پرداخت 576 میلیارد ریال وام ارزان قیمت به کشاورزان

به گزارش مجله آرنا، معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با هدف توسعه کشت محصولات کم آبخواه و صرفه جویی در مصرف آب در سال زراعی 99-98 مبلغ 576 میلیارد ریال وام ارزان قیمت برای ایجاد 66 هکتار گلخانه به کشاورزان پرداخت شد.

پرداخت 576 میلیارد ریال وام ارزان قیمت به کشاورزان

به گزارش مجله آرنا به نقل از ایرنا، محمدحسین ملانوری افزود: این میزان تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان طرح کشت و توسعه محصول گلخانه ای با 7 درصد سود برای مناطق محروم و در شهرهای کمتر توسعه یافته 9 درصد پرداخت شد. امیدواریم تسهیلات مورد نیاز برای اجرای بیش از 100 هکتار فراهم شود.

وی افزود: یزد از لحاظ تولید محصولات گلخانه ای مقام دوم کشور را دارد و در این بخش زمینه اشتغال 16 هزار نفر فراهم شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد افزود: پارسال در 80 هکتار اراضی که بیشتر در شهرستان های یزد و اشکذر قرار گرفته است، طرح توسعه کشت گیاهان گلخانه ای با مشارکت بخش خصوصی و همکاری 147 نفر از تولیدکنندگان اجرا شد.

ملانوری گفت: با اجرای طرح یادشده علاوه بر افزایش 17 هزار تن محصول که بیشتر خیار سبز است، زمینه اشتغال 800 نفر فراهم شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: تولید محصول در فضای باز هر هکتار 30 تن و در گلخانه های معمولی 250 تا 300 تن و در گلخانه های جدید (N. f. t) بالای 600 تن است. در این زمینه مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه ای نسبت به کاشت در فضای باز 10 برابر کاهش دارد و علاوه بر آن اشتغال را تا 10 برابر افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 906

به "پرداخت 576 میلیارد ریال وام ارزان قیمت به کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 576 میلیارد ریال وام ارزان قیمت به کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید