کی ام سی شدو Shadow رقیب پژو 207 به فراوری رسید؛ مشخصات اولین هاچ بک ایرانی
به گزارش مجله آرنا، کی ام سی شدو Shadow را باید اولین خودروی هاچ بک ایرانی دانست که به وسیله شرکت کرمان موتور طراحی و به فراوری رسیده است. در ادامه گزارش به آنالیز جزییات این خودرو خواهیم پرداخت.

مجله آرنا - مجتبی اسماعیلی: کی ام سی شدوShadow روی پلت فرم بومی و اختصاصی شرکت کرمان موتور با کد PS1 پیشرفته و پس از کی ام سی ایگل، دومین خودروی پیشرفته روی این پلت فرم است. شدو را باید اولین خودروی هاچ بک دانست که در ایران طراحی شده است. این دومین قدم شرکت کرمان موتور برای کاهش وابستگی به مونتاژ خودروهای CKD (چینی) و خودروساز شدن است.
حالا اولین نمونه فراوری انبوه این خودرو به کرمان موتور رسیده است که در ادامه به آنالیز جزییات آن خواهیم پرداخت.
تعیینات فنی کی ام سی Shadow
KMC شدو در کلاس خودروهای شهری و مالی واقع شده است و با گیربکس CVT اتوماتیک فراوری می گردد. پیشرانه این خودرو 1.5 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی است که توان 104 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر را فراوری می نماید. پیشرانه کی ام سی Shadow همان نمونه مورد استفاده در جک J4 و ایگل است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.
ترمزهای خودرو در هر دو محور جلو و عقب از نوع دیسکی و مجهز به سامانه های ABS+EBD و… هستند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است.
ابعاد و میزان
طول، عرض و ارتفاع کی ام سی Shadow به ترتیب برابر 4270، 1725 و 1505 میلی متر است. فاصله محوری این خودرو 2560 میلیمتر است. سایز رینگهای خودرو 16 اینچی است. حجم باک شدو 45 لیتر است.
تجهیزات و امکانات کی ام سی Shadow
اولین هاچ بک ایرانی به امکانات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه هوا، سیستم پایش فشار و دمای تایر، سیستم کنترل پایداری و کشش سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، مانیتور 10 اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، سانروف، فرمان برقی D-CUT، کروز کنترل، صفحه کیلومتر دیجیتال، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، 6 عدد بلندگو، کی لس، استارت دکمه ای، چراغ های جلو و عقب LED و… مجهز است.
زمان عرضه و قیمت
هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت این خودرو تعیین نیست. اما به نظر می رسد ظرف سه ماه آینده آماده فروش باشد و قیمت آن در محدوده کی ام سی ایگل خواهد بود.
رقبا
کی ام سی Shadow در سگمنت کم رقیبی وارد بازار شده است. یعنی جایی که تنها پژو 207، کوییک و اطلس حضور دارند. کوییک و اطلس از لحاظ ابعاد و توان پیشرانه پایین تر از شدو هستند و پژو 207 را باید مهمترین رقیب شدو دانست. در ادامه باید صبر کرد و دید آیا این خودرو حریف پژو 207 می گردد یا خیر؟
اما در مجموع باید گفت با توجه به علاقه زیاد بازار ایران به خودروهای هاچ بک و بعلاوه کمبود شدید خودرو در این کلاس، احتمال موفقیت شدو بالا است.
منبع: بیت ران