اثر نوسانات نرخ دلار بر سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس

به گزارش مجله آرنا، تهران (پانا) - مدیرعامل بورس تهران درباره سینگال هایی که نرخ دلار به بازار سرمایه می دهد، گفت سهامدارانی که نگاه کوتاه مدت به بورس دارند، از این مدل تبعیت می نمایند و بحثی که از سال گذشته مطرح شد، ارزش جایگزینی شرکت ها است که تغییرات نرخ دلار هم در سودآوری شرکت تاثیر دارد.

اثر نوسانات نرخ دلار بر سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس

به گزارش ایلنا، صحرایی درباره بعضی ازاظهارات مبنی بر اینکه با ادامه افزایش شاخص بخشی از نقدینگی به ویژه سرمایه سهامداران خردی که سال 99 وارد بازار شدند، از بازارخارج می گردد، گفت: تنها نباید عوامل داخل بورس و شرکت ها را مورد آنالیز قرار داد، سهامداران سایر بازارها را هم رصد می نمایند.

وی ادامه داد: سهامداران و سرمایه گذاران تحولات مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهند به همین علت اینکه افرادی از حالا پیش بینی می نمایند با رشد شاخص بخشی از نقدینگی از بازار خارج می گردد، اظهار نظر درستی نیست.

مدیرعامل بورس تهران تاکید نمود: مولفه های روز و فرصت هایی که سرمایه گذار در بازار سرمایه می بیند از جمله شرایط بنیادی شرکت ها که بخشی از آن تابع مولفه های اقتصاد دنیای است مانند قیمت کامودیتی، قیمت نفت، قمیت برابری ارزها در ورود و خروج نقدینگی به بازار معین نماینده هستند و از امروز کسی نمی تواند شرایط آینده را پیش بینی کند چرا که شاید شرایط برای ورود نقدینگی های نو بهتر باشد.

وی گفت: شاید شرایط فراوری و فروش شرکت ها بهبود پیدا کرد و بهتر شد؛ در این شرایط شاید مردم تصمیم بر ورود نقدینگی های نو داشته باشند.

صحرایی درباره نوسانات بازار سرمایه بر اساس نرخ دلار و سینگال هایی که نرخ دلار به بازار سرمایه می دهد، گفت: سهامدارانی که نگاه کوتاه مدت به بورس دارند، از این مدل تبعیت می نمایند و بحثی که از سال گذشته مطرح شد، ارزش جایگزینی شرکت ها است که تغییرات نرخ دلار هم در سودآوری شرکت تاثیر دارد.

مدیرعامل بورس تهران تاکید نمود: البته تمام شرکت ها از این مدل پیروی نمی نمایند، وقتی نرخ دلار صعودی باشد، شرکتی که صادرات دارد سود بیشتری خواهد داشت اما شرکتی که مصرف ارزی آن بیش از منابع ارزی آن باشد، هزینه های فراوری و محصول یا خدماتشافزایش می یابد.

وی اضافه کرد: هر چند تاثیرگذاری نرخ دلار بر بازار سرمایه و شرکت ها موضوع کلانی نیست اما از آنجایی که بازار سرمایه ایران بازار کامودیتی بیس و مربوط به قیمت فلزات رنگی و نفت در دنیا است، از این موضوع تاثیری بیشتری می گیرد و بهتر است مردم نگاه بلندمدت به بازار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1720

به "اثر نوسانات نرخ دلار بر سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر نوسانات نرخ دلار بر سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید