مقاله: پارک ملی جاسپر (کانادا)

به گزارش مجله آرنا، پارک ملی جاسپر در تمام طول سال باز است؛ اما برای تجربه بهترین وضعیت آب و هوا و دیدن زیباترین مناظر، اواخر تابستان و اوایل پاییز را برای این سفر انتخاب کنید. هوا همچنین در پاییز تمیزتر است؛ موردی که به خصوص برای علاقه مندان به عکاسی بسیار مهم است. مسافران تور کانادا در هر وقتی از سال می توانند حیوانات وحشی را در نقاط مختلف ببینند، اما بهترین زمان ها برای دیدن حیات وحش پارک، صبح های زود یا اواخر بعدازظهرها در طول فصل های بهار و پاییز است، به خصوص در مورد گرازها، گوزن های شمالی و میش ها. آگوست تا سپتامبر، فصل جفت گیری گوزن های شمالی است؛ شما در این دوره می توانید در امتداد رودخانه آتاباسکا گوزن های نر را ببینید که برای به دست آوردن ماده ها با هم سرشاخ می شوند.

مقاله: پارک ملی جاسپر (کانادا)

شهر جاسپر در محل تقاطع بزرگراه های شماره 16 و 93 قرار گرفته است. نزدیک ترین فرودگاه ها به این پارک، فرودگاه های ادمونتون و کلگری با تعداد زیادی از پروازهای داخلی و بین المللی هستند. راحت ترین راه برای مسافران تور کانادا برای رسیدن به پارک ملی جاسپر، کرایه اتومبیل از محل این فرودگاه ها است. البته گردشگران می توانند با استفاده از شبکه راه آهن و قطارهای شرکت های VIA Rail و Rocky Mountaineer هم خود را به پارک برسانند.

راحت ترین راه برای مسافران تور کانادا برای گشت و گذار در پارک، استفاده از اتومبیل شخصی یا کرایه ای است. البته در موقع رانندگی به خصوص در زمان غروب و طلوع آفتاب مراقب حیوانات باشید، چرا که در این زمان فعال تر از باقی ساعت های روز هستند. شما می توانید در مسیرهای متعددی در پارک ملی جاسپر پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. برخی از مسیرها برای اولین بار به وسیله حیوانات وحشی ساخته شده اند و بعد از آن توسط اولین انسان ها در این سرزمین شامل ملت اولیه، تاجران خز، جستجوگران و ماجراجویان استفاده شده اند. حدود 1000 کیلومتر مسیر و 82 محل چادر زدن و اردوگاه در این پارک وجود دارد. توصیه می کنیم در سفر خود حداقل یک نیم روز را برای دیدن شهر جاسپر و چندین روز را برای گشت و گذار در داخل پارک کنار بگذارید.

منبع مقاله: پارک ملی جاسپر (کانادا)

انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1747

به "مقاله: پارک ملی جاسپر (کانادا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پارک ملی جاسپر (کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید