چطور سفری 3 روزه به بانکوک را برای خرید برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش مجله آرنا، برنامه سفر 3 روزه به بانکوک

در این مطلب خبرنگاران برای سفر 3 روزه به بانکوک به شما برنامه ای داده می گردد که بتوانید از بهترین جاذبه های بانکوک آن هم تنها در 3 روز دیدن کنید و البته بهترین سفر خود را بسازید. هر چند بیشتر تورها و سفرهای گروهی به تایلند تنها در شهر بانکوک خلاصه نمی گردد و عموما مسافران بعد از دیدن جاذبه های بانکوک به شهرهایی مانند پوکت یا پاتایا سفر می نمایند اما همین فرصت کم اقامت در بانکوک باید با بهترین برنامه سفر پر گردد. باید بدانید که در طول روزهایی که در شهری هستید، به چه مکان هایی بروید و کجا وعده های غذایی خود را سفارش دهید. از کجا می توانید خرید کنید یا چگونه به مناطق مختلف شهری بروید. حمل و نقل عمومی در شهر چگونه است؟ یا اینکه در بین هتل های بانکوک کدام یک برای برنامه سفر 3 روزه شما مناسب تر است. در این مطلب مجله خبرنگاران برنامه سفر 3 روزه به بانکوک را به شما معرفی می کنیم تا اگر به تنهایی قصد سفر به بانکوک را داشتید، بتوانید بر طبق آن تمام زیبایی های این شهر را ببینید: همچنین بلیط هواپیما نیز در سایت خبرنگاران به راحتی قابل خرید است. برنامه سفر 3 روزه بانکوک به توضیح زیر است:

چطور سفری 3 روزه به بانکوک را برای خرید برنامه ریزی کنیم؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

روز اول- بازدید از فرهنگ و میراث باستانی بانکوک

  • کروز رودخانه چائو فرایا
  • بازدید از بناهای مذهبی بانکوک
  • گشت و گذار شبانه در خیابان خائو سان

روز دوم- بازدید از بانکوک مدرن، بازار و خرید و رفتن به سینما

  • بازدید از بازار آخر هفته چاتوچاک
  • گشت و گذار در ناحیه سیام
  • خرید شبانه در بازار شبانه پاتتونگ

روز سوم- بازدید از طبیعت و نماهای بی نظیر شهر در آرامش

  • بازدید از پارک لومپینی
  • وقت گذرانی در یکی از رستوران های مشهور بر روی پشت بام

راهنمای سیستم حمل و نقل و گشت و گذار در شهر

  • قطار
  • قطار هوایی بی تی سی
  • سرویس ترن تندرو
  • تاکسی
  • تاکسی های موتوری

روز اول- بازدید از فرهنگ و میراث باستانی بانکوک

  • کروز رودخانه چائو فرایا

بعد از صرف صبحانه، ترن هوایی به سمت سافان تکسین Saphan Taksin سوار شوید. این مکان می تواند اولین نقطه برای آشنایی با فرهنگ مردم بانکوک باشد. سوار کروز رودخانه چائو فرایا شوید. بندر ساتورن Sathorn Pier دقیقا در کنار ایستگاه سافان تکسین قرار گرفته است. در این بندر سوار قایق هایی با پرچم آبی شوید. هر قایق از هر نفر حدود 100 بات کرایه می گیرد و شما را به سفری که می تواند کل روز طول بکشد می برد.

  • بازدید از بناهای مذهبی بانکوک

از گاخ گرند 10 دقیقه پیاده روی کنید تا به وات پو برسید. ورودی هر دو بنای نامبرده 500 بات است. سوار یکی از قایق های رودخانه شوید و به دیدن بنای وات آرون Wat Arun بروید. این بنا هر روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز بوده و ورودی آن 50 بات است. در کنار آن پله های زیادی وجود دارد که اگر بتوانید از آن ها بالا بروید، می توانید به نمایی وسیع از شهر در سفر 3 روزه به بانکوک دست یابید. در این نقطه می توانید نمایی از رودخانه چائو فرایا Chao Phraya River، گرند پالاس the Grand Palace و وات پو Wat Pho ببینید.

  • گشت و گذار شبانه در خیابان خائو سان | Khao San

یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین خیابان های بانکوک خیابان خائو سان است. در این خیابان رستوران ها، کافه ها و حتی دست فروشان غذاهای خیابانی متعددی را خواهید دید. غذاهای عجیب و غریب تایلندی اینجا سرو می شوند. کتابفروشی های ارزان خوبی نیز در این ناحیه پیدا خواهید کرد. شام خود را در این خیابان سفارش دهید.

روز دوم- بازدید از بانکوک مدرن، بازار و خرید و رفتن به سینما

  • بازدید از بازار آخر هفته چاتوچاک | Chatuchak Weekend Market

هیچ تور و سفری بدون رفتن به بازار آخر هفته چاتوچاک تکمیل نیست. بازار چاتوچاک بزرگترین بازار تایلند است. در این بازار بیشتر از 8000 مغازه وجود دارد و به نام بازار جی جی JJ Market نیز شناخته می گردد. یادتان باشد که حتما تخفیف بگیرید. این بازار تنها در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است. حتما برای خرید با خود پول نقد به همراه داشته باشید و حتما بستنی نارگیلی بخرید.

  • گشت و گذار در ناحیه سیام | the Siam area

منطقه سیام در بانکوک پر از بازارها، مراکز خرید و مغازه های متعدد است که برای روزهای هفته می تواند مقصد بعدی شما در سفر 3 روزه به بانکوک باشد. مراکز خریدی همچون سنترال ورد Central World، سیام پاراگون Siam Paragon، سیام سنتر Siam Center، سیام دیسکاوری Siam Discovery و ام بی کا MBK در این منطقه، در کنار هم قرار گرفته اند. اگر بعد از مدتی از پیاده روی زیاد خسته شدید، می توانید سری به سینمای مرکز خرید سیام پاراگون بزنید و برای مدتی خود را با تماشای فیلم های روز جهان سرگرم کنید. اگر زمان دارید و خسته نشده اید نیز، به بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی آسیا در این مرکز خرید سری بزنید.

  • خرید شبانه در بازار شبانه پاتپونگ | the Patpong Night Market

با ترن هوایی و از ایستگاه سیام خود را به بازار شبانه پاتپونگ در امتداد خیابان سالا دائنگ Sala Daeng برسانید. این بازار یکی از محبوب ترین بازارهای بانکوک است. در اینجا می توانید سوغاتی ها و یا لباس های بدون مارک ارزانی را بخرید. تنها یادتان باشد که با فروشنده بر سر قیمت صحبت کنید و حتما تخفیف بگیرید.

روز سوم- بازدید از طبیعت و نماهای بی نظیر شهر در آرامش

  • بازدید از پارک لومپینی | Lumphini Park

گذراندن دو شب متوالی در خائو سان Khao San و پاتپونگ Patpong ممکن است کمی از انرژی شما را گرفته باشد. بنابراین در برنامه سفر 3 روزه به بانکوک روز آخر را به تفریح و استراحت بپردازید. به پارک لومپینی بروید. این پارک بزرگ ترین پارک بانکوک است که به عنوان پارکی مرکزی از آن یاد می گردد و از تمام خیابان های شلوغ و پر رفت و آمدی که در روزهای قبل در آن ها پرسه زده اید، ورودی دارند. در پارک قدم بزنید. با 40 بات قایق پارویی کرایه کنید. کتاب بخوانید و اگر در روز یکشنبه به پارک بروید ممکن است گروه های کوچک موسیقی را در گوشه و کنار پارک در حال نواختن موسیقی ببینید.

  • وقت گذرانی در یکی از رستوران های بر روی پشت بام

تنها در فاصله 15 دقیقه پیاده روی از سمت پارک لومپینی Lumpini Park به یکی از بهترین رستوران های پشت بامی بانکوک می رسید. کافه ورتیگو و مون the Vertigo and Moon بر پشت بام یک ساختمان 61 طبقه ای به نام هتل بانیان تری the Banyan Tree Hotel قرار گرفته است. اگر ترس از ارتفاع ندارید این مکان می تواند یکی از بهترین مکان ها در سفر 3 روزه به بانکوک برای گذراندن شب است.

راهنمای سیستم حمل و نقل و گشت و گذار در شهر

  • قطار

بانکوک دو خط راه آهن اصلی دارد. یکی به نام ترن هوایی بی تی سی BTS قطار هوایی و ام آر تی the مترو. مسیرها به راحتی در Google Maps یافت می شوند و بیشتر از اتوبوس ها قابل اعتماد هستند. حمل و نقل با قطار گاهی اوقات، سریعتر از تاکسی است؛ زیرا شما می توانید خود را از ترافیک دیوانه وار بانکوک دور نگه دارید. شما همچنین می توانید از این نوع حمل و نقل، برای صرفه جویی در هزینه های تاکسی سفر 3 روزه به بانکوک نیز بهره ببرید.

  • قطار هوایی بی تی سی | BTS قطار هوایی

BTS قطار هوایی دو خط دارد. خط Silom از سمت غرب به جنوب حرکت می نماید و خط سوخومویت سوخومویت از شمال به شرق می رود. شما می توانید بین دو خط در ایستگاه سیام Siam جابه جا شوید. قطارها از ساعت 6:30 صبح تا نیمه شب، هر 3 تا 6 دقیقه حرکت می نمایند. اگر می خواهید سوار ترن های مترو شوید، که قطار زیرزمینی است، می توانید این کار را در ایستگاه های سالا دائنگ Sala Daeng یا آسوک Asok انجام دهید. قیمت بلیط یک طرفه 15 بات، قیمت بلیت یک روزه 120 بات می باشد. همچنین می توانید کارت ترن را با 100 بات خریداری کنید. این کارت تنها برای این نوع قطار کاربری دارد.

  • سرویس ترن تندرو | مترو

مترو شامل 18 ایستگاه بوده و از ترن هوایی گران تر است. قطارها هر 5 تا 7 دقیقه به ایستگاه ها می رسند. این سیستم طولی به اندازه 20 کیلومتر را پوشش می دهد و در مسیری نعلی شکل از Hua Lamphong در جنوب و در نزدیکی چایناتاون چاینا تاون آغاز شده و به سمت بنگ سو Bang Sue در شمال می رود. این مترو به BTS قطار هوایی در ایستگاه های سوخومویت و Silom متصل هستند. ایستگاه Petchaburi در فاصله 300 متری ایستگاه فرودگاه با نام Makkasan Airport Rail Link است که از این ایستگاه می توانید خود را با قطار اسپرس به فرودگاه بین المللی سوارنابهومی سووارنابومی برسانید. قیمت بلیط و کارت مترو 230 بات است. بلیط یک روزه 120 بات و بلیط 3 روزه 230 بات می باشد.

  • تاکسی

در بانکوک تاکسی های فراوانی وجود داشته و کرایه های تاکسی گران است. با این حال اگر در مرکز شهر جایی ماندید و تاکسی گرفتید، مطمئن شوید که تاکسی متر آن درست است. قیمت ها از 100 بات آغاز می گردد و از راننده بخواهید که حتما برایتان تاکسی متر استفاده کند. برخی از راننده ها برای اینکه قیمت بیشتری بگیرند، ادعا می نمایند که تاکسی متر ماشینشان خراب است.

  • تاکسی های موتوری

موتورهای زرد رنگ در ترافیک بانکوک و در سفر 3 روزه به بانکوک روش خوبی برای جابه جایی است. با این حال کلاه ایمنی بپوشید.

منبع: tripzilla.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 340

به "چطور سفری 3 روزه به بانکوک را برای خرید برنامه ریزی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سفری 3 روزه به بانکوک را برای خرید برنامه ریزی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید