فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند

به گزارش مجله آرنا به نقل از سی ان بی سی، یک سال پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا عواقب آن همچنان دامنگیر فیس بوک است.

فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند

به همین دلیل چند جذب نماینده قدیمی نیروی انسانی که در فیس بوک کار می نموده اند، می گویند بسیاری از افراد شغل های پیشنهادی در فیس بوک را رد می نمایند. این در حالی است که زمانی فیس بوک مکانی ایده آل برای کار در ایالات متحده آمریکا محسوب می شد.

بیش از 6 جذب نماینده نیروی انسانی در 6 ماهه اخیر فیس بوک را ترک نموده اند. به گفته آنان این شرکت فناوری پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا در مارس 2018 میلادی با بحران جذب نیرو روبرو شده است. این بحران از آن جهت اهمیت زیادی دارد که فیس بوک سالانه هزاران کارمند جدید استخدام می نماید. این کارمندان جدید کلید شرکت برای نوآوری و ارتقای خدماتش هستند.

همچنین این شرکت برای جذب نیرو با رقابت شدیدی از سوی گوگل، اپل، آمازون، مایکروسافت و البته تعداد انبوهی از استارت آپ ها است.

در این میان نکته حائز اهمیت کاهش شدید دانشجویان فزونی است که پیشنهادات شغلی این شرکت را رد می نمایند.

متوسط میزان مقبولیت شغل های تمام وقت در فیس بوک میان فارغ التحصیلان دانشگاه هایی مانند استنفورد، کارنگی ملون و ای وی لیگ در 2018-2017 میلادی 85 درصد بود. اما این شاخص در دسامبر 2018 به 35 تا 55 درصد کاهش یافت. بیشترین میزان کاهش این شاخص به دانشگاه کارنگی ملون تعلق داشت. در این دانشگاه مقبولیت موقعیت شغلی تمام وقت در فیس بوک به 35 درصد رسیده است.

علاوه بر آن مقبولیت موقعیت شغلی فیس بوک میان مهندسان نرم افزار نیز کاهش یافته است. از سوی دیگر کاندیداهای شغلی در فیس بوک سوالات پیچیده تری درباره روش های حفظ حریم شخصی در این شرکت می پرسند.

این در حالی است که آنتونی هریسون سخنگوی فیس بوک اعلام نموده تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه اول 2019 میلادی 36 درصد نسبت به سه ماهه اول 2018 میلادی افزایش یافته است. همچنین فیس بوک صحت سخنان جذب نماینده های نیرو را انکار می نماید اما به طور دقیق اشاره نکرد کدام بخش های آمار این افراد اشتباه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 117

به "فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه ای به کار در فیس بوک ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید