کدام شهر در دنیا وابستگی مالی بیشتری به صنعت گردشگری دارد؟

به گزارش مجله آرنا، با رشد صنعت گردشگری در دنیا هر روز، شهرهای بیشتری از نظر مالی به آن وابسته می شوند. با وابسته ترین شهرهای دنیا به توریسم آشنا شوید.

کدام شهر در دنیا وابستگی مالی بیشتری به صنعت گردشگری دارد؟

تعطیلات کوتاه شهری در طول دهه گذشته رشدی بسیار سریع تر از مجموع تقاضای سفرهای بین المللی داشته اند. طبق گزارش اخیر شورای سفر و گردشگری دنیای (WTTC)، هم اکنون شهرها در سراسر دنیا با آمار بیش از نیم میلیارد سفر در سال، 45 درصد سفرهای دنیای را به خود اختصاص داده اند.

کانکون، شهری در انتهای شرقی کشور مکزیک و واقع در شبه جزیره یوکاتان، بالاترین وابستگی را به صنعت گردشگری در میان دیگر شهرهای دنیا دارد. در حقیقت بخش صنعت گردشگری، حدود نیمی از فراوری ناخالص داخلی این شهر مکزیکی را شامل می گردد و همین گزارش نشان می دهد که کانکون، بیشترین وابستگی مالی به گردشگری را دارا است.

از زمان افزایش حجم گردشگری در دهه 1960، بخش تعطیلات کوتاه شهری تبدیل به یکی از سریع ترین و رو به رشدترین قسمت های صنعت سفر و گردشگری شده است. همزمان با رشد این گرایش، شهرها در سراسر دنیا با این سوال روبه رو هستند که گردشگری پایدار چگونه به وجود می آید.

این سوال مخصوصا برای آن هایی که بسیار به درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری وابسته هستند تا اقتصاد خود را بچرخانند، حائز اهمیت است. مقاصد محبوب گردشگری اروپایی مانند ونیز و دوبروونیک (یک شهر واقع در کرواسی که پس از فیلمبرداری سریال محبوب بازی تاج و تخت در آن، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است) در تقلا هستند تا از پس این تعداد گردشگران بربیایند، زیرا رشد سریع گردشگری به زندگی روزمره و زیرساخت های شهری صدمه می زند.

تماشا فهرست ده شهر وابسته به صنعت گردشگری برای بیننده جای هیچ تعجبی باقی نمی گذارد. آنالیز سالیانه WTTC از آثار مالی دنیای سفر و گردشگری نشان داد که 17.4 درصد فراوری ناخالص شهر دوبرونیک از صنعت گردشگری فراوری می گردد، در حالی که در ونیز، این شاخص 11.4 درصد است. کانکون نیز با 49.6 درصد، بالاترین رتبه در فراوری ناخالص از بخش گردشگری را به خود اختصاص داده است.

کانکون که زمانی یک دهکده ماهیگیری منزوی بود، در سال 1972 با برنامه قبلی، تبدیل به یک مقصد گردشگری شد. این شهر به طور عمده بر بازار بین المللی تکیه دارد، زیرا بیش از نیمی از درآمدهای گردشگری در کانکون مربوط به بازدیدکنندگان خارجی است.

آمریکا با شاخص 63 درصد، بیشترین آمار گردشگران خارجی در کانکون را به خود اختصاص می دهد و هم اکنون بازدیدکنندگان کانادایی نسبت به سال های اخیر، سهم بیشتری در سفرهای ورودی به این شهر را دارا هستند. سفر به کانکون از آمریکای جنوبی به خصوص آرژانتین نیز در حال افزایش است.

در گزارش آمده است:

اگرچه کانکون فعالیت های قابل توجهی در تجارت دارد، اما سهم عمده این کسب و کارها مستقیما به سفر و گردشگری مربوط است.

وابستگی زیاد شهر به این بخش، آن را در معرض مسائل ناشی از تغییر تقاضا در بازارهای اصلی یعنی آمریکا و کانادا می گذارد.

کانکون در فهرست گزارش WTTC، بالای شهر مراکش است؛ شهری که با وابستگی 30.2 درصدی در فراوری ناخالص کل، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

در گزارش WTTC می بینید که وابستگی اصلی شهر مراکش به بازدیدکنندگان فرانسوی است. در سال 2016، از هر سه نفر، یک نفر از فرانسه به شهر مراکش سفر نموده بود.

ماکائو در کشور چین، با سهم 29.3 درصدی صنعت گردشگری در فراوری ناخالص، رتبه سوم، اورلاندو در فلوریدا با 18.7 درصد، رتبه چهارم و آنتالیا در ترکیه با 17.6 درصد رتبه پنجم را دارا هستند.

لاس وگاس، دبی و بانکوک در میان 72 مقصد گردشگری آنالیز شده در گزارش در میان ده شهر وابسته به صنعت گردشگری دیده می شوند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1892

به "کدام شهر در دنیا وابستگی مالی بیشتری به صنعت گردشگری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهر در دنیا وابستگی مالی بیشتری به صنعت گردشگری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید