چگونه عاشق خودمان شویم؟

به گزارش مجله آرنا، ممکن است خود فعلی تان را تائید نکنید اما می توانید یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. حتی ممکن است این علاقه به عشق به خود هم منجر گردد.

چگونه عاشق خودمان شویم؟

دوست نداشتن خود می تواند در حال خوب روحی اختلال ایجاد کند. این یک اتفاق طبیعی است که برای بسیاری از افراد رخ می دهد اما باید یاد بگیرید که چگونه خودتان را دوست داشته باشید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان روش های دوست داشتن خود می پردازیم.

روش های دوست داشتن خود

ممکن است در حال حاضر خودتان را دوست نداشته باشید اما می توانید گام هایی را به سمت دوست داشتن خودتان بردارید.

مراقب کردن از خود

تحقیقات نشان داده اند که ورزش کردن مرتب و داشتن رژیم غذایی سالم می توانند سلامت کلی و حال روحی را بهبود دهند. سعی کنید برای خودتان یک هدف فعالیت فیزیکی میانه 3 تا 12 ساعت در هفته را مشخص کنید. این کار می تواند به صورت پیاده روی، یوگا کردن، عضویت در باشگاه ورزشی، رفتن به دوچرخه سواری یا موارد دیگر باشد.

شاناسایی نقاط قوت از روش های دوست داشتن خود

هنگامی که خودتان را دوست ندارید به احتمال زیاد بر روی نقاط ضعف و نقص های خودتان تمرکز می کنید. تغییر پردازش افکار و فکر کردن درباره نقاط قوت می تواند باعث ایجاد احساس بهتر شده و بخشی از آن احساسات منفی را رها کند. در صورتی که به صورت طبیعی این احساسات به سراغ شما نیامدند می توانید ژورنال نویسی درباره چیزهایی که درباره خودتان دوست دارید و چیزهایی که در آن ها خوب هستید را امتحان کنید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هرگز برای شوهر خود مادری نکنید سر بزنید.

قدردان بودن از فردی که اکنون هستید

تمرین شکرگزاری با پذیرفتن استعدادها، توانایی ها و زندگی خود می تواند به یادگیری تائید خود یاری کند. این کار به شما این امکان را می دهد که روی جنبه های مثبت زندگی بیشتر از چیزهایی که ندارید تمرکز کنید. شما می توانید به روش های کوچکی از خودتان مراقبت کنید. امروز بابت تحرک بدن، غذا خوردن، کار کردن، مرتب کردن تختخواب و غیره شکرگزار باشید.

مقایسه نکردن خود با دیگران از روش های دوست داشتن خود

مقایسه کردن خود با دیگران اغلب منجر به دوست نداشتن خود می گردد. مقایسه کردن خود می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد به نفس شده و خود ارزشی را زیر سوال می برد. اگر مقایسه کردن خود با دیگران را متوقف کنید متوجه خواهید شد که احساسات شما بهبود پیدا خواهند کرد. هنگامی که متوجه می شوید در حال مقایسه کردن خود با دیگران هستید سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که برد دیگران به معنای باخت شما نیست و برای هر فردی فضای پیشرفت در زندگی وجود دارد.

کاهش زمان استفاده از شبکه های اجتماعی

در صورتی که در شبکه های اجتماعی خودتان را با دیگران مقایسه کنید این نکته را به خاطر داشته باشید که خودتان را با قسمت خوب و برجسته زندگی آن ها مقایسه می کنید. بسیاری از عکس ها برای اینکه عالی و بدون نقص به نظر برسند ویرایش می شوند و مقایسه کردن خود با آن ها غیرمنصفانه است. اگر فضای مجازی باعث ایجاد مشکل در زندگیتان شده است سعی کنید زمان استفاده از فضای مجازی را محدود کنید.

مهربان بودن با دیگران از روش های دوست داشتن خود

مهربان بودن با دیگران می تواند به شما در دوست داشتن بیشتر خودتان یاری کند. اعمال مهربانی اعتماد به نفس را افزایش می دهد زیرا احساس می کنید فرد مهربان و بخشنده ای هستید. بدون اعمال مهربانی با دیگران تصویر ذهنی تان از خودتان افت پیدا خواهد نمود و همین مساله منجر به دوست نداشتن خودتان می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مرد دیگر همسرش را دوست ندارد! را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2134

به "چگونه عاشق خودمان شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه عاشق خودمان شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید