هواشناسی بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی داد

به گزارش مجله آرنا، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده نسبت به مواجی و تلاطم دریا هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می گردد.

هواشناسی بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی داد

پیغام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی شده سرعت وزش باد طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به 2.5 متر افزایش پیدا کند.

وی اعلام کرد: در این راستا نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی خلیج فارس، خطراتی همانند غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می گردد.

مساعدی ادامه داد: در این زمینه انتظار می رود علاوه بر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اندیشیده گردد.

وی گفت: بر اساس آنالیز نقشه های هواشناسی اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به استان، در روزهای پنجشنبه و آدینه وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می گردد.

مساعدی یادآورشد: خلیج فارس نیز طی این مدت به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر (از شب در منطقه ها شمالی و مرکزی) و به تدریج وزش باد و طی ساعت هایی با بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 10 تا 30 گاهی 36 کیلومتر در ساعت و از شب در منطقه ها شمالی و مرکزی به تدریج 16 تا 40 گاهی بیش از 48 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اضافه نمود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت 08:32 و مد ساعت 16:05 خواهد بود.

مجله آرنا بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2090

به "هواشناسی بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی بوشهر هشدار دریایی سطح نارنجی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید