ابتلا به آنفلوآنزا نزدیک به صفر است، بازگشایی تالار ها و رستوران ها در زمستان بسیار خطرناک است

به گزارش مجله آرنا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با رعایت شیوه نامه های کرونایی به ویژه استفاده از ماسک ابتلا به همه بیماری های تنفسی از جمله سرماخوردگی، آنفولانزا و عوارض ناشی از آلودگی هوا کاهش چشمگیری داشته است.

ابتلا به آنفلوآنزا نزدیک به صفر است، بازگشایی تالار ها و رستوران ها در زمستان بسیار خطرناک است

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا، دکتر پیام طبرسی در خصوص آخرین شرایط بیماری کرونا در کشور اضافه نمود: خوشبختانه ما در این دو سه هفته اخیر فرایند رو به کاهش داریم البته شرایط روزانه تغییراتی دارد مثلا برخی روز ها مراجعات کمتر می شود برخی روز ها مراجعات بیشتر می شود مثلا تعداد بستری های بیمارستان مسیح دانشوری به ثبات رسیده و میزان ترخیص و بستری ما نزدیک به یک اندازه است، اما در برخی بیمارستان ها حتی بخش کرونایی را بسته اند.

کاهش مراجعات کرونایی ها به یک پنجم

وی با بیان اینکه مراجعات فعلی مبتلایان به کرونایی حدود یک پنجم موجی است که در مهر و آبان داشتیم گفت: این نشان از رعایت خوب مردم دارد، اما هنوز یکی دو استان بخصوص مازندران شرایط خوبی ندارند و متأسفانه فرایند صعودی را شاهد هستیم که این نشان می دهد ویروس در کشور در حال چرخش است و کماکان باید احتیاط ها و محدودیت ها و زدن ماسک را داشته باشیم.

ابتلا به آنفلوآنزا نزدیک به صفر است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما در سه سال اخیر در این موقع از سال یک همه گیری آنفلوآنزا داشتیم که تعداد زیادی از هموطنان مبتلا می شدند و تعدادی هم به دلیل اچ وان اِن وان از دست می دادیم که بخصوص پارسال مرگ و میر زیادی ایجاد کرد، اما امسال گزارش آنفلوآنزای ما نزدیک به صفر است و علت عمده آن زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست است.

آقای دکتر طبرسی با بیان اینکه همین رعایت های کرونایی برای رفع آنفلوآنزا بسیار مؤثر است گفت: انتقال آنفلوآنزا به راحتی ویروس کرونا نیست و با همین رعایت مسائل بهداشتی ساده خوشبختانه پیروز شدیم آنفلوآنزا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه این تجربه محدود به ایران نیست گفت: قبل از ما کشور های نیم کره جنوبی مثل استرالیا و برزیل که فصل سرمایشان در 6 ماهه اول سال است هم همین را تجربه کرده بودند که آنفلوآنزا به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده بود و همین استفاده از ماسک فوایدی که برای کرونا داشت برای بیماری های دیگر هم داشت.

کاهش سرماخوردگی با استفاده از ماسک

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: شما می بینید امسال سرماخوردگی هم بسیار کم شده که این به دلیل همین استفاده از ماسک و بسته بودن مدارس و سایر مراکز است.

آقای دکتر طبرسی با تأکید بر اینکه در بیماری های عفونی و تنفسی ماسک خیلی اهمیت دارد و ما امسال به شکل عملی این تأثیرش را دیدیم گفت: از زمانی که ماسک از یکم آذر اجباری شده است و مردم هم استفاده کردند این باعث شد که هم میزان کرونا و هم میزان آنفلوآنزا و هم سرما خوردگی و هم سل و به طور کلی همه بیماری های تنفسی کاهش پیدا کند.

کاهش مراجعات به اورژانس های ریوی

وی در خصوص تأثیر استفاده از ماسک به دفع عوارض ناشی از آلودگی هوا گفت: نکته جالبی که اتفاق افتاده است این است که با وجود آلودگی شدید هوا ورودی به اورژانس های ریه آنقدر افزایش پیدا نکرده، اما همیشه در این موقع سال پر از بیمار ریوی بود که به دلیل آلودگی هوا بیماری شان تشدید شده بود، اما امسال آن اوج مراجعات را نداشتیم و علت عمده آن این است که افرادی که از نظر بیماری ریوی های ریسک هستند در منزل می مانند و بیرون نمی آیند و اگر بیایند هم ماسک می زنند و این بسیار کمک می کند و به نظر می رسد امسال هم این عزیزان باید همین فرایند را ادامه دهند تا ان شاءالله این فرایند شرایط خوبی پیدا کند.

قدرت انتقال بالای ویروس انگلیسی روی افراد 12 تا 18 ساله

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: طبق بررسی ها متأسفانه انتقال این ویروس جهش یافته روی جوانان 12 تا 18 سال بیشتر از سایر گروه های سنی است.

آقای دکتر طبرسی اضافه نمود: الان که به یک کاهش نسبی رسیده ایم و شرایط کرونا به یک ثبات رسیده است باید همچنان به شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشیم و محدودیت ها را رعایت کنیم.

بازگشایی تالار ها و رستوران ها در زمستان بسیار خطرناک است

وی اضافه نمود: اگر دوباره از این شرایط خود مراقبتی خارج شویم و بگوییم حالا که کم شده است پس رستوران ها باز شود و تالار ها باز شود این بسیار خطرناک است، چون وقتی شما در زمستان تالاری را باز کنید، چون به دلیل سرما تهویه ای ندارد شما اگر با یک سوم ظرفیت هم افراد را جمع کنید و همه در حین غذا خوردن در فضای بسته هستند انتقال صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مجله آرنا به نقل از صدا و سیما، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما باید با همین روال پیش برویم تا فروردین و اردیبهشت ان شاء الله واکسن در دسترس باشد و بتوانیم واکسیناسیون عمومی را آغاز کنیم و ان شاءالله بعد از دو سه ماه به یک شرایط با ثباتی برسیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1351

به "ابتلا به آنفلوآنزا نزدیک به صفر است، بازگشایی تالار ها و رستوران ها در زمستان بسیار خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلا به آنفلوآنزا نزدیک به صفر است، بازگشایی تالار ها و رستوران ها در زمستان بسیار خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید