معرفی فرودگاه هات یای تایلند

به گزارش مجله آرنا، فرودگاه بین المللی هات یای تایلند | Hat Yai International Airport

فرودگاهی که در این مطلب مجله اینترنتی خبرنگاران به معرفی آن می پردازیم، فرودگاه هات یای تایلند نام داشته و تنها فرودگاه بزرگی است که به قسمت جنوبی تایلند خدمات می رساند. این فرودگاه در نزدیکی شهر هات یای قرار گرفته و زیر نظر مدیریت فرودگاه های تایلند به کار خود ادامه می دهد. شهرهای جنوبی تایلند نیز جاذبه های معروف و زیبای خود را برای گردشگران و توریست ها دارند. این شهر در نزدیکی مرزهای مالزی واقع شده و بیشتر شهری برای فعالیت های تجاری و خرید است. هر چه بیشتر با جاذبه های این شهر آشنا شوید، بیشتر می خواهید که به آنجا سفر کنید. نقطه ورود به این شهر، فرودگاه هات یای تایلند است که شما را به این منطقه وصل می نماید. ارزان ترین لباس ها و سوغاتی ها را در این شهر پیدا خواهید کرد. بعد از معرفی فرودگاه بین المللی آن، کمی نیز شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی فرودگاه هات یای تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

درباره فرودگاه هات یای تایلند

فرودگاه هات یای تایلند فرودگاهی بین المللی است که به منطقه جنوبی تایلند خدمات می رساند. در حال حاضر این فرودگاه در حال توسعه و گسترش است تا بتواند حدود 4.5 میلیون مسافر را در سال 2018 اداره کند و بر طبق برنامه ریزی های آینده قادر خواهد بود تا سال 2030 حدود 10 میلیون مسافر را جابه جا و اداره کند. در طبقه اول ساختمان ترمینال آن، پیشخوان اطلاعات فرودگاه قرار گرفته است که می توانید برای برطرف سوال های خود به آنجا مراجعه کنید. این پیشخوان در نزدیکی سالن پروازهای ورودی داخلی قرار گرفته است.

این فرودگاه برای مسلمانانی که قصد سفر به مکه را دارند، بسیار اهمیت دارد. سالانه در این فرودگاه 1 میلیون و 500 هزار مسافر، 9 هزار و 500 پرواز و 12 هزار تن بار را جا به جا می نماید. فرودگاه هات یای به تمامی فرودگاه های داخلی تایلند مانند سووارنابهومی بانکوک و دون موئناگ پرواز دارد. به راحتی می توانید خود را به فرودگاه شرقی یو-تاپو برسانید یا به هر گوشه دیگر از تایلند پرواز داشته باشید. پروازهایی به شهرهای شمالی تایلند مانند چیانگ مای و چیانگ رای نیز از فرودگاه هات مای تایلند امکان پذیر است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این فرودگاه بین المللی به شما ارائه دهیم.

اطلاعات کلی فرودگاه هات یای تایلند

نام فرودگاه بین المللی چیانگ مای: Hat Yai International Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: HDY

کد ایکائو: VTSS

ارتفاع از سطح دریا: 90 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال

سایت: hatyaiairportthai.com

آدرس: 99 หมู่ 3 Khlong La, อำเภอ คลองหอยไข่ Chang Wat Songkhla 90115, Thailand

امکانات فرودگاه

امکانات مربوط به پول: دستگاه های ای تی ام ATMs در طبقه اول ترمینال قرار داده شده اند. همچنین اگر به دنبال تبدیل ارز هستید، در طبقه اول و درست در بیرون سالن ورودی پروازهای بین المللی، پیشخوان تبدیل ارز قرار گرفته است و به سرعت کار شما را راه می اندازد. پس در صورتی که تنها ارز دلار برایتان باقی مانده بود، برای ادامه سفر می توانید ارز تایلند را از این باجه دریافت کنید.

  • غذا

همانند هر فرودگاه دیگری، فرودگاه هات یای تایلند نیز تعدادی رستوران و کافه برای مسافران خسته و درمانده دارد. در این فرودگاه اگر به دنبال برطرف خستگی هستید، به کافه بروید. قهوه ای سفارش دهید. سوپرمارکت نیز برای خرید تنقلات و انواع کیک ها در کنار شما قرار گرفته است. کمی به اطراف نگاهی بیندازید تا انواع مغازه ها و سوپرمارکت ها را ببینید. همچنین دو مغازه معروف دایری کویین Dairy Queen و دانکین دوناتس Dunkin Donuts نیز در همین مکان قرار دارند و غذاهای فست فودی خوبی را به مشتریانشن ارائه می دهند. این رستوران ها اغلب بسیار شلوغ هستند. بنابراین از اینکه کمی در گررفتن سفارشتان تاخیر داشته باشند، ناراحت نشوید.

  • مغازه ها

فرودگاه هات یای تایلند مجموعه ای از انواع مغازه های اقلام و اجناس سوغاتی دارد که در این بین دو فروشگاه بیشتر خود نمایی می نماید. یکی از این مغازه ها در سالن خروجی پروازهای بین المللی قرار گرفته است و دیگری در سالن پروازهای ورودی بین المللی است.

  • امکانات چمدان ها

اگر وسیله ای را گم نموده اید می توانید به قسمت وسایل گم شده مراجعه کنید و همچنین در خصوص بارهای سنگین می توانید از خدمات باربری بخواهید که چمدان های شما را برایتان حمل نمایند. شما مسافران به راحتی و به تنهایی می توانید با مرکز اطلاعات فرودگاه تماس بگیرید و برای یاری در باربری درخواست دهید. همچنین برای این منظور می توانید به میز اطلاعات تای ایرلاین برای پروازهای بین المللی در طبقه اول ساختمان مراجعه کنید یا به اداره ایرلاین هایی که با آن پرواز دارید بروید.

  • دیگر امکانات فرودگاه

در فرودگاه هات یای تایلند تعدادی اتاق برای عبادت و نماز (هم برای مسلمانان و هم برای بودایی ها) در نظر گرفته شده است. سالنی برای افراد تجاری و سلطنتی تایلندی، یک اتاق وی آی پی، امکانات پزشکی، اتاقی برای افراد سیگاری و مکانی برای استحمام در ترمینال وجود دارد.

  • کنفرانس ها و قسمت های تجاری

هر چند این فرودگاه هیچ گونه امکاناتی برای افراد تجاری و برگزاری کنفرانس ها ندارد، با این حال اگر به چنین امکاناتی احتیاج پیدا کردید، می توانید به خدمات سنتارا هتل هات یای Centara Hotel Hat Yai مراجعه کنید. این هتل تا فرودگاه تنها 20 دقیقه پیاده روی دارد. این هتل 5 ستاره چندین اتاق ملاقات با تمام امکانات مورد احتیاج نظیر پروژکتورها، صفحه نمایش ها، تلویزیون و دیگر امکانات پخش فیلم و ویدئو به همراه وای فای را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای ارتباط با فرودگاه می توانید با شماره +6674227000 تماس بگیرید یا اینکه به وسیله ایرلاینی که پرواز خود را از آن خریداری نموده اید اقدام کنید.

  • پارکینگ ماشین

پارکینگی با بازه زمانی محدود در فرودگاه هات یای تایلند ساخته شده که برای ساعت اولیه استفاده 10 بات، برای استفاده در ساعت دوم، 20 بات و اگر برای 3 ساعت ماشین خود را در آنجا پارک کنید، 35 بات باید پرداخت کنید. اگر ماشین خود را به مدت 4 ساعت و تا 24 ساعت در این پارکینگ بگذارید، باید مبلغی بسیار بیشتر و چیزی در حدود 100 بات بپردازید.

  • کرایه ماشین

شرکت های متفاوتی برای کرایه ماشین در این مکان هستند که شامل شرکت هایی مانند Alamo، Avis، Budget، Europcar، Hertz، Sixt و Thrifty می باشند. با کرایه ماشین به راحتی خود را به شهر رسانده و در شهر بگردید. هر چند که شهرهای تایلند بسیار شلوغ و پر تردد است. اگر ماشین کرایه کردید، بهتر است که هزینه ای برای راننده تایلندی آن نیز بپردازید تا با خیالی آسوده تر جابه جا شوید.

حمل و نقل به فرودگاه هات یای تایلند

  • مینی بوس

در این فرودگاه ایستگاهی برای اتوبوس های کوچک آبی رنگ وجود دارد که با آن ها می توانید خود را به شهر برسانید. این مینی بوس ها از فرودگاه هات یای به سمت ایستگاه اتوبوس هات یای حرکت می نمایند و در میانه راه در ایستگاه های متعددی توقف دارند. اگر به این منطقه از تایلند سفر نموده اید، به راحتی و با قیمتی پایین می توانید خود را به نزدیکی منطقه ای که می خواهید بروید، برسانید. بلیط این مینی بوس ها بین 20 بات تا 30 بات بوده که تفاوت قیمت داده شده به دلیل تفاوت بین راستاهاست. در واقع به هر نقطه از شهر که می خواهید بروید، این مینی بوس ها شما را می رسانند.

  • تاکسی

درست در بیرون سالن ترمینال ورودی فرودگاه، در بین در شماره 7 و در شماره 8 ایستگاه تاکسی قرار گرفته است. اگر خسته هستید و می خواهید که سریع به هتل محل اقامت خود برسید، از این ایستگاه تاکسی گرفته و سفر خود را از فرودگاه هات یای تایلند به مرکز شهر هات یای با قیمتی حدود 250 بات ادامه دهد.

چطور از شهر به فرودگاه بروید؟

از مرکز شهر هات یای، به سما راستا 2029 حرکت کنید. این جاده را ادامه داده تا به جاده شماره 4135 برسید. از این جاده می توانید خود را به فرودگاه بین المللی هات یا برسانید. اگر این راستا را با تاکسی یا سواری طی کنید نزدیک به 30 دقیقه در راه خواهید بود.

معرفی شهر هات یای

بعد از ورود به شهر و اقامت در هتل های متعدد و متنوع آن سری به جاذبه های معروف شهر بزنید. اگر می خواهید از لیست هتل ها و قیمت اتاق ها در این شهر مطلع شوید می توانید به سایت رزرو هتل مجله آرنا مراجعه کنید. اپلیکیشن مجله آرنا نیز بر روی گوشی هوشمند شما همین کارها را برایتان انجام می دهد. بازار شناور خلونگ ها the Khlong Hae با قایق های شناور رنگارنگ و پر از مواد غذایی مکان خوبی برای قدم زدن، عکاسی و خرید است. در این قایق ها حتی غذاهای محلی و صنایع دستی تایلندی نیز به فروش می رسد. در خارج از شهر پارک وسیع و سرسبز گرراستای هات یای قرار گرفته که بر روی تپه ای سبز نمایان است و تله کابینی برای بالا رفتن از کوه دارد. در بالای این تپه مجسمه ای بزرگ قرار داده شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. همچنین می توانید نمایی وسیع از شهر را در دید خود داشته باشید.

منبع: worldtravelguide.net

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 338

به "معرفی فرودگاه هات یای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه هات یای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید