واکنش سازمان ملل به تاخیر در تشکیل دولت لبنان

به گزارش مجله آرنا، نماینده سازمان ملل متحد در لبنان نسبت به شرایط بحرانی این کشور و تاخیر در زمان تشکیل دولت هشدار داد.

واکنش سازمان ملل به تاخیر در تشکیل دولت لبنان

به گزارش گروه بین الملل مجله آرنا به نقل از المیادین، یان کوبیش کننده ویژه سازمان ملل در لبنان با هشدار نسبت به شرایط مالی بحرانی این کشور اظهار داشت که نظام مالی و مالی و بانکی لبنان در شرایط هرج و مرج قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی مجله آرنا بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی مجله آرنا بخوانید. (کلیک کنید)

کننده سازمان ملل در توئیتی نوشت که صلح اجتماعی در لبنان در حال فروپاشی است، حوادث امنیتی بالا گرفته و ارکان این کشور به لرزه افتاده است.

وی با لحنی تمسخرآمیز گفت که رهبران سیاسی لبنان منتظر آمدن جو بایدن هستند؛ اما اینجا لبنان است نه آمریکا.

به همین دلیل حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان درباره شرایط بحرانی کشور گفت که ما در حل چالش ها بسیار دیر عمل کرده ایم و من نمی توانم هیئت دولت را برای تشکیل جلسه فرا بخوانم چرا که این خلاف قانون اساسی است.

وی در رابطه با پرونده انفجار بندر بیروت گفت که اگر بازپرس قضایی این پرونده مدرکی علیه من دارد آن را به مجلس بفرستند تا طبق قانون به آن رسیدگی شود. من اولین کسی هستم که خواستار انجام تحقیقات قضایی در این زمینه شدم و از اولین راه با فساد مبارزه می کنم . آیا تنها به این دلیل که من به بندر نرفته بودم فاسد تلقی می شوم؟

حسان دیاب در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت که 20 دوره جلسه شورای عالی دفاع در دولت من برگزار شد و در هیچ یک از این نشست ها هیچ فردی دست خود را بلند نکرد تا به ما اطلاع دهد که 2 هزار و 700 تن نیترات آمونیوم در بندر وجود دارد.

وی همچنین درباره سیاست های مالی لبنان و تصمیم برخی مسئولان برای حذف یارانه کالاهای اساسی تاکید کرد که این امر پذیرفته نیست و باید به نیازمندان توجه شود.

در شرایطی که لبنانی ها با بحران های متعدد و بی سابقه ای دست و پنجه نرم می کنند و تکلیف تشکیل دولت هنوز مشخص نیست، سعد حریری، نخست وزیر مامور تشکیل این کشور پس از گذشت بیش از 2 ماه تاخیر در تشکیل کابینه اکنون به تعطیلات خارجی رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1334

به "واکنش سازمان ملل به تاخیر در تشکیل دولت لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان ملل به تاخیر در تشکیل دولت لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید