10 ویژگی مخفی iOS 16 که باید بدانید

به گزارش مجله آرنا، چند ماه دیگر نسخه نهایی iOS 16 برای آیفون های واجد شرایط منتشر می گردد. با توجه به اینکه طی روزهای گذشته اخبار زیادی در خصوص ویژگی های نو این نسخه منتشر شده، بعضی از قابلیت های آن تقریبا از قلم افتاده اند و در این مطلب به 10 ویژگی این سیستم عامل می پردازیم که احتمالا از آن ها خبر ندارید.

10 ویژگی مخفی iOS 16 که باید بدانید

استفاده از فیس آی دی در حالت افقی

بالاخره بعد از مدت ها انتظار، iOS 16 به شما اجازه می دهد که حتی در صورت افقی نگه داشتن آیفون هم از فیس آی دی استفاده کنید. در نتیجه برای این کار هر بار آیفون را آنلاک کنید، دیگر لازم نیست آیفون را به حالت عمودی برگردانید.

قرار دادن پیغام ها به حالت خوانده نشده

از دیگر ویژگی های نو اپ Messages می توانیم به قابلیت نشانه گذاری پیغام ها به عنوان موارد خوانده نشده اشاره کنیم که بالاخره در iOS 16 عملی شده است.

تشخیص موارد تکراری در بخش مخاطبین و گالری

در نسخه نو iOS برای پیدا کردن موارد تکراری در اپ Photos و بین فهرست مخاطبین دیگر لازم نیست از اپ های جداگانه استفاده کنید و به طور پیش فرض چنین قابلیتی ارائه می گردد.

نمایش پسورد وای فای در بخش تنظیمات

در نسخه فعلی iOS می توانید به راحتی معینات وای فای را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی پسورد آن را با اکانت آی کلاود خود سینک کنید. حالا در iOS 16 قادر به مشاهده پسورد های وای فای ذخیره شده هستید که البته برای این کار باید هویت خود را با فیس آی دی، تاچ آی دی یا رمز عبور تایید کنید.

پوشه های هوشمند در اپ Notes

اپل طی چند سال گذشته توجه ویژه ای به اپلیکیشن Notes نشان داده و چندین قابلیت مفید را برای آن ارائه نموده است. حالا در iOS 16 در این اپلیکیشن می توانید از پوشه های هوشمند هم استفاده کنید. پیش از این برای دسته بندی یادداشت ها صرفا می توانستید از تگ ها استفاده کنید اما قابلیت پوشه های هوشمند در این زمینه امکانات بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

پین کردن فهرست ها در اپ Reminders

از دیگر اپلیکیشن های پیش فرض iOS باید به Reminders اشاره کنیم که کاربران زیادی از آن استفاده می نمایند. با این ابزار می توانید در طول روز کارهایی که می خواهید انجام دهید را معین کنید تا آن ها را پشت گوش نیندازید. در iOS 16 می توانید وظایفی که هر روزه باید انجام دهید را به عنوان فهرست های مهم پین کنید تا در بین شمار زیادی از دیگر وظایف پنهان نشوند.

غیرفعال کردن بخش خاطره ها در اپ Photos

در اپلیکیشن photos بعضی عکس های مربوط به سال ها قبل بار دیگر نمایش داده می شوند تا به یاد گذشته ها بیفتید. اما گاهی اوقات این خاطره ها دردآور هستند و نمی خواهید با عکس های مربوط به آن ها روبرو شوید. با وجود اینکه در حال حاضر تا حدی می توانید این معینه را کنترل کنید، اما در iOS 16 قادر به غیرفعال کردن کل این قابلیت هستید.

ترجمه کردن متن با دوربین

بسیاری از کاربران نمی دانند که آیفون از یک اپلیکیشن پیش فرض برای ترجمه به نام Translate بهره می برد. در نسخه قبلی iOS قابلیت Live Text برای تشخیص متن در عکس معرفی گردید و حالا با استفاده از دوربین گوشی به راحتی می توانید متن های مختلف را ترجمه کنید.

قفل کردن آلبوم های مخفی شده

با وجود اینکه در نسخه های قبلی iOS می توانید آلبوم ها را مخفی کنید، اما یک فرد کنجکاو که به آیفون آنلاک شده شما دسترسی دارد، به راحتی می تواند آلبوم موردنظر را از حالت مخفی خارج کند. اما در iOS 16 بدون هیچ دردسری می توانید آلبوم های مخفی شده و آلبوم هایی که به تازگی مخفی شده اند را قفل کنید و برای مشاهده آن ها باید از فیس آی دی، تاچ آی دی یا پسورد استفاده کنید.

بازخورد لرزشی برای کیبورد اپل

در حال حاضر با استفاده از کیبورد های ثالث می توانید از بازخورد لرزشی استفاده کنید تا با فشردن هر کلید، یک بازخورد دریافت کنید. حالا خوشبختانه در iOS 16 این قابلیت برای کیبورد اپل هم فعال شده است.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2020

به "10 ویژگی مخفی iOS 16 که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی مخفی iOS 16 که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید