15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام ها نیستند

به گزارش مجله آرنا، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام ها نیستند، گفت: حدود 40 تا 50 درصد دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ التحصیلی برای بازپرداخت وام به صندوق رفاه مراجعه می نمایند و حدود 30 تا 40 درصد وام ها نیز با پیگیری های صندوق رفاه بازپرداخت می گردد.

15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام ها نیستند

مهندس بهروز رحیمی در گفت و گو با مجله آرنا ضمن بیان این مطلب به تشریح بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اشاره نمود و اضافه کرد: بودجه این صندوق از دو منبع تامین می گردد یکی به وسیله بودجه مصوب سازمان برنامه و بودجه است که البته این مبلغ کمتر از 30 درصد کل بودجه صندوق را تامین می نماید، بخش دیگر نیز به وسیله منابع اختصاصی صندوق تامین می گردد که این بخش بیش از 70 درصد بودجه صندوق رفاه را تشکیل می دهد.

وی در ادامه توضیح داد: بودجه منابع اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در قالب سرمایه گذاری ها، بازپرداخت وام ها و بعضی موارد دیگر تامین می گردد و بیش از 80 درصد از منابع صندوق در قالب وام و سایر تسهیلات به دانشجویان پرداخت می گردد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاکید نمود: باید با کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکراتی داشته باشیم تابتوانیم عدد بودجه عمومی برای سال 99 را افزایش دهیم و بودجه مصوب سال جاری نیز به تخصیص صد درصد برسد.

رحیمی همچنین با بیان اینکه بودجه سال جاری صندوق رفاه حدود 30 تا 40 میلیارد تومان است، گفت: حدود 50 درصد از این مبلغ تا کنون تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 40 تا 50 درصد دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ التحصیلی برای بازپرداخت وام به صندوق رفاه مراجعه می نمایند، تاکید نمود: حدود 30 تا 40 درصد دیگر نیز با پیگیری های صندوق رفاه بازپرداخت می گردد. اما 15 درصد دیگر دانشجویان متعهد به این پرداخت ها نیستند و ما باید وقت و انرژی زیادی در این زمینه صرف کنیم.

رحیمی تاکید نمود: تقاضاها برای دریافت تسهیلات وام از صندوق رفاه در سال 97 افزایش یافت و پیش بینی ما این است که سال جاری نیز تقاضای وام از سوی دانشجویان به دلیل مسائل اقتصادی20 تا 30 درصدافزایش یابد. البته ما دانشجویی را در این زمینه ناامید نخواهیم گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 247

به "15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام ها نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 درصد دانشجویان علوم پزشکی متعهد به بازپرداخت وام ها نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید