آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری کرمانشاه هستیم

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه در بخش گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است، گفت: آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذای در این بخش هستیم.

آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری کرمانشاه هستیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا شهریور 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش مجله آرنا، اسدالله رازانی در جلسه آنالیز اجرای طرح مجموعه اقامتی و گردشگری روستای چالابه کرمانشاه که با حضور مسئولین دستگاه های اجرای ذیربط و دست اندارکاران مطالعه طرح برگزار گردید، اضافه کرد: جذب توریست و گردشگر منجر به افزایش درآمد و رونق مالی استان می شود، لذا در این جهت باید همیشه برای جذب سرمایه گذاری کوشش کنیم.

وی با اشاره به اعتبارات محدود دولت برای تخصیص به اجرای پروژه های گردشگری خاطر نشان ساخت: با توجه به مسائل کشور در چند سال گذشته، دولت اعتبارات چندانی برای تخصیص به اجرای پروژه های گردشگری ندارد، لذا کوشش برای جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی به منظور اجرای این طرح ها لازم است.

وی توضیح داد: برای اجرای پروژه های عمرانی از جمله ساماندهی آبشورن و اجرای شبکه فاضلاب کرمانشاه به اعتباری حدود 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم و اعتبارات محدود دولتی را باید به اجرای پروژه های عمرانی اختصاص دهیم، بنابراین با توجه به حجم بالای این پروژه ها امکان سرمایه گذاری دولت در طرح های گردشگری وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه کوشش برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را راهکاری مناسب برای اجرای پروژه های گردشگری بیان کرد و گفت: کرمانشاه در بخش گردشگری دارای ظرفیت های ویژه ای است و این ظرفیت ها باید به سرمایه گذاران معرفی و نسبت به جذب سرمایه گذاران برای این بخش اقدام شود. ما نیز آماده هر گونه حمایت از سرمایه گذای در بخش گردشگری هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آنالیز های انجام شده برای اجرای طرح مجموعه اقامتی و گردشگری در روستای چالابه کرمانشاه گفت: این طرح که چند مدتی است برای اجرا مورد آنالیز نهاده شده ضرورت دارد برای آنالیز بیشتر به جلسه گردشگری استان ارائه شود و چنانچه در این جلسه اجرای طرح از لحاظ ارزیابی فنی مورد تصویب نهاده شد، مسئولین ذیربط باید سریعاً به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای این طرح باشند.

رازانی با اشاره به جذابیت های طبیعی منطقه چالابه(تنگ بزارخانه) گفت: چنانچه در جلسه گردشگری استان با آنالیز ها و ارزیابی های فنی بیشتر به این نتیجه برسیم که طرح گردشگری روستای چالابه اجرایی شود، با توجه به اجرای طرح گردشگری دیگری در نزدیکی روستای چالابه، این منطقه به جهتی بسیار زیبا با جذابیت های خاص گردشگری تبدیل خواهد شد.

حداقل مداخله در طبیعت زیبای منطقه حفاظت شده روستای چالابه لازم است

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: با توجه به طبیعت بکر و بسیار زیبای منطقه حفاظت شده روستای چالابه، لازم است که کمترین مداخله در این محیط و طبیعت زیبا صورت گیرد.

مجتبی نیک کردار اضافه کرد: چنانچه این طرح به تصویب برسد باید چارچوب قوانین و مقررات منطقه حفاظت شده با جدیت از سوی مجریان رعایت شود.

وی گفت: باید کار توامانی هم برای جذب گردشگر و هم برای رونق مالی استان با اجرای این طرح گردشگری صورت گیرد و مجریان این اهداف را از برنامه های مهم خود بدانند.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده روستای چالابه یک جذبه بوم و طبیعت گردی دارد، گفت: نباید مکانی همچون مکانی با منظر شهری در این منطقه درست کنیم، بلکه با توجه به استقبال مردم از طبیعت و محیط زیست زیبا باید طرح و پروژه ای تدوین و اجرایی شود که مردم با جاذبه های گردشگری ویژه ای روبرو شوند.

در این جلسه طرح مجموعه اقامتی و گردشگری روستای چالابه کرمانشاه از سوی دست اندارکاران و مجریان ارائه کننده طرح مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد برای آنالیز و ارزیابی فنی بیشتر در جلسه گردشگری استان مطرح شود.

طبق اعلام مجریان ارائه کننده این طرح دارای فضاهایی به منظور تفریح و جذب گردشگران و امکاناتی همچون جهت پیاده، پیست دوچرخه سواری، فضاسازی خاص، مسجد، واحدهای تجاری و اداری، رستوران، خدمات درمانی، انواع کافی شاپ، آلاچیق، اسکان موقت، کلبه های جنگلی، سیاه چادرها، دریاچه مصنوعی، فواره های موزیکال، صخره نوردی، مجموعه ورزشی سنتی و بومی، فضای بازی و ... است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 612

به "آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری کرمانشاه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری کرمانشاه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید