ارتباط آلودگی هوا و سکته مغزی، سردردها را جدی بگیرید

به گزارش مجله آرنا، دکتر علی امینی هرندی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: در کنگره سال جاری تمام متخصصین مغز و اعصاب به همراه سایر رشته های داخلی، طب اورژانس و پزشکان عمومی حضور دارند

ارتباط آلودگی هوا و سکته مغزی، سردردها را جدی بگیرید

وی با تاکید بر حفظ ماهیت بین المللی کنگره از حضور 15 سخنران خارجی اطلاع داد و اضافه نمود: این سخنرانان از 10 کشور کانادا، آمریکا، انگلیس، اسلوونی، اسپانیا، لبنان و ... حضور دارند.

به گفته امینی هرندی، 200 مبحث تخصصی در رشته نورولوژی طی روزهای 11 تا 14 اردیبهشت 97 در محل هتل المپیک تهران مورد بحث قرار می گیرد.

وی در ادامه از برگزاری 7 کارگاه تخصصی و فوق تخصصی با موضوعات تکنیک های جدید نوار مغزی، تصویربرداری مغز نخاع، اختلالات حرکتی، درمان گرفتگی های عضلانی، روش های غیردارویی خوراکی و همچنین استفاده از سونوگرافی در تشریح و درمان سکته های مغزی در کنگره پیش رو اطلاع داد و اضافه نمود: سونوگرافی در پیشگیری ثانویه سکته مغزی نقش مهمی دارد به طوری که وقتی فردی دچار سکته مغزی شده برای اینکه تعیین گردد چقدر محتمل است دچار سکته بعدی گردد از سونوگرافی استفاده می گردد.

دبیر علمی کنگره به سردردها اشاره نمود و گفت: سردرد یک علامت و زنگ خطر برای آنالیز یک بیماری است.

وی ادامه داد: سردرد می تواند منجر به التهاب مغزی و همچنین عفونت مغزی و تومور مغزی گردد که احتیاج به درمان های خاص دارد.

امینی هرندی با اشاره به علائم متعددی که یک سردرد برای آنالیز احتیاج دارد اضافه نمود: سردرد به دنبال ضربه به سر که می تواند همراه با خونریزی داخل سر باشد و همچنین سردردهای غیرمنتظره که طولانی شده و با دارو درمان نشده است و سردرد همراه با کاهش وزن و تب و علائم عصبی احتیاج به پیگیری دارد.

دبیر علمی کنگره نورولوژی ایران در ارتباط با نقش آلودگی هوا در بروز سردردها و همچنین سکته مغزی گفت: ارتباط بین آلودگی هوا و سکته مغزی به اثبات رسیده است زیرا آلودگی هوا می تواند بر روی سیستم گردش خون تاثیرگذار بوده و باعث سکته مغزی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 421

به "ارتباط آلودگی هوا و سکته مغزی، سردردها را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط آلودگی هوا و سکته مغزی، سردردها را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید