ورود سامانه بارشی از غرب به کشور

به گزارش مجله آرنا، خبرگزاری خبرنگاران-کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بامداد امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده است و بیشتر منطقه ها کشور را در بر می گیرد.

ورود سامانه بارشی از غرب به کشور

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا،آقای مرتضی ضرابی در تبادل نظر با خبرنگار گروه مالی خبرگزاری صداوسیما اضافه نمود: با ورود این سامانه بارشی، امروز در استان های غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و مرکزی بارندگی به شکل برف و باران خواهیم داشت.

وی پیش بینی کرد در دامنه های جنوبی البرز، زنجان، قزوین و تهران بارش ها به شکل پراکنده تری رخ دهد. بعلاوه این سامانه، بخش های غربی و جنوبی کشور مانند استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم و شمال فارس را نیز در بر می گیرد.

کارشناس هواشناسی اضافه نمود: اوج فعالیت این سامانه بارشی در اواخر شب و فردا در شرق و جنوب شرق کشور، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، بخش های شمالی و بویژه منطقه ها مرکزی سیستان و بلوچستان و شرق استان کرمان خواهد بود و می تواند شرایط را برای سیلاب و آب گرفتگی دوباره مهیا کند.

ضرابی با اشاره به اینکه آب های دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود گفت: در منطقه ها با اقلیم سرد و کوهستانی در شرق و جنوب شرق بارش ها به شکل برف خواهد بود و بعلاوه امروز استان های ساحلی خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان و بعلاوه بخش هایی از اردبیل، خراسان شمالی و رضوی شاهد بارندگی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1876

به "ورود سامانه بارشی از غرب به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی از غرب به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید