هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله فراوری می نماید

به گزارش مجله آرنا، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله فراوری می نماید، گفت: به عبارتی هر تهرانی 900 گرم در روز زباله فراوری می نماید در حالی که میانگین جهانی بین 400 تا 450 گرم است.

هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله فراوری می نماید

به گزارش مجله آرنا به نقل از شهرنوشت، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در همایش رویداد بین المللی کلیماتون، گفت: ما تصمیم داریم تا در رویداد بین المللی کلیماتون که یکی از رویدادهای بین المللی زیست محیطی در شهر است، درباره کاهش فراوری پسماند گفت وگو کنیم و این رویداد قرار است با حضور و ایده پردازی متخصصان به راهکارهایی برای کاهش فراوری پسماند منجر گردد.

وی اضافه کرد: در تهران روزانه هشت هزار تن پسماند فراوری می گردد که دو برابر نُرم جهانی است. به عبارتی هر تهرانی 900 گرم در روز زباله فراوری می نماید در حالی که میانگین جهانی بین 400 تا 450 گرم است.

عضو شورای شهر تهران گفت: با بازدید از مرکز تفکیک پسماند و بازیافت آرادکوه درمی یابید این میزان فراوری پسماند چه بلایی سر شهرمان می آورد. حضور شما می تواند این هشدار جدی را به جامعه بیشتر منتقل کند.

وی با بیان اینکه ما به هر دلیلی در حوزه مدیریت پسماند موفقیت چندانی نداشته ایم با تاکید بر استفاده از سازمان های مردم نهاد در این زمینه گفت: در دو سال اخیر، ما در ستاد توان افزایی بر اساس مطالبه سازمان های مردم نهاد کوشش نموده ایم بر مساله پسماند تمرکز بیشتر داشت باشیم. متاسفانه در شهری زندگی می کنیم که مصرف گرایی باعث شده بیشتر زمان ها فراوری پسماند شهر ما را از مطلوب بودن فاصله بگیرد، ممکن است در مدیریت شهری هم قصورهایی باشد اما به هر حال همه باید کوشش کنیم از این شرایط فاصله بگیریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 415

به "هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید