آگاهی از افسردگی با استفاده از اپلیکیشن دانش آموزان آمریکایی

به گزارش مجله آرنا، سه دانش آموز آمریکایی اخیرا اپلیکیشنی را برای نشان دادن نحوه کار مغز و آگاهی از افسردگی ایجاد نموده اند.

آگاهی از افسردگی با استفاده از اپلیکیشن دانش آموزان آمریکایی

به گزارش مجله آرنا و به نقل از استار، در میان بحبوحه شیوع ویروس کرونا سه دانش آموز دبیرستانی آمریکایی به سرعت متوجه شدند که بعضی از همسالان آنها تا چه حد منزوی شده اند و در بسیاری از موارد برای مقابله با این موضوع به مصرف دارو روی آورده اند. بنابراین آنها تصمیم گرفتند برنامه ای توسعه دهند که به افراد در خصوص نحوه کار مغز و تأثیر بیماری ها و داروهای رایج بر مغز آموزش می دهد.

دانش آموزان دبیرستان لگسی(Legacy High School) به نام های کروپا سابرامانیام(Krupa Subramaniam) و کای هوشیجو(Kai Hoshijo) و یکی از دانش آموزان مدرسه پیک تو پیک چارتر(Peak to Peak Charter) به نام کوکی گاناسین(Koki Gunasinghe) برنامه ای موسوم به braiNformation را ایجاد کردند و به دلیل توسعه آن نیز برنده مسابقه چالش توسعه برنامه حوزه انتخابیه دوم مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از طرف جو نگوس(Joe Neguse) نماینده کلرادو شدند.

گاناسین در یک ویدئو گفت که این سه نفر امیدوارند با اطلاع دادن از جزئیات علائم افسردگی و اثرات داروهای رایج، آگاهی افراد از دارو و افسردگی را ارتقا دهند.

وی اضافه نمود: پس از خودکشی های بسیاری که در منطقه اطراف مدرسه پنج ستاره آدامز 12 (Adams 12 Five Star School District) رخ داد ما می خواستیم علائم هشدار دهنده افسردگی را به وسیله ابزارهایی موثر مانند برنامه به دانش آموزان آموزش دهیم.

هنگام باز کردن و استفاده از برنامه مذکور یک واقعیت/نکته درباره علوم اعصاب برای کاربران نمایش داده خواهد شد که این واقعیت نیز هر هفته به روز می گردد و هر هفته کاربران شاهد یک واقعیت و نکته جدیدی درباره علوم اعصاب خواهند بود. یک بخش مغز(brain tab) با یک مدل سه بعدی از مغز در این برنامه وجود دارد که در آن قسمت های مختلف مغز به رنگ های مختلف کدگذاری شده است. در اینجا کاربران می توانند در خصوص عملکرد هر قسمت از مغز و همچنین در خصوص آسیب دیدن آن قسمت اطلاعاتی کسب نمایند.

هوشیجو در ویدئو گفت: ما می خواستیم برای کسانی که به صورت بصری موضوعی را یاد می گیرند یک مدل سه بعدی ارائه دهیم. ما همچنین می توانیم آن مدل را در زوایای مختلف ببینیم علاوه بر آن در برنامه کدهای مختلف رنگی ارائه داده ایم تا کاربران بتوانند عملکرد هر بخش از مغز را با یک رنگ خاص به خاطر بسپارند.

این برنامه پنج بیماری از جمله افسردگی را که با مغز مرتبط است در بخش بیماری نشان داده است. در بخش داروها شش دارو و مواد مخدر که می توانند به مغز صدمه بزنند نیز معین شده است.

گاناسین گفت: برای افسردگی ما تصمیم گرفتیم آماری در خصوص انواع مدل افسردگی، عوامل خطرناک و علائم روانی و جسمی افراد افسرده ارائه دهیم. ما این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار داده ایم تا اگر دانش آموزی این علائم را مشاهده کرد، بتواند با سرعت بیشتری به دنبال درمان باشد و به طور بالقوه جان خود را نجات دهد.

برنامه BraiNformation برای آموزش جوانان در خصوص موضوعات اصلی که جامعه ما را تحت تأثیر قرار داده و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مغز، ایجاد شده است. برنامه مذکور یک برنامه رایگان است که در اپ استور و گوگل پلی موجود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1343

به "آگاهی از افسردگی با استفاده از اپلیکیشن دانش آموزان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگاهی از افسردگی با استفاده از اپلیکیشن دانش آموزان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید