کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب شد

به گزارش مجله آرنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا به وسیله یونسکو، از برنامه این اداره کل برای ثبت ملی 100 غذای کرمانشاهی اطلاع داد.

کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب شد

جبار گوهری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از معرفی شهرهای خلاق سال 2021 به وسیله یونسکو اطلاع داد و گفت که کرمانشاه به عنوان تنها نماینده ایران با نام شهر خلاق غذا در این فهرست قرار گرفته است. وی ضمن قدردانی از پیگیری های شهرداری کرمانشاه در این زمینه، به رخداد اتفاق های مهم در سال های اخیر برای ثمر نشستن این موضوع اشاره نمود و گفت:

در سال های گذشته 37 شهر در دنیا در فهرست شهرهای خلاق معرفی شده اند که کرمانشاه به نمایندگی از ایران به این فهرست اضافه شده است. برای معرفی شهر و استان کرمانشاه به عنوان برند غذایی کشور برنامه ثبت بیش از 100 غذای محلی کرمانشاهی در دستور کار قرار گرفته است.

گوهری از شکل گیری تیم های متعدد پژوهشی و گروه های مستندساز برای تهیه پرونده ثبتی غذاهای محلی استان کرمانشاه اطلاع داد و گفت:

کار تکمیل این پرونده ها برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور رو به اتمام است و در یک ماه آینده شاهد رخداد بسیار بزرگی برای شهر و استان کرمانشاه خواهیم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت گردشگری غذا به عنوان شاخه های گردشگری، استان کرمانشاه را با قدمت تاریخی بسیار کهن به لحاظ آداب و رسوم و تهیه غذاهای محلی از تنوع بی نظیری برخوردار دانست:

با معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا و به خاتمه رسیدن این تعداد پرونده ثبتی کرمانشاه به عنوان قطب گردشگری غذا در کشور مطرح می گردد.

شایان ذکر است که پیش از این 37 شهر در دنیا به عنوان شهرهای خلاق خوراک معرفی شده بودند که یازده مورد آن ها در آسیا و پنج مورد آن در خاورمیانه قرار داشتند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1942

به "کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید