همه چیز درباره پیاده روی شبانه لیلا حاتمی در یک فیلم ، راننده تاکسی جوان او را می بیند و... ، تهیه کننده: همه ناراحتی ام این است که اجازه کار ندارم

به گزارش مجله آرنا، تهیه کننده فیلم سینمایی تصور بیان نمود: مسیر این قصه را دوست داشتم و قبلا آن را تجربه نکرده بودم به همین علت علاقه داشتم آن را بسازم.

همه چیز درباره پیاده روی شبانه لیلا حاتمی در یک فیلم ، راننده تاکسی جوان او را می بیند و... ، تهیه کننده: همه ناراحتی ام این است که اجازه کار ندارم

به گزارش مجله آرنا، جواد نوروزبیگی در شرح چرایی ساخت فیلم سینمایی تصور (علی بهداد 1400) بیان نمود: کار کردن با فیلم اولی ها را دوست دارم و معمولا سعی می کنم برای فیلم اولی ها با دقت جلو بروم، به همین علت فیلمنامه را با حوصله می خوانم، فیلم های کوتاهشان را می بینم و کارهایی از این دست.

تهیه کننده فیلم سینمایی پستچی سه بار در نمی زند (1387) اظهارکرد: وقتی فیلمنامه تصور آمد آن خواندم و خوشم آمد و با علی بهراد کارگردان این فیلم گفت وگو کردیم و تصمیم به ساخت گرفتیم.

وی در خصوص چرایی علاقه اش به کارکردن با کارگردان های فیلم اولی توضیح داد: مهم ترین بخش این است که به قدری انگیزه دارند و به شما انرژی می دهند که کارشان نتیجه خوب خواهد داشت که حد و حساب ندارد. من با بیش از 20 نفر فیلم اولی کار نموده ام و قطعا از همه نتایج خوبی گرفته ام. این مسیر هم تعیین است و آدم هایی که با آنها کار نموده ام امروز برای خودشان افراد شاخص و خوبی هستند و توانسته اند این مسیر را بروند.

تهیه کننده فیلم سینمایی سلام بمبئی (قربان محمدپور 1394) ادامه داد: من برای فیلمسازی که باتجربه است شاید تا به این میزان وقت نگذارم که روی فیلمنامه صحبت کنیم تا من بیشتر توجیه شوم چرا که آن فیلمسازان کارشان را بلدند و مسیرشان را رفته اند اما برای فیلم اولی ها ما زمان زیادی را می گذاریم که اگر ضعفی وجود دارد به حداقل برسد.

نوروزبیگی یادآور شد: علی بهراد هم آدم بسیار بااستعداد و پرانگیزه ای بود که شب و روز جلسه داشتیم و در خصوص فیلمنامه و بازیگران و روش اجرا صحبت می کردیم و پیش فراوریی حدودا 5 ماهه برای یکماه فیلمبرداری این کار داشتیم.

مجری طرح فیلم سینمایی رحمان 1400 (منوچهر هادی 1397) در خصوص علاقه اش به فیلم نامه فیلم سینمایی تصور اظهار داشت: مسیر این قصه را دوست داشتم و قبلا آن را تجربه ننموده بودم به همین علت دوست داشتم آن را بسازم. میدانستم که این فیلم موفقیت بین المللی خوبی خواهد داشت و الحمدلله نتیجه هم خوب بود و به چیزی که می خواستیم هم رسیدیم.

وی اضافه کرد: مسیر این قصه همان تصوری است که می گوید؛ این آدم عاشق یک نفر است و در تصور و خیالش در حالت های مختلف این آدم را می بیند که به آروزیش برسد؛ تصور عملا 6 یا 7 اپیزود است که در دل هم روایت می گردد؛ اگرچه فیلم اپیزودیک هیچ وقت در سینمای ما جواب نداده است اما به نظرم رسید که این فیلم می تواند جواب بدهد.

تهیه کننده فیلم سینمایی بی همه چیز (محسن قرایی 1399) در پاسخ به این پرسش که بازیگران فیلم چگونه انتخاب شدند اظهار داشت: یک کارگردان فیلم اولی قاعدتا برای بازیگران شناخته شده نیست اما فیلمنامه خودش را نشان می دهد. معمولا در مرحله انتخاب بازیگر یک نقش چندین کاندید دارد و ما بسیار کار کردیم تا به فرد موردنظر برسیم و این دو نفر (لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان برای این نقش جواب دادند و چون همانگونه که بیان شد یک فیلمنامه خودش خودش را نشان می دهد وقتی این دو فیلمنامه را خواندند، آن را پذیرفتند.

تهیه کننده سریال پدر گواردیولا (سعید نعمت الله 1400) در شرح بازخوردهای مخاطبان از تماشای این فیلم بیان نمود: کسانی که فیلم رادیده اند آن را دوست داشتند البته که در اکران به لحاظ تبلیغات ضعف بسیاری هست و فیلمی مانند تصور بودجه خاصی برای تبلیغ ندارد و شاید اگر بودجه تبلیغ بیشتر بود، رقم فروش هم بیشتر می شد.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه فراوری این فیلم چقدر بوده و آیا از پس هزینه هایش درآمده است، اظهار کرد: هزینه فراوری این فیلم یک میلیارد و 350 میلیون تومان بود؛ انشالله با تجمیع با رقم فروش بین الملل و اکران آنلاین بتواند هزینه هایش را جبران کند.

وی اضافه کرد: البته که پیش بینی ام این بود که در داخل همین میزان خواهد فروخت. دغدغه و ناراحتی ام این است که در شرایط حاضر نمی توانم کار کنم.

تصور فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی بهراد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال 1399 است. نام اولیه این فیلم هِرمان بوده و فیلمبرداری آن از اسفند 1399 تا فروردین 1400 اجرا شده و لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی آن هستند.

این فیلم در اولین حضور جهانی خود در فستیوال کن سال 2022 رونمایی شد و نظر تماشاگران خود را جلب کرد؛ تصور از روز چهارشنبه، 17 خرداد در سینماهای سراسر کشور اکران شده و تا به امروز به رقم فروش یک میلیارد و 166 میلیون رسیده است.

تصور به داستان زندگی یک راننده تاکسی در شبی تاریک در تهران می پردازد. او یک خیال پرداز است که در عشق زنی می افتد اما متوجه می گردد که قدرت مالکیت او را ندارد و نمی تواند آن زن را به خود اختصاص دهد.

در طول فیلم، تنش های روانی و درونی راننده تاکسی به تصویر کشیده می گردد. او درگیر تضادهای عاطفی است که بین واقعیت و تصویرسازی خیالی خویش شکل می گیرد. این تضادها و دوگانگی ها، نمادی از پیچیدگی ها و تناقضات زندگی انسان در جوامع مدرن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2206

به "همه چیز درباره پیاده روی شبانه لیلا حاتمی در یک فیلم ، راننده تاکسی جوان او را می بیند و... ، تهیه کننده: همه ناراحتی ام این است که اجازه کار ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پیاده روی شبانه لیلا حاتمی در یک فیلم ، راننده تاکسی جوان او را می بیند و... ، تهیه کننده: همه ناراحتی ام این است که اجازه کار ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید