آبگرفتگی 21 واحد مسکونی در خراسان جنوبی برطرف شد

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: 21 واحد مسکونی در بارش های رگباری 24 ساعت گذشته دچار آبگرفتگی شدند که با کوشش نیروهای امدادی استان مشکل آنها برطرف شد.

آبگرفتگی 21 واحد مسکونی در خراسان جنوبی برطرف شد

جهت دریافت خدمات مدلهای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش مجله آرنا آنلاین، سید ابوالحسن میرجلیلی سه شنبه 5 فروردین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: با توجه به بارندگی و جاری شدن روان آب در استان خراسان جنوبی نیروهای امدادی و عملیاتی تا به امروز به 156 حادثه دیده امدادرسانی کردند و 14 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی گفت: در این مدت برق 11 روستای استان قطع شد که بلافاصله تیم های مربوطه در سراسر استان وارد عمل شدند و مشکل را مرتفع کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از تلف شدن 30 راس دام در استان اطلاع داد و اضافه کرد: ریزش آوار علت اصلی تلفات دام بوده است.

وی گفت: ایل راه های عشایری و بعضی قنوات در استان هم بر اثر بارش شدید باران خسارت دیده که در حال آنالیز میزان خسارات هستیم.

میرجلیلی گفت: میزان بارندگی در بعضی مناطق خراسان جنوبی به 50 میلیمتر رسیده و کوشش شده با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی به مردم از بروز خسارات پیشگیری گردد.

وی درباره شرایط سدهای استان گفت: با توجه به اینکه در یک ماه گذشته بارندگی قابل توجهی را در خراسان جنوبی نداشتیم سدهای استان ظرفیت لازم را برای بارندگی دارند اما شرایط به صورت 24 ساعته مورد آنالیز و نظارت واقع شده است.

وی از فعال شدن 23 اکیپ برآورد خسارات بعد از خروج سامانه بارشی در استان اطلاع داد و گفت: آمار خسارات شهرستان ها پس از برآورد نهایی خسارات به تفکیک اعلام خواهد شد.

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد روز گذشته (دوشنبه) در اغلب نقاط استان شدت گرفت و در بعضی شهرستان ها موجب جاری شدن روان آب شد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش های پرحجم امروز (سه شنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور فعال است.

بارندگی و سیلاب در خراسان جنوبی تا به امروز تلفات جانی نداشته اما در بعضی مناطق استان خسارات اقتصادی برجا گذاشته است.

93 تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه در استان آماده باش هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 691

به "آبگرفتگی 21 واحد مسکونی در خراسان جنوبی برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی 21 واحد مسکونی در خراسان جنوبی برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید