آیا فرمول شکار بیگانه می تواند به شما در یافتن عشق یاری کند؟

به گزارش مجله آرنا، یک فیزیکدان ابزاری را بر اساس معادله دریک معروف ایجاد می نماید تا محاسبه نماید که چه تعداد شریک بالقوه برای شما وجود دارند.

آیا فرمول شکار بیگانه می تواند به شما در یافتن عشق یاری کند؟

به گزارش مجله آرنا به نقل از دیلی میل، معادله دریک برای پیش بینی شانس یافتن هوش فرموله شد. این معادله بر اساس طیف وسیعی از متغیرها از جمله سرعت تشکیل ستاره و حیات بیگانه است. یک فیزیکدان این معادله را به یک ماشین حساب آنلاین برای یافتن یک شریک تبدیل نموده است.

با وارد کردن تعدادی از متغیرها می توانید تصور کنید که چه تعداد از افراد با معیارهای شما برای شریک زندگی بودن تان انطباق دارند.

اگر فکر نموده اید چرا من تنها هستم؟ یا آیا کسی برای من وجود دارد؟ یک فیزیکدان و برنامه نویس رایانه ابزاری دارد که ممکن است یاری نماینده باشد. استیون وودینگ از ساوت همپتون عشق را با اخترفیزیک و آمار ترکیب کرد تا ابزاری بسازد که شانس یافتن یکی را محاسبه کند. این کوشش بر اساس معادله معروف دریک انجام شده که به وسیله اختر فیزیکدان آمریکایی دکتر فرانک دریک در سال 1961 میلادی به عنوان راهی برای آنالیز احتمال یافتن حیات بیگانه هوشمند در کائنات فرموله شد.

این فرمول به عوامل غیر محتمل فزاینده ای می پردازد از میانگین سرعت تشکیل ستاره ها تا کسری از سیاراتی که زندگی هوشمند را توسعه می دهند. وودینگ دانشمند داده ها این رویکرد را در دنیای دوستیابی به کار برده و شانس عشق را با در نظر گرفتن طیفی از عوامل از جمله نرخ رشد جمعیت، جذابیت، محدوده سنی و سطح تحصیلات تخمین زده است.

این معادله حتی شانس یافتن عشق را بر اساس معیارهای شخصی شما که شامل نظرتان در خصوص زیبایی ظاهری شما می گردد با شانس یافتن بیگانگان مقایسه می نماید. وودینگ می گوید: در خصوص شخص من شانس یافتن عشق 2.1 برابر بیش تر از وجود یک عشق در فاصله 1000 سال نوری بوده است. زمانی که فرانک دریک معادله خود را ایجاد کرد هدف اش یافتن موجودات فضایی یا گفتن این که ما می دانیم موجودات فضایی وجود دارند نبود بلکه بیش تر برای تشویق بحث و مصاحبه این کار را انجام داد.

وودینگ می گوید که رویکرد مشابهی را در پیش گرفته و میخواهد همه از این معادله بهره ببرند و با یک ذهنیت علمی به شانس خود برای یافتن عشق نگاه نمایند. این اولین بار نیست که معادله مذکور به موضوع یافتن عشق تبدیل می گردد.

پیتر بکوس که در حال حاضر استاد دانشگاه منچستر است در سال 2010 میلادی از معادله دریک استفاده کرد تا پیش بینی کند که تنها 26 زن در کل بریتانیا وجود دارند که بر اساس ظاهر، سن و عقل، برای او مناسب هستند. بکوس از 285000 شانس خود برای یافتن یکی با رز در یک ضیافت شام دیدار کرد و در سال 2013 میلادی این زوج با یکدیگر ازدواج کردند. وودینگ می افزاید: به عنوان کسی که عاشق موضوع بیگانگان است من واقعا به ایده تطبیق معادله دریک در دنیای دوستیابی علاقه مند شدم.

معادله دریک می گوید: N = R* x Fp x Ne x Fi x Fc x L، و منجر به پیش بینی پروفسور دریک شد که ممکن است 10000 تمدن در کهکشان ما وجود داشته باشند.

در معادله معروف دریک N تعداد تمدن هایی در کهکشان است که ممکن است بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. زمانی که نوبت به یافتن عشق می رسد وودینگ مقدار گیری های آسمانی را با مقیاس های انسانی تغییر داد.

معادله دریک معادله ای است که از آن به منظور برآورد تعداد تمدن های فرازمینی قابل تشخیص در کهکشان راه شیری استفاده می گردد. این معادله در اختر زیست شناسی برای جستجوی هوش فرازمینی مورد استفاده قرار می گیرد. فرانک دریک استاد بازنشسته نجوم و اخترفیزیک دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز این معادله را ابداع نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1960

به "آیا فرمول شکار بیگانه می تواند به شما در یافتن عشق یاری کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فرمول شکار بیگانه می تواند به شما در یافتن عشق یاری کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید