کارگاه تصویرگری در بخش کتاب آرا برگزار گردید

به گزارش مجله آرنا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ غرفه کتاب آرا در نمایشگاه کتاب 1402 اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه هایی همانند تصویرگری، اینفوگرافی، فونت، طراحی نموده است. این رویداد که سال جاری برای دومین سال در سی وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه دارد با 14 کارگاه و نشست تخصصی میزبان اهالی فرهنگ و هنر است.

کارگاه تصویرگری در بخش کتاب آرا برگزار گردید

کارگاهی با عنوان تصویرسازی؛ خلق کتاب تصویری و مروری بر تصویرگری حرفه ای عصر روز چهارشنبه، اولین روز نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار گردید که مدرس آن عاطفه ملکی جو تصویرگر کتاب کودک و نوجوان است.

کاظم طلایی مدیر غرفه کتاب آرا درخصوص برگزاری این کارگاه شرح داد: در رویدادهایی که سال گذشته برگزار می کردیم و با توجه به استقبال بالایی که در بخش تصویر گری داشتیم و از کسانی که در حوزه گرافیک کار می کردند، دعوت می کردیم که در برگزاری کارگاه همکاری داشته باشند. این منجر به این شد که سال جاری از استاد های شاخص تر دعوت کنیم. خوشبختانه امروز هم با اینکه اولین روز نمایشگاه است از این رویداد استقبال خوبی شده است. در اولین روز خانم ملکی جو تصویرگری را تدریس می نمایند و دعوت شده اند که تجربه هایشان در این زمینه را به خصوص در زمینه تصویرسازی با هویت ایرانی در اختیار شرکت نمایندگان کارگاه قرار دهند. به علاوه اینکه عاطفه ملکی جو تجربه هایی در دنیای عرب و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است و به همین جهت از او دعوت شد تا نگاه کشورهای همسایه را با شرکت نمایندگان درکارگاه به اشتراک بگذارند. این کارگاه نوع نگاه به تصویرسازی را که در طی سال ها به دست آمده با جوان ترها در میان می گذارد.

وی در زمینه انتخاب متخصصین هرکارگاه توضیح داد: مدرسین این کارگاه ها ویژگی هایی دارند که باعث شده برای این رویداد انتخاب شوند به طور مثال عاطفه ملکی جو بسیار پرکار و مشهور است. بیشتر این متخصصین خودشان مدرس هستند و عموما تصویرگری با هویت ایرانی انجام می دهند.

طلایی در ادامه اضافه کرد: از مدیران هنری دعوت شده به صورت انفرادی یا گروهی در این کارگاه شرکت نموده تا از تخصص های مختلف در یک حوزه بهره ببریم. این برنامه رده سنی ندارد و هرکسی می تواند از این کارگاه ها استفاده کند. لازم به ذکر است عاطفه ملکی جو عضو پیوسته انجمن تصویرگران ایران، تصویرگر بیش از نود عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان است. او بعلاوه برگزیده شانزدهمین دوره مسابقات نومای ژاپن در سال 1378 و نفر اول چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بخش تصویرگری بزرگسال در سال 1390است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2166

به "کارگاه تصویرگری در بخش کتاب آرا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه تصویرگری در بخش کتاب آرا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید