار تومان برای اجاره آماده واگذاری است.

بیمارستان رازی

این بیمارستان در خیابان وحدت اسلامی واقع شده است. یک واحد مسکونی 60 متری 10 ساله حوالی بیمارستان رازی با دو اتاق خواب و انباری در طبقه دوم ساختمانی 4 طبقه قیمتی برابر با 80 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. همچنین یک خانه 105 متری سه خوابه در این خیابان مجهز به آسانسور و پارکینگ 100 میلیون تومان پیش و ماهانه 500 هزار تومان برای اجاره قیمت گذاری شده است.

بیمارستان شریعتی

یک خانه 100متری 2 ساله با دو اتاق خواب، پارکینگ، آسانسور و انباری در حوالی این بیمارستان قیمتی برابر با 200 میلیون تومان برای رهن کامل دارد. همچنین یک خانه 65 متری یک خوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور قیمتی در حدود 20 میلیون تومان پیش و ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان اجاره دارد.

بیمارستان شهدای یافت آباد

خانه های منطقه یافت آباد هم از خانه های ارزان به حساب می آیند. از خانه های نزدیک به بیمارستان شهدای یافت آباد می توان به چند مورد اشاره نمود. برای مثال یک خانه 57 متری 5 ساله در یافت آباد با یک اتاق خواب، پارکینگ و آسانسور در طبقه ششم ساختمانی 8 طبقه با مبلغ 50 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. همچنین یک خانه 80 متری دو خواب 20 ساله با پارکینگ و انباری بدون آسانسور در طبقه سوم به مبلغ 35 میلیون پیش و اجاره ماهانه 600 هزار تومان آماده واگذاری است.

درمجموع باید گفت برخلاف تصور خانه هایی که حوالی بیمارستان قرار گرفته اند، قیمت مناسب تری ندارند. به عبارت دیگر تاثیرات منفی بیمارستان باعث کاهش قیمت خانه های پیرامون بیمارستان نشده است و این خانه ها از نظر قیمتی تفاوتی با سایر خانه های منطقه ندارند. بنابراین در صورتی که قصد رهن یا اجاره خانه دارید، با توجه به عدم تفاوت قیمت این خانه ها با سایر خانه های منطقه بهتر است دنبال خانه هایی در خیابان های دیگر محله موردنظر خود باشید.

منبع: هومینگ
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 896

به "مزایا و معایب سکونت در خانه های اطراف بیمارستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مزایا و معایب سکونت در خانه های اطراف بیمارستان" امتیاز داده است | امتیاز: 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب سکونت در خانه های اطراف بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید