کشنده ترین مار جهان در ایران!، عکس

به گزارش مجله آرنا، تنها حدود 15 درصد مارها در دنیا، مارهای سمی هستند و تنها حدود یک سوم از این مارها می توانند با یک نیش انسان را بکشند یا به شدت به آن آسیب برسانند.

کشنده ترین مار جهان در ایران!، عکس

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا؛ بیش از 3000 گونه مار برروی زمین زندگی می نمایند. این خزندگان خونسرد تقریباً در همه جا زندگی می نمایند به جز در مناطقی که آب و هوای سردتری دارد.

لیست ما اتفاقاً شامل مارهای سمی است، چرا که لغت مرگبار برای مارها به این معنی نیست که همه آن ها از سم قوی برای کشتن استفاده می نمایند. چرا که چندین مار غیر سمی اما کشنده نیز وجود دارند که از جمله مار گارتر و مار پیتون، که با قورت دادن طعمه خود را زنده یا منقبض کردن آنها به مرگ می کشند، اشاره نمود.

در ادامه 5 تا کشنده ترین مارهای دنیا را معرفی خواهیم کرد.

مامبای سیاه

مامبای سیاه آفریقایی نام خود را از قسمت سیاه داخل دهانش گرفته است. مار خطرناک بیشتر در مناطقی همانند دشت ها، تپه ها و جنگل های جنوب و شرق جنوب صحرای آفریقا زندگی می نماید. مامباهای سیاه به سرعت بالایی که دارند معروف هستند و به عنوان یکی از سریع ترین مارهای خشکی شناخته می شوند و می تواند با سرعتی تا حدود 19 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند. اما نگرانی بیشتر در مورد سم این مار است. مامبای قبل از نیش زدن، صدای خش خش که به نوعی یک هشدار است از خود فراوری می نماید. اگر این صدا نادیده گرفته گردد، نوبت به نیش زدن می رسد. فقط دو قطره از سم مامبای سیاه می تواند باعث فلج و ایست قلبی گردد.

مار جعفری

افعی جعفری، یکی از کشنده ترین مارهای افعی واقعی در نظر گرفته می گردد. آنها در هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا یافت می شوند. شالیکاران بیشترین مرگ و میر را در مواجهه با این مارها داشته اند. سم این مار می تواند منجر به نارسایی حاد کلیه، خونریزی شدید و آسیب چند اندام گردد.

لازم به ذکر است که افعی جعفری کشنده ترین مار ایران است.

بیشتر بخوانید:

  • تویوتا هم متقلب از آب عایدی!

  • بازگشت متفاوت نیسان به ایران با این شاسی بلند تهاجمی/ عکس

  • دوپینگ رویایی مرسدس بنز/ شاهکار تازه از تیونری که قرار بود به ایران بیاید!/ عکس

شاه کبرا

شاه کبرا طولانی ترین مار سمی دنیا است که مقدار آن تا 5.4 متر هم می رسد. شاه کبرا دارای چشمان عقابی است که می تواند طعمه را از فاصله 100 متری تشخیص دهد. آنها تا حدودی به علت دندان های نیش بلند و ظاهر چشمگیرشان تهاجمی در نظر گرفته می شوند. احتمالاً با هود دور سر این مارها هنگام مواجهه با شکارچیان آشنا هستید. این مکانیزمی است که آنها از آن برای بزرگتر نشان دادن خود استفاده می نمایند. به این علت که زهر شاه کبرا حاوی مقادیر زیادی سیتوتوکسین و نوروتوکسین است، یک نیش این مار می تواند یک انسان را در 15 دقیقه و یک فیل بالغ را فقط در چند ساعت بکشد.

مار تایپان

تایپان استرالیایی احتمالاً به علت سم بسیار قوی آن، کشنده ترین مار دنیا است. تایپان در شکاف های رسی کوئینزلند و دشت های سیلابی استرالیای جنوبی زندگی می نماید. یک جزء منحصر به فرد در میان مارها، سم حاوی آنزیم هیالورونیداز است که این مار آن سموم را در سراسر بدن قربانی پخش می نماید و منجر به مرگ سریع می گردد.

مار ببری

مار ببر شرقی که بومی کوه ها و ارتفاعات جنوب شرقی استرالیا است، به علت نوارهای زرد و سیاه روی بدنش نامگذاری شده است اما همه جمعیت های آن ها این الگوی بدنی را ندارند. اگر نیش این مار درمان نگردد می تواند باعث مرگ انسان گردد، چرا که دارای سم قوی است.

منبع: animals

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2162

به "کشنده ترین مار جهان در ایران!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشنده ترین مار جهان در ایران!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید