هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است

به گزارش مجله آرنا ، به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، احمد مسجدجامعی درباره ویژگی های هفته کتاب سال جاری، با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا، گفت: این شرایط با وجود محدودیت هایی که ایجاده نموده اما می تواند اتفاق مثبتی نیز برای حوزه کتاب و کتابخوانی محسوب گردد. تا پیش از این، شرایط به گونه ای بود که ما به کتابفروشی ها برای ملاقات کتاب می رفتیم و حالا کتاب هست که به ملاقات ما می آید.

هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است

وی اضافه کرد: کتاب در هر شرایطی و در هر دوره تاریخی، وجود داشته است و توانسته مخاطبان خود را پیدا کند و در این زمینه مثال ها و نمونه های متعددی وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ظرفیت های جدید ایجاد شده برای عرضه و توزیع کتاب، اظهار کرد: در حال حاضر این شرایط پیش آمده نیز دوره ای است که موضوع کتاب و کتابخوانی متناسب با آن در حال تحول و تغییر است.

وی ادامه داد: هم اکنون با استفاده از بستر فضای مجازی و شیوه های جدیدی ارتباطی که در دسترس عموم واقع شده است، ظرفیت های خوبی برای فروش و عرضه کتاب به وجود آمده است و بر همین مبنا سعی داریم برای فعالیت کتابفروشی ها نیز از تسهیلات دستگاه های ارتباطی بهره بیشتری برده و شرایطی را فراهم کنیم که به شهروندان نیز خدمات بهتری در این زمینه ارائه کنیم تا کتاب آسان و ارزان به دست مخاطبان برسد.

مسجدجامعی درباره اهمیت هفته کتاب و نقش آن در ایجاد توجه بیشتر به اهمیت حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و برنامه هایی که در طول این یک هفته اجرا می گردد، بسیار مهم و تاثیرگذار است و مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: به اذعان خود مدیران کتابفروشی ها در روز آخر هفته کتاب که به عنوان روز کتا بگردی هست، این مکان ها از رونق بسیار خوبی برخودار می شوند و به قولی حضور مردم در کتابفروشی ها شبیه شلوغی های شیرینی فروشی ها در شب عید می گردد. این اتفاق و رویدادها، نشان می دهد که ما در زمینه خرید و مطالعه کتاب بسترهای خوبی داریم و کتاب های خوبی نیز با موضوع های متنوع برای مخاطبان با سلیقه های مختلف، وجود دارد و رویداد مهمی همانند هفته کتاب در این زمینه، بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، توضیح داد: ناشران و به ویژه کتابفروشان و شبکه توزیع نقش محوری در تقویت فراوری، نشر و رونق بازار کتاب دارند و لازم است برنامه ریزی ها با هماهنگی و تعامل این فعالان عرصه نشر و توزیع کتاب باشد.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان ماه با شعار دانایی؛ مانایی برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1232

به "هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید