نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری

به گزارش مجله آرنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری خبر داد.

نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری

به گزارش مجله آرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های اداره کل در چهارشنبه آخر سال شرح داد: این مهم با هدف احیای آیین های کهن و فراموش شده و معرفی گسترده آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه این مهم در راستای برنامه های زمستان بیدار عملیاتی خواهد شد، گفت: در چهارشنبه آخر سال هر شهرستان در مرکز شهر به صورت نمادین آیین های مختص این روز و عید نوروز را به اجرا درخواهد آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به ضرورت اجرای برنامه های شاد و مفرح در تمامی مناطق شهری به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته، ادامه داد: همچنین آیین تکم گردانی نیز در سطح شهر اردبیل اجرا می شود.

فلاحی همچنین به اجرای برنامه های نمادین و شاد در مناطق روستایی که بناهای تاریخی فاخر دارند، اشاره کرد و افزود: استان اردبیل از غنای قابل توجهی در آیین و رسوم استقبال از عید نوروز برخوردار است و معرفی و اطلاع رسانی در خصوص آن از سوی اداره کل دنبال می شود.

وی افزود: در برگزاری برنامه های فرهنگی از ظرفیت اماکن تاریخی استفاده می شود تا فرصتی جهت معرفی این اماکن نیز فراهم شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 185

به "نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار آیینی شهرهای اردبیل در روز چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید