اتمام عملیات فاز دوم سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی ایلام

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اتمام عملیات فاز دوم سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی قلعه والی خبر داد.

اتمام عملیات فاز دوم سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی ایلام

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 12 آبان 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار 650 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، عملیات فاز دوم شامل تجهیز و تکمیل سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی قلعه والی، در راستای ارتقای سیستم حفاظتی، امنیتی، سیستم روشنایی و جلوگیری از آتش سوزی در فضاهای نمایشی موزه و نصب سنسور و دستگاه های هشداردهنده انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: هدف از این اقدام حفاظت بهتر از قلعه والی و همچنین موزه مردم شناسی است که با ایجاد فضایی مناسب ابزار و لوازم زندگی مردم در دوره های مختلف تاریخی و حفاظت از اشیا به نمایش می گذارد.

شنبه زاده شرح داد: قلعه والی یکی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

او افزود: قلعه والی در زمینی به مساحت 4687 مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت 1792 مترمربع در ضلع جنوبی به جای مانده است.

شنبه زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 76/9/3 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1810

به "اتمام عملیات فاز دوم سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات فاز دوم سیستم الکتریکی موزه مردم شناسی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید