معرفی کامل مراکز خرید کرمان

به گزارش مجله آرنا، کرمان به علت تاریخ طولانی و میراث فرهنگی قوی معروفیت دارد. این شهر محل بسیاری از مساجد تاریخی و آتشکده های زرتشتیان است. کرمان در طول تاریخ خود چندین بار مرکز سلسله های ایرانی شد. کرمان دارای بازارها و مراکز خرید کوچک و بزرگ مختلفی است که می توانید از خرید در آن ها لذت ببرید. در ادامه به معرفی برترین مراکز خرید کرمان می پردازیم.

معرفی کامل مراکز خرید کرمان

بازار وکیل

اگر در کرمان هستید، حتما باید بازار قدیمی این شهر را باید ببینید. حتما وقت بگذارید و از همه بخش های مختلف یکی از تماشای ترین مراکز خرید کرمان تماشا کنید؛ مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از فضا و سنت و تاریخ بازار و البته شهر زیبای کرمان.

این بازار یکی از شگفت انگیزترین بازارهای ایران است که هنور بسیار فعال است و می توانید صنایع دستی سنتی مانند گبه و محصولاتی مانند فرش، جواهرات، پاستا و کارهای مسی را در آن پیدا کنید و البته قوتو و زیره را هم از قلم نیاندازید. شگفت انگیز است که چگونه پس از زمین لرزه های بزرگ چنین بنای باستانی به جای مانده است؛ می توانید اثرات زلزله را بر روی دیوارهای بازار ببینید.

ساعات کاری

7 صبح تا 8 شب

آدینه: تعطیل

آدرس

بازار وکیل در مجموعه وکیل در تنهای باز اختیاری در بازار بزرگ کرمان واقع شده است

بازار تاریخی کرمان

بازار تاریخی کرمان بسیار زیبا است! تاریخچه بازار کرمان به بیش از 600 سال پیش و به دوران تیموریان و زمانی که عده ای گرد هم آمدند و بازار اختیاری را به عنوان اولین پایه بازار بزرگ کرمان تأسیس کردند، باز می گردد. از آن موقع در دوره های مختلف تاریخی قسمت های دیگری به آن اضافه شد و در نهایت منجر به تشکیل بازاری شد که امروزه بزرگ ترین و طولانی تر بازار کشور محسوب می گردد.

این مجموعه ارزشمند از میدان ارگ آغاز شده و به خیابان میرزا رضا کرمانی ختم می گردد. هر بار که وارد بازار می شوید، احساس عجیب و متفاوتی را تجربه می کنید. بازار مسگری بیشتر یادآور قدمت این مکان است. بازار مظفری عام ترین وجه بازار یعنی خرید و فروش رایج مردم برای برطرف نیازهای روزمره را نشان می دهد. گردشگران و علاقمندان به آثار باستانی را می توان در بازار گنجعلی خان و ارگ دید. بازار وسیع و باستانی کرمان در مرکز بافت قدیمی شهر با جلوه های زیبایی از گذشته به یادگار مانده است که ویژگی های معماری آن بینندگان را شگفت زده می نماید. به گفته بعضی کارشناسان، بازار کرمان بزرگ ترین رقیب بازار تبریز است.

ساعات کاری

9 صبح تا 9:30 شب

آدینه: تعطیل

آدرس

دسترسی به بازار تاریخی کرمان از غرب از میدان ارگ، از شرق از خیابان میرزا رضای کرمانی، از جنوب از خیابان امام یا خیابان مطهری و از شمال از خیابان شریعتی میدان شهدا امکان پذیر است.

بازار ستاره کرمان

بازار ستاره کرمان یکی دیگر از پاساژها یا مراکز خرید کرمان است. در این پاساژ می توانید تمامی اقلام معمول از جمله کفش، کیف، لوازم چرمی، بدلیجات، لباس بچه گانه، جواهرات و غیره را پیدا کنید.

این محدوده قبلا محلی برای پارک خودروها بوده که ظرف چند سال گذشته به یک مجتمع بزرگ تجاری تبدیل شده و افراد زیادی در آن مشغول به کار و فعالیت هستند. پایین ترین بخش این مجتمع نیز به پارکینگ خودروها اختصاص داده شده تا مشکل پارک خودروی برای صاحبان کار و بعلاوه مراجعین برطرف گردد.

ساعات کاری

همه روزه از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر، 4 تا 9 بعد از ظهر

آدرس

کرمان، خیابان فتحعلی شاهی

مجتمع تجاری صالح المهدی

در این مجتمع که از برترین مراکز خرید کرمان به شمار می روز، علاوه بر خرید، امکانات سرگرمیی متنوعی هم برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. بنابراین این مرکز خرید در واقع به عنوان یک مرکز چند منظوره برای سرگرمی، خرید، صرف غذا و استراحت خدماتش را ارائه می دهد. امکانات این مرکز خرید عبارتند از: فست فود، رستوران، کافی شاپ، سالن بیلیارد و سالن بولینگ، شهربازی و غیره. به راحتی می توانید در این مرکز انواع مختلف سوغاتی را هم پیدا کنید.

ساعات کاری

همه روزه از 9 تا 1 صبح

آدرس

کرمان، خیابان شریعتی، پس از چهارراه طهماسب آباد

مجتمع تجاری شفا

اگر در پی صنایع و محصولات چرمی هستید، حتما به مرکز خرید شفا در کرمان سر بزنید. این مرکز خرید که دارای سی و پنج واحد تجاری است در دو طبقه ساخته شده است. امکانات مجتمع تجاری شفا، از برترین مراکز خرید کرمان، عبارتند از: آسانسور و پله برقی، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و البته یک پارکینگ بزرگ (با ظرفیت هزار خودرو. پس به هیچ وجه نگران جای پارک نباشید و از محصولات متنوع چرمی این مرکز تماشا کنید.

ساعات کاری

همه روزه از 8 صبح تا 11 شب

آدرس

کرمان، انتهای خیابان شفا

مرکز خرید فایتون

مرکز خرید فایتون یکی دیگر از برترین مراکز خرید کرمان و با مساحت بیست هزار متر مربع بعلاوه یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در ایران است. هر چه بخواهید را به راحتی می توانید در فایتون پیدا کنید؛ از مواد خوراکی و شیرینی گرفته تا فرش و مبلمان.

ساعات کاری

همه روزه از 8 صبح تا 11 شب

آدرس

کرمان، بلوار صدوقی

پاساژ زمرد

پاساژ زمرد یکی از مراکز خرید کوچک تر در شهر کرمان است که در آن کافی شاپ یا رستوران پیدا نخواهید کرد اما اگر در پی اقلام رایجی مثل کیف و کفش هستید، حتما می توانید به این پاساژ هم سری بزنید.

ساعات کاری

همه روزه از 8 صبح تا 11 شب

آدرس

کرمان، آبنوس، خیابان هزار و یک شب

مجتمع کامپیوتر رضا

همانطور که از نام این مجتمع تعیین است، این مرکز خرید برای هواداران لوازم الکترونیکی به خصوص کامپیوتر مجذوب کننده خواهد بود و مکان مناسبی برای سرگرمی یا خرید سوغاتی نیست. در این مجتمع هم می توانید قطعات و لوازم تازه خریداری کنید و هم از خدمات تعمیرات بهره ببرید.

ساعات کاری

همه روزه از 9 صبح تا 9 شب

آدرس

کرمان، خیابان شهید بهشتی

پاساژ ولیعصر

این پاساژ یکی دیگر از مراکز خرید کرمان است که چندان بزرگ نیست و ممکن است نتوانید در آن تمام اقلامی که به آنها نیاز دارید را پیدا کنید. خبر خوب اینکه در این محله از کرمان مغازه های کوچک متنوع زیادی وجود دارند.

ساعات کاری

همه روزه از 8 صبح تا 11 شب

آدرس

کرمان، خیابان بهشتی

پاساژ ایران

یکی دیگر از مراکز خرید کرمان پاساژ ایران است که می توانید خرید اقلام کوچک را در آن انجام دهید. وجه بسیار مثبت پاساژ ایران قرار گرفتن آن در نزدیکی جاذبه های تماشای کرمان مانند موزه سکه و حمام گنجعلی خان است.

ساعات کاری

9 صبح تا 1 بعد از ظهر - 4 بعد از ظهر تا 9 شب

آدینه: تعطیل

آدرس

کرمان، خیابان شریعتی

مجتمع تجاری حاج خلیلی

خانواده حاج آقا خلیلی گردانندگان این بازار و مجتمع تجاری در کرمان هستند. حال و هوای این مرکز خرید سنتی است و یکی از برترین مراکز خرید کرمان برای تهیه پارچه و لوازم جهیزیه است.

ساعات کاری

همه روزه 8 صبح تا 11 شب

آدرس

کرمان، خیابان شریعتی

مرکز خرید بازار موبایل ایران 3

این بازار اختصاصی موبایل در کرمان در 8 طبقه که یک طبقه آن به رستوران اختصاص داده شده ساخته شده است. در بقیه طبقات این مرکز خدمات خدمات تجاری، اداری و نمایشگاهی ارائه می گردد.

ساعات کاری

9 صبح تا 7 بعد از ظهر

آدینه: 4 تا 7 بعد از ظهر

آدرس

کرمان، بلوار جمهوری، نرسیده به چهار راه امام آدینه

پاساژ اطلس

اگر در پی لوازم هنری، اقلام ورزشی یا پوشاک هستید، پاساژ اطلس یکی از برترین مراکز خرید کرمان است. این مرکز خرید جزو مراکز مدرن شهر کرمان به حساب می اید و لوازم آرایشی و حتی تجهیزات پزشکی هم در آن پیدا نی شوند. یکی دیگر از نکات مثبت پاساژ اطلس قرار گرفتن آن در نزدیکی یخدان مویدی و مجموعه گنجعلی خان کرمان است.

ساعات کاری

8:30 صبح تا 10:30 شب

آدینه: تعطیل

آدرس

کرمان، خیابان بهشتی، خیابان شریعتی

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2133

به "معرفی کامل مراکز خرید کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل مراکز خرید کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید