10 شهر دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

به گزارش مجله آرنا، زیباترین شهر ایران کجاست؟ کرمان با دشت های کویری؟ گیلان با جنگل های سرسبز و مه آلود؟ قشم با دریای آرام و جزایر رؤیایی؟ شیراز با باغ های با صفا و عطر بهارنارنج؟ اصفهان با معماری های خارق العاده یا کرمانشاه با کوهستان های مرتفع و مناظر حیرت انگیز؟ حتی اگر از تعصب ایرانی بودن هم چشم پوشی کنیم جواب دادن به این سؤال غیرممکن است! ایران سرزمینی چهارفصل با قدمت چندین هزارساله است که برای لمس زیبایی های بی مانند آن باید گرداگردش را گشت …

10 شهر دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

اسم سفر که به میان می آید سواحل جنوب شرقی آسیا و کشورهای اروپایی جز اولین انتخاب ها هستند؛ اما مرغ همسایه همواره هم غاز نیست! نزدیک شدن به نوروز بهانه ای شد برای گشت وگذار در ایران زیبا و دوست داشتنی، سرزمینی کهن که هر شهرش چیزی ناب و بی مثال برای نمایش دارد. در این مطلب سفری حیرت انگیز به 4 گوشه ایران خواهیم داشت. پس با ما همراه شده و مقصد رؤیایی تان را برای نوروز 99 انتخاب کنید.

.

در نوروز 99 به کدام شهر ایران سفر کنیم؟

.

1-کرمان، شهر کویرهای پر رمز و راز

هرکس یکبار مسحور افسون کویر شود تا خاتمه عمر رهایش نخواهد نمود این نقل قول از آلفونس گابریل دنیاگرد اتریشی به درستی زیبایی های کویر را توصیف می نماید. کرمان شهری بسیار بسیار زیبا در جنوب شرقی ایران است که بیش از چیز به داشتن کویرهای پررمزوراز معروف است و کویر شهداد با شب های پرستاره و کلوت های افسانه ای همچو نگینی در میان سایر جاذبه های این شهر می درخشد. کویر شهداد سکوتی رازآلود و در عین حال آرامش بخش دارد. دیدن درخشش میلیون ها ستاره در آسمانی صاف و کلوت هایی که با تابیدن نور ماه زیباتر از همواره به نظر می رسند، ارزش یک شب اقامت در این مکان سحرانگیز را دارد.

از کویر شهداد که بگذریم، کرمان ده ها گنجینه تاریخی ارزشمند دیگر دارد. بناها و باغ هایی که با قدم زدن در هر کدام غم ها، شادی ها، پیروزی ها و شکست های ایران کهن را با تمام وجود درک خواهیم کرد. شاید به همین دلیل است که مردمان این شهر هنوز اصالت خود را حفظ نموده و بر برگزاری جشن های تاریخی - ملی ایران اصرار می ورزند. اگر کرمان را برای تور نوروز خود انتخاب نموده اید از مجموعه گنجعلی خان، گنبد جبلیه، حمام وکیل، ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین بازدید نموده و خرید زیره، کلمپه و پسته کرمان را به عنوان سوغاتی از قلم نیاندازید.

2-چابهار، سرزمین شگفتی های پنهان

شگفتی های پنهان، بهترین کلمه ای ست که می توان چابهار را با آن توصیف کرد. بندری با طبیعت بی نهایت زیبا در سیستان که جایگاهش فراتر از چیزی ست که آن را تنها جاذبه گردشگری به شمار آورد. شهری که با داشتن آب و هوای معتدل در تمامی فصول به حق چابهار (چهاربهار) نامیده شده است.

حفظ آرامش اولین شرط سفر به چابهار است چرا که بی شک با دیدن طبیعت بی نقص آن انگشت به دهان خواهید ماند. کوه های مینیاتوری این شهر اولین مکانی ست که گردشگران را میخکوب می نماید چرا که قدم زدن در آن، سیاره مریخ را تداعی می نماید. تالاب لیپار مقصد باورکردنی بعدی ست! این تالاب آبی صورتی رنگ داشته و میزبان پرندگانی چون کشیل، طاووسکن، فلامینگو، عقاب دشتی و تیهو می باشد. بعد از کمی استراحت و هضم شگفتی ها، به بندر گواتر بروید. این بندر در مجاورت جنگل حرا قرار گرفته و چشم اندازی زیبا و باورنکردنی دارد. گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو و خلیج پزم از دیگر مناطق چابهار هستند که شما را حیرت زده خواهند کرد. اگر تابه حال به این بهشت پنهان سفر ننموده اید، نوروز 99 بهترین فرصت برای کشف جاذبه های چابهار است.

.

3-قشم، بزرگ ترین جزیره ایران

در سفر ایرانگردی خود به قشم می رسیم، جزیره ای افسونگر که گشت وگذار در آن بیشتر به رویاگردی شباهت دارد تا یک سفر سیاحتی، قشم بزرگترین جزیره هرمزگان است که زیبایی های بی حدوحصرش را با سخاوت تمام با مردم طبیعت دوست ایران به اشتراک گذاشته است. در این جزیره می توانید در حالی که کنار ساحل قدم می زنید شاهد غروب خورشید در آسمان سرخ باشید، به جزیره ناز رفته و عشوه های باورنکردنی ساحل برای پیوستن به دریا را تماشا کنید، در دره ستارگان شاهد باقی مانده ذرات ستاره عظیم الجثه باشید که راه خود را گم نموده و از بخت بدش در زمین فرود آمده و حتی با گشت وگذار در بازار درگهان کمی از طبیعت فاصله گرفته و یک خرید عالی را تجربه کنید. البته اگر نوروز 99 را برای سفر به قشم انتخاب نموده اید، حواستان به رزرو هتل و بلیط تهران قشم باشد، چرا که این جزیره از مقاصد پرطرفدار گردشگری در ایام تعطیلات می باشد.

4-شوش، قدیمی ترین شهر زیرزمینی

پایتخت چند هزارساله ملت عیلام، شوش از زیباترین شهرهایی است که در نوروز 99 می توان به آن سفر کرد.

شوش در دوران هخامنشی نیز به عنوان پایتخت زمستانی این حکومت قدرتمند انتخاب شده بود. ازاین رو آثار تاریخی ارزشمندی در آن به جای مانده است. کاخ آپادانا و کاخ داریوش دو محوطه بزرگ هستند که هر ایرانی با دیدن ستون های محکم و سر به فلک کشیده، تالارهای وسیع و نقش نگاره های آن به پیشینه خود افتخار خواهد نمود. حرم دانیال نبی نیز ارزش مذهبی به شوش بخشیده و هر ساله علاوه بر ایرانی ها میزبان زائران از ملل مختلف می باشد.

هفت تپه، چغازنبیل، ایوان و پارک ملی کرخه، قلعه شوش، موزه شوش و کشف هزاران آثار تمدن بشری در خاک با ارزش این سرزمین باعث شده تا شوش اهمیت دنیای پیدا نموده و در 13 تیر سال 1394 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت برسد.

5-کیش، نگین درخشان جنوب ایران

جزیره ای بیضی مانند که نه تنها از نظر تاریخی دارای ارزش فراوان می باشد، بلکه تفریحات ساحلی آن نیز با زیباترین جزایر دنیا برابری می نماید. لوکس ترین هتل های ایران، رستوران های محلی و بین المللی و ده ها مرکز خرید بزرگ بخشی از دلایلی هستند که کیش را بیش از هر جای دیگر به مقصدی محبوب تبدیل نموده اند.

در این جزیره می توانید با بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر حریره و مخزن آب دوقلو در تاریخ سفر نموده و همزمان هم اسکوتر سواری، جایروکوپتر، شاتل و فلای برد را در ساحل زیبای کیش تجربه کنید.

.

6-شیراز، گنجینه تاریخی ایران

شهری که نه تنها ایرانیان بلکه کل دنیا در برابر عظمت و زیبایی اش سر تعظیم فرود می آورند. سرزمینی که روزی خانه مهر بود و روزی هم خانه بزرگترین شاعران پارسی گوی دنیا و اکنون همچنان پابرجا و پر غرور ایستاده و مهر خود را سخاوتمندانه نثار میهمانانش می نماید.

هر چند که به اعتقاد همه اردیبهشت زیباترین فصل سفر به شیراز است اما دیدن این شهر در نوروز و جمعیتی که از سراسر ایران و حتی دنیا آمده اند تا به تماشای تمدن هزارساله ایران بنشینند نیز خالی از لطف نیست.

بی شک در سفر به شیراز از آرامگاه کوروش، تخت جمشید، باغ های با صفا شیراز و … بازدید خواهید کرد اما یادتان باشد که تست غذاهای سنتی این شهر نیز سفرتان را خاطره انگیزتر خواهد نمود.

7-کرمانشاه، سرزمین سنگ و آب

کمتر کسی ست که با دیدن سنگ نبشته های دوره ساسانی و نقش حجاری شده تاج گذاری خسرو پرویز بر روی کوه در مجموعه طاق بستان حیرت زده نشود. بیشتر آثار تاریخی این شهر زیبا بر روی سنگ حکاکی شده اند و شاید به همین دلیل کرمانشاه را سرزمین سنگ و آب نیز نامیده اند.

بیستون مجموعه سنگی دیگری ست که نشان از هنرمندی و سخت کوشی این خطه دارد. کتیبه و نقش برجسته داریوش، مجسمه هرکول و سنگ تراشی فرهاد را در این مجموعه حیرت انگیز می توان دید. اگر در ایان نوروز به کرمانشاه سفر می کنید می توانید به چادرهای تعبیه شده درر بیستون رفته و آش محلی کرمانشاهی را تست کنید.

اما آثار تاریخی سنگی تنها دلیل محبوبیت کرمانشاه نیستند، این شهر مناظر طبیعی خارق العاده ای دارد که گردشگران را محو زیبایی خود می نمایند. روستای گردشگری اورامانات و شهر پلکانی پاوه از مناطق طبیعی این استان هستند. در بازدید از پاوه می توانید به بازار مرزی آن رفته و یک خرید عالی داشته باشید.

8-مشهد، پایتخت معنوی ایران

تور نوروز بهترین فرصت برای کسانی ست که در طول سال فرصت زیارت حرم اما رضا را پیدا ننموده اند؛ اما حواستان باشد مشهد در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می شود، پس قبل از هر چیز بلیط تهران مشهد و هتل خود را رزرو کنید.

شهر مشهد پایتخت معنوی ایران به شمار می رود؛ اما آثار ارزشمندی چون آرامگاه فردوسی، شاعر با ارزش پارسی گوی و آرامگاه نادر شاه افشار ارزش تاریخی به این شهر بزرگ بخشیده است. همچنین در این شهر می توانید از مراکز تفریحاتی مانند پارک طبیعی هفت حوض، دریاچه سبز، کوه سنگی و پارک آبی لذت ببرید.

.

9-یزد، شهر بادگیرها

اولین شهر خشتی ایران و دومین شهر تاریخی دنیا، عناوینی هستند که یزد به داشتنشان می بالد. یزد را می توان موزه ای وسیع نامید که خیابان ها، بازارها، بناها و حتی خانه هایش ما را با خود به گوشه های گم شده تاریخ ایران می برند.

میدان امیر چخماق، شاهکاری بی نظیر و تکرارنشدنی ست که به دوران تیموریان بازمی شود. باغ دولت آباد با قدمت 260 ساله که هیچ چیز از بهشت کم ندارد، بادگیرهایی که بر روی خانه های خشتی قرار داشته و تابستان کویر را دل انگیز می نمایند و ده ها بنایی که در پس هر کدام داستانی نهفته است. همه و همه یزد را زیبا، منحصربه فرد و بی مانند می نمایند.

10-اصفهان، یادگار به جا مانده از عصر صفوی

هنر نزد ایرانیان است و بس با قدم گذاشتن در اصفهان راهی جز تائید این ضرب المثل نمی ماند! شهری که جاذبه هایش خاتمهی ندارد و بناهایش هنر و معماری دنیا را به سخره گرفته اند.

اصفهان در دوره صفویه به اوج شکوه و اقتدار خود رسیده و اکنون میراثی گران بهاست که با فرهنگ و تمدن ایران زمین پیوندی ناگسستنی دارد. میدان نقش دنیا، مجموعه ای که با ارزش ترین شاهکارهای معماری ایران را در خود دارد، سی وسه پل، چهل ستون، پل خواجو، مسجد شیخ لطف اله و غیره و غیره به قدری مشهور هستند که نیازی به معرفی ندارند. پس برای دیدن این آثار شگفت انگیز با تور نوروز 99 مجله آرنا همراه شوید.

جهت اطلاع از لیست های تور نوروز 99 به سایت آژانس مجله آرنا مراجعه نموده یا با همکاران واحد تور در تماس باشید

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 546

به "10 شهر دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید