5 متن ادبی برای تبریک عید فطر

به گزارش مجله آرنا، برای تبریک گفتن عید فطر، می توانیم از متن تبریک رسمی عید فطر استفاده کنیم و یا به متن ادبی که ممکن است قالبی طولانی تر داشته باشد؛ روی بیاوریم. در این مطلب 5 متن ادبی تبریک عید فطر به صورت دلگویه های خالصانه ارائه شده است که می توانید از آن ها برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های مجازی نیز استفاده نمایید.

5 متن ادبی برای تبریک عید فطر

با ما همراه باشید و درباره ژینو بیشتر بدانید.

متن ادبی تبریک عید فطر

1.

بارها و بارها در خواب و رویای خویش، صبح سپیدی را دیده بودم که مرز بین دو عالم برداشته شده و فرشتگان رحمت گروه گروه به سمت زمین به پرواز درمی آیند. فطر از راه رسیده و ایزد منان به انسان نوید بیرون آمدن از آزمون عظیم الهی را می دهد! آنان که ماه نزول برکات آسمانی را به سربلندی گذرانده و آنان که از آن بی بهره مانده اند؛ هر دو در این روز عید فرخنده، عزیزنموده پروردگار خواهند بود. به یمن نفس های گرم روزه داران، اهل زمین در روز فطر، فطرت خویش را به یاد آورده و به ذات پروردگاری متصل می شوند.

در همین روز است که باید از طعام الهی چشیده و نعمت های بی خاتمه پروردگار را بیش از هر زمان دیگری شاکر باشیم. باشد که همگی در روز محشر به ثواب رمضان ها و فطرها، در زمره رستگاران قرار بگیریم!

~*~ متن ادبی تبریک عید فطر ~*~

متن ادبی تبریک عید فطر

2.

آن که رخسار تو را رنگ گل و نسرین داد،

صبر و آرام تواند به من مسکین داد

خداوندا! تو از من دوری و من در عطش وصل تو؛ برهنه پا و سرگشته در جاده های میان بندگی و سرکشی هراسان ره می پیمایم. دمی خود را رها شده در چنگ تقدیر یافته و دمی به سرنوشت خویش قائم هستم. اما در این روز عید فطر، ریسمانی مستقیم از قلب من تا عرش آسمان تو بافته و تنیده شده که هیچ چیز و هیچ کس یارای بریدنش را ندارد. دوری از بارگاه ملکوتی تو به سانی سخت و جانکاه است که گویی عمری را در آن جا به آسودگی گذرانده ایم. اینک به مانند بچه ها سرگردانی می مانیم که خانه و کاشانه و والدین خود را گم نموده و در بیابان های دورافتاده سرگردان شده اند.

یک رمضان را طی کردیم تا در روز عید فطر به خط جمال آشنای پروردگار در سجاده، آرام بگیریم. در این روز عظیم و فرخنده، نوازشی بر قلب های رنجور و روح های زنگار گرفته ما روا داشته و دمی از عطر خانه و کاشانه ازلی بر ما ارزانی دار!

حتما بخوانید: 25 پیغام تبریک عید فطر صمیمانه و رسمی

3.

کاش هر ماه رمضان بود و هر 30 روز به یک عید فطر میهمان می شدیم. اگر به من هزار سال عمر داده و به هزاران رمضان و فطر دعوتم کنی، باز از آن چه در آن جریان دارد؛ سیراب نخواهم شد. هوای تو در این نزدیکی ست و من همچنان تشنه مانده ام. هر آن قدر تمرین تشنگی می کنم، باز تحمل تشنگی اقیانوس رحمت تو را یارا ندارم. در این روز عید فطر، جرعه جرعه از برکات و رحمت خویش را بر نسل بشر می باری؛ اما کیست که از باران نعمت تو سیراب گردد؟

روی خویش را به سمت آسمان بالا آورده و آفتاب مهربانی تو بر من می تابد؛ اما کیست که از این آفتاب به حد کافی گرما گرفته و یارای روی برگرداندن داشته باشد.

دست ها به دعا بالا می آورم، اما کیست که در مقابل جلال خداوندی تو قادر به عرض احتیاج باشد. امروز روز عید است؛ عید فطر. آرزو می کنم که ذات پروردگاری ات به بیرون شدن پلیدی از صفحه روزگار این روزهای زمین رای بدهد.

~*~ متن ادبی تبریک عید فطر ~*~

عید فطر مبارک

4.

دوباره عید آمده و خجسته روزی را در پیش داریم. این عید فطر را باید معادل هزاران روز مبارک دانسته و بارها و بارها در سجده شکرش، مستغرق گشت. عید فطر روزی ست که مسلمانان سراسر دنیا، یکپارچه و همدل روی به درگاه خداوندی ایستاده و از سرچشمه آب حیات، سیراب می شوند.

در این عید عظیم، خوان نعمات پروردگاری بر اهل زمین گسترانده شده و چتر رحمت ایزدی بر پوست بشریت سایه می افکند.

یک لحظه نباید برای رسیدن به سپیده صبح فطر، درنگ نموده و ثانیه ای از آن را از دست داد. کافی ست درنگی نموده و با خیزی عاشقانه به سمت چشمه نوری که از آسمان به زمین تابیدن گرفته است، برویم.

~*~ متن ادبی تبریک عید فطر ~*~

5.

خداوندا! 30 روز را به این عشق و امید تاب گرسنگی و تشنگی آوردم، تا در روز وعده الهی به فطر تو دربیایم. در این عید مبارک فطر، مرا در زمره بندگانی قرار ده که یک لحظه از یاد تو فارغ نشده و یک دم از احتیاج به تو دست برنمی دارند. خداوندا! در این روز مبارک و خجسته؛ مرا در شمار آنانی درآور که برای وصل پروردگاری، از هیچ تلاشی فروگذار ننموده و هیچ جای این صراط به سکون نمی رسند. خداوندا! به آن که در غم چیزهایی که نداریم بسوزیم، تا قره شویم به آن چه داریم و از آن ما نیست. خداوندا! مرا به خود وامگذار تا فریب روزهای عمر را بخورم، در حالی که مرگ هر لحظه به من نزدیک است و از دیدن سایه آن، غافل باشم. خداوندا! به مبارکی این عید عظیم الهی؛ مرا و تمام انسان ها را در آفتاب رحمت خویش جای داده و خیال گناه را از ذهن های پریشان و دورافتاده از دوست ما، دور بفرما! آمین!

سخن آخر

هر کس به زبان خویش و به وسیله آن چیزهایی که در دل دارد، این عید عظیم مسلمانان دنیا را به اطرافیان خود تبریک خواهد گفت. به راستی بیش از آن که مهم باشد به چه زبانی سخن می گوییم؛ مهم است که از دل برآمده باشد تا بر دل بنشیند. شما نیز اگر دلگویه ای برای تبریک عید فطر دارید می توانید متن زیبای خود را به وسیله ارسال پیغام، با ما و خوانندگان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1124

به "5 متن ادبی برای تبریک عید فطر" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 متن ادبی برای تبریک عید فطر" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 متن ادبی برای تبریک عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید