تور ارزان ارمنستان: همه چیز درباره موزه تاریخ ارمنستان

به گزارش مجله آرنا، از 5 هزار سال پیش تا به الان ارمنستان را یک جا در موزه بزرگ ایروان ببینید! موزه تاریخ در ارمنستان (History Museum Of Armenia) مجموعه ای بزرگ است که آثار مرتبط با هر اثر و دوره این کشور و علی الخصوص ایروان در آن به نمایش درآمده است. البته علاوه بر نمایش آثار تاریخی، کار بازسازی و حفظ این آثار هم در این موزه انجام می پذیرد.

تور ارزان ارمنستان: همه چیز درباره موزه تاریخ ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ما امروز در این مطلب می خواهیم تا نگاهی به پیشینه این موزه، بخش های مختلف آن، امکانات این مجموعه، طبقات مختلف، قوانین بازدید و مسیرهای دسترسی به آن را برای شما مورد آنالیز قرار دهیم.

یکی از برترین جاذبه گردی هایی که هر مسافری برای آشنا شدن با ویژگی های مقصد خود می تواند انجام دهد، سر زدن به موزه های بزرگ آن شهر و یا کشور است. موزه تاریخ در ارمنستان هر چیزی که شما بخواهید از این سرزمین از گذشته تا اکنون بدانید را در اختیارتان خواهد گذاشت. بنابراین برای آشنایی با این موزه پبشنهاد می کنیم که تا به آخر این مطلب با ما در مجله آرنا همراه باشید.

پیشینه موزه تاریخ ملی ارمنستان

پروژه ساخت این موزه بزرگ در سال 1919 میلادی در شهر ایروان کلید خورد و در سال 1921 هم افتتاح شد. از همان ابتدا در آن آثار تاریخی کمیاب و بی نظیری از تاریخ این کشور به نمایش گذاشته شد. بازدید از این موزه معمولا یکی از کارهایی است که بیشتر جهانگرد ها برای آشنا شدن با جایی که به آن سفر نموده اند، انجام می دهند. این موزه تحت نظارت و حمایت مستقیم دولت ارمنستان است و دلیلش هم نمایش آثار تاریخی نفیسی است که در این موزه به نمایش در می آید است. موزه تاریخ در ارمنستان از سال 1948 تا به الان با سیاست فعلیش فعالیت می نماید و همواره در حال تغییر و بهتر شدن است.

بر اساس آماری که موزه تاریخ در ارمنستان داخل وب سایت رسمی خود منتشر نموده، هم اکنون 400 هزار اثر تاریخی که همگی مربوط به دوره های مختلف در این کشور است؛ نگهداری می شود. این مجموعه تاریخی دارای بخش مختلف است که در آن ها آثار را به صوت تخصصی و تفکیک شده در معرض نمایش عموم قرار می دهند. این بخش ها عبارتند از:

  • قوم شناسی
  • نیوماتیک
  • تاریخ مدرن
  • باستان شناسی
  • مجموعه آنلاین

یکی از نقاط قوت این مجموعه این است که از لحاظ تاریخی و علمی مجموعه ای بسیار غنی است. هر سال پژوهش های بسیار زیادی در این موزه در زمینه پروژه های نو باستان شناسی و حتی دوره های آموزشی مختلف برگزار می شود. راستی به جز این موزه می توانید از جاذبه های دیگر ایروان که در مطلب برترین جاذبه های گردشگری ایروان، ارمنستان به آن ها اشاره کردیم هم تماشا کنید و از این رو خواندنش را به شما توصیه می کنیم.

مجموعه های موزه تاریخی ارمنستان

بخش های مختلف موزه تاریخ در ارمنستان دارای دسته بندی و ترتیب بسیار منظمی است که ما در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

مجموعه شماره 1، باستان شناسی

اولین مجموعه این موزه، مجموعه باستان شناسی است که به بخش های پارینه سنگی، مس سنگی، برنز و اوایل سنگ، پادشاهی اورارتویی ها، هلنیستی ها، مجموعه قرون وسطا و از بین قرن 4 تا 6 میلادی تقسیم می شود. مجموعه آثاری که در این قسمت دسته بندی شده اند را در جدول زیر برایتان آورده ایم.

گشتی در مجموعه سکه شناسی

این قسمت از آن رو در این موزه ایجاد شده که با مطالعه سکه های مختلف از دوره های گوناگون کارشناسان به این قطعیت رسیده اند که ارمنستان در دوره های مختلف یکی از قوی ترین تجارت های منطقه را داشته است. شمار سکه های این موزه از سال 1921 به بعد بسیار بیشتر شد تا جایی که تا سال 1926، تعداد این سکه ها به 1700 عدد رسید.

سکه هایی که هم اکنون نمایش داده شده اند از دوره های تاریخی هلنیستی ها، ساسانیان، قرون وسطی، بیزانسی ها، سلجوقیان، صلیبیون، عثمانی ها، مغولان و روس ها می باشد. مهم ترین سکه هایی که در این موزه به نمایش درآمده اند از روستای Dvin کشف شده اند. این قسمت از بخش های مدال ها، اسکناس ها و تمبرها تشکیل شده است.

در مجموعه قوم نگاری، با مردم ارمنستان آشنا شوید

در این قسمت شما از قرن 17 تا 20 میلادی را در غالب 6 دسته مختلف که شامل آثار تزئینی مختلف است، مشاهده خواهید نمود. در بخش های یک تا شش این مجموعه شما از؛ قالی و قالیچه هایی با نخ طلا، پوشاک زنان و مردان کلیسا، انواع ظروف، لباس های سنتی و ملی، وسایل موسیقی، ابزارهای چوبی جنگی، رومیزی، فرش، شمشیر و تصاویری از اقوام مختلف قرار داده شده است.

عکس های تاریخی در مجموعه مستندات

از بین سال های 1878 میلادی تا سال 2000 میلادی نگاتیوهایی وجود دارد که اطلاعات مختلفی را درباره اقوام مختلف ارمنی، معماری و آغاز عصر مدرن در این کشور را در اختیار ما قرار می دهد. مجموعه چهارم موزه تاریخ در ارمنستان حاصل کندوکاوهای گروهی است که در سال 1930 تشکیل شد. می توان در این قسمت نگاتیوهایی هایی از آثار تاریخی در دوره های مختلف مثل قرن 4 میلادی وجود دارد.

برگزاری تور مجازی موزه در مجموعه آنلاین

اگر حتی همین الان می خواهید که تمامی موزه را ببینید و یا فرصت بازدید از همه قسمت های آن را ندارید، می توانید به وب سایت رسمی موزه تاریخ در ارمنستان مراجعه کنید و در بخش مجموعه ها و انتخاب مجموعه آنلاین از بخش های مختلف موزه بازدید کنید! در این بخش حتی می توانید در بازدید از هر وسیله ای، ویژگی ها و اطلاعات مختلف در باره آن را در یک صفحه مجزا مطالعه کنید.

راهنمای طبقات مختلف موزه تاریخ در ارمنستان

نمایش آثار مختلف این موزه با یک برنامه ریزی منظم در 3 طبقه مختلف این ساختمان قرار گرفته است. معمولا تور گردش این موزه به ترتیبی که در ادامه و در معرفی بخش های مختلف این موزه برایتان توضیح می دهیم، آغاز شده و ادامه پیدا می نماید.

گردشی در طبقه اول موزه تاریخ در ارمنستان

از طبقه اول موزه که آغاز کنید، اصولا با آثاری روبرو خواهید شد که موضوع آن ها تاریخ و آداب و رسوم ارامنه است. در این طبقه اصولا آثار به نمایش درآمده در غالب نمایشگاه های دائمی و حتی فصلی نمایش داده می شوند. آداب مردم در قرون تاریخی 3 و میلادی، قرن 19 ارمنستان، نمایشگاه دائمی فرش، لباس های مردم در قرون 17 و 18 و یک مجموعه تاریخی و فلسفی در آن به نمایش درآمده است.

یکی از جالب ترین اشیائی که در طبقه اول موزه آن را خواهید دید؛ کفشی است که در منطقه وایوتس جور پیدا شده و قدمتش به هزاران سال قبل باز می شود. این کفش از 11 سال پیش تا به الان در این موزه نگهداری شده است.

نمایش ارمنستان از قرن 7 تا به الان در طبقه دوم

در این طبقه می توانید آثار به جای مانده از قرن 7 به بعد را به تفکیک دوره های تاریخی ملاحظه فرمایید. بازدید در این بخش از روستای دوین در آرارات با نمایش آثار مختلف به دست آمده آغاز می شود. سالن های مختلف این طبقه عبارتند از: سالن شهر باستانی آنی، سرزمین کیلیکیه، آثاری مثل؛ لباس، زیورآلات و پارچه های گلدوزی شده، سرامیک های مختلفی از قرن 9 تا 19 میلادی به نمایش درآمده است.

باستانی ترین آثار این بخش را در می توانید در سالن کیلیکیه مشاهده نمایید. این خطه یکی ار قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در دوره باستان است. آثار مرتبط به سال های 1915، 1918، شوروی ها در ارمنستان و سال 1991 را نیز در این طبقه مشاهده خواهید کرد.

اشیا تاریخی تر را در طبقه سوم موزه ببینید

در این طبقه می توانید آثاری مرتبط با دوره پارینه سنگی ایروان و نقاط مختلف این کشور را ملاحظه کنید. می توانید در این بخش از موزه انواع زیورآلات زنانه و مردانه، وسایل دست ساز انسان ها و مورد استفاده آن ها در دوره های مختلف را ببینید.

از جمله سالن های این بخش از موزه می توانیم به بخش های مختلفی مثل:

  • دوره پادشاهی اورارتوها که در آن وسایلی مرتبط با 1500 سال قبل از میلاد مسیح به جای مانده است.
  • سالن سنگ های باستانی که در آن از میلیون ها سال پیش تا نزدیک به 4 هزار سال پیش سنگ های مختلف نمایش داده شده است.
  • عصر برنز که در آن وسایلی از جنس قلع و مس به نمایش درآمده است.
  • فروپاشی عصر برنز که در آن اشیائی متعلق به دوره 1200 سال قبل از میلاد مسیح نمایش داده شده است.
  • عصر آهن که در آن ابزارآلاتی که انسان های ساکن در این منطقه برای استفاده در جنگ آن ها را ساخته اند.
  • و در آخر، ارمنستان در دوره های مختلف که شامل هزاران سال قبل از تاریخ تا قرن 16 میلادی است.

اشاره نماییم.

امکانات موزه تاریخ ارمنستان در ایروان

موزه تاریخ در اختیار همه بازدیدکنندگان در صورت درخواست و و با دریافت هزینه ای اضافی، راهنمای زبان های ایتالیایی، انگلیسی، ارمنی، فرانسوی و روسی می گذارند. کتابخانه آنلاین و بعلاوه یک کتابخانه در محل موزه، خرید کتاب های مرتبط با موضوع موزه، مجله های آموزشی تاریخی و باستان شناسی و برگزاری برنامه های آموزشی نیز از دیگر خدمات این موزه است. کتابخانه این موزه، در حدود 50 هزار کتاب دارد که قدمت برخی از آن ها به قرن 15 می رسد.

قوانین بازدید از موزه تاریخ در ارمنستان

  • بازدید کنندگان این مجموعه مجاز به بازدید از همه بخش های آن به جر قسمت ترمیم موزه هستند.
  • عکاسی کردن در این موزه تنها با داشتن مجوز از مسئولین موزه ممکن است.
  • به همراه داشتن خوراکی، نوشیدنی، گوشی همراه هوشمند و سیگار ممنوع است.
  • هرگز در این موزه ندوید.
  • در این موزه ورود کیف و ساک های بزرگ ممنوع است.
  • صحبت با صدای بلند ممنوع است و سوال های بی مورد از راهنمایان نپرسید.

شرایط بازدید از موزه تاریخ در ارمنستان

  • این موزه در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه ها، یادبودها و تعطیلات رسمی باز است.
  • ساعت کاری موزه تاریخ در روزهای یکشنبه از 11 صبح تا 5 بعد از ظهر است و در روزها سه شنبه تا شنبه از 11 صبح تا 6 بعد از ظهر می توانید از آن بازدید نمایید.
  • هزینه وردی موزه تاریخ ارمنستان برای جهانگرد ها و افراد عادی 2 هزار درام (قیمت روز برابر با تاریخ 30/5/1398 برابر با 250 ریال می باشد) است.
  • اگر بخواهید از تور گردش در موزه بهره ببرید باید از 500 هزار درام به بالا پرداخت نمایید. پرداختی شما برای تور با زبان های مختلف، فرق دارد. شما می توانید در مطلب آنالیز کنید و ببینید که آیا می توان با استفاده از این کارت، هزینه کمتری برای بازدید از این موزه پرداخت کرد یا نه؟

مسیرهای دسترسی به موزه تاریخ در ارمنستان

اگر بخواهید با مترو به موزه تاریخ بروید، از هر ایستگاهی که سوار شوید باید در ایستگاه میدان سرخ پیاده شوید و فاصله 180 متری خودتان تا موزه را پیاده بروید. اگر هم که به اتوبوس دسترسی دارید، باز هم باید در ایستگاه میدان سرخ پیاده شوید و 86 متر به جای مانده را پیاده بروید. هنگام رزرو هتل ارمنستان ایروان به دسترسی ها و نزدیکی به جاذبه ها دقت کنید.

  • آدرس: 4 Republic Square, Yerevan, Armenia

سخن آخر!

همه چیز را درباره این موزه برای شما گفتیم. از این که چه چیزهایی را خواهید دید گرفته تا این که اصلا چطور به آن بروید را برایتان توضیح دادیم. اگر شما تجربه بازدید از موزه تاریخ ارمنستان را دارید حتما با ما به اشتراک بگذارید.

برای این که به راحتی به ارمنستان سفر کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی مجله آرنا و خرید تور ارمنستان، امور سفر خود را به برترین نحو ممکن و از طریق ما مدیریت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1908

به "تور ارزان ارمنستان: همه چیز درباره موزه تاریخ ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: همه چیز درباره موزه تاریخ ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید