هشدار درباره بازگشت تروریست های اردوگاه الهول به عراق

به گزارش مجله آرنا، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق درباره بازگشت تروریست های اردوگاه الهول در سوریه به کشورش هشدار داد.

هشدار درباره بازگشت تروریست های اردوگاه الهول به عراق

محمد البلداوی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق امروز (یکشنبه) تاکید نمود که بازگشت تروریست ها و خانواده های آنها از اردوگاه الهول در سوریه به عراق برای این کشور خطرناک است و دولت عراق نباید در قبال خون و جانفشانی های عراقی ها تعارف داشته باشد.

وی که با پایگاه خبری المعلومه گفت وگو می کرد، اضافه نمود: پروژه ای برای بازگرداندن آوارگان از اردوگاه الهول در سوریه وجود دارد و این درحالی است که نیروها و جریان های ملی و دستگاههای امنیتی چنین اقدامی را نپذیرفته و با آن مخالفت نموده اند.

این نماینده مجلس عراق گفت: بیشتر کسانی که در اردوگاه الهول به سرمی برند، مجرم هستند و اگر وارد عراق شوند، این امر به منزله یک جنایت علیه جامعه عراق خواهد بود.

وی توضیح داد: دولت باید به تروریست های موجود در اردوگاهها در سوریه توجه داشته باشد و بدون تعارف از بازگشت آنها به زیان خون و جانفشانی ملت عراق جلوگیری کند.

پیش از این کریم النوری قائم مقام وزارت مهاجرت عراق گفته بود که اردوگاه الهول بستری مناسب برای رشد گروههای تروریستی است.

وی بر لزوم ایجاد راه چاره های فوری برای این اردوگاه که یک بمب ساعتی به شمار می رود، تاکید نموده بود.

النوری اضافه نموده بود که احتمال بازگشت آوارگان اردوگاه الهول به عراق قطعی نشده و در خصوص بازگشت آنها به دلیل خطری که دارند، مخالفت وجود دارد.

اردوگاه الهول که در استان الحسکه در شمال سوریه واقع شده است، آوارگان و خانواده ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده های داعشی محسوب می گردد که تحت کنترل گروه موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

آزاد کردن چند گروه از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط قسد (نمودهای سوریه)، نگرانی ها را درباره تحرکات دوباره تروریست ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد نموده است و بعضی کارشناسان امنیتی از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می گویند.

اخیرا نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای خاتمه بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق نموده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی گردد.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز اخیرا تاکید نموده بود که گروهک های تروریستی در پایگاه های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه التنف است و اخیرا گزارش هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1408

به "هشدار درباره بازگشت تروریست های اردوگاه الهول به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره بازگشت تروریست های اردوگاه الهول به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید