از احیای کتابخانه آسیب دیده شهریار تا انتشار سایه های بهار

به گزارش مجله آرنا، موسسه خانه کتاب 5 هزار جلد کتاب به ارزش 110 میلیون تومان به کتابخانه تفکر شهریار اهدا نموده است.

از احیای کتابخانه آسیب دیده شهریار تا انتشار سایه های بهار

جهت دریافت خدمات طراحی لنداسکیپ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

گروه فرهنگ و هنر مجله آرنا: در یکی، دو روز گذشته اخبار متنوعی در حوزه کتاب منتشر شده است که از مهم ترین آن ها می توان به انتشار چند کتاب خاص و مهم و همچنین اهدای 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه آسیب دیده شهریار در حوادث آبان ماه اشاره نمود. بنا بر این گزارش، موسسه خانه کتاب 5 هزار جلد کتاب به ارزش 110 میلیون تومان به کتابخانه تفکر شهریار اهدا نموده است؛ این کتاب های اهدایی در موضوعات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت، یاری درسی، آموزشی و دانشگاهی، علوم اجتماعی، مدیریت و حقوق، دین، فلسفه و روانشناسی، ادبیات، شعر، داستان، تاریخ، پزشکی، مهندسی، کشاورزی، هنر و تربیت بدنی است. کتابخانه عمومی تفکر در پی ناآرامی های آبان ماه در آتش اغتشاشات سوخت و 13 هزار جلد آن، دچار آتش سوزی و نابود شد.

اما در حوزه تازه های نشر، رمان سایه های بهار نوشته سیدمحمد میرموسوی که در ششمین دوره جایزه ادبی امیرحسین فردی برگزیده شده بود، منتشر شد. این رمان که چهاردهمین اثر نویسنده است و در سبک رئال نوشته شده است، ماجرای انقلاب اسلامی در منطقه گرگان و دشت را تا پیروزی نهایی آن به تصویر کشیده است. این اثر در 27 فصل و در 221 صفحه در هزار و 250 نسخه منتشر شده است.

همچنین مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب تاریخ شفاهی سردار شهید مدافع حرم احمد غلامی را با عنوان ری تا شام به تلاش علی مژدهی در 536 صفحه به چاپ رسانده است. این اثر تاریخ شفاهی دفاع مقدس روایت زندگی سردار احمد غلامی، جانشین تیپ 10 سیدالشهدا (ع) و فرمانده تیپ 110 خاتم الانبیا (ص) در دوران دفاع مقدس است. سردار شهید غلامی در این کتاب جنگ را از منظر خود و آنگونه که درک نموده روایت نموده است. در واقع این کتاب مجموعه ای از فعالیت ها، تجربه ها و البته قضاوت های شخصی او است.

از ری تا شام نتیجه 18 جلسه گفت وگوی مرحوم علی مژدهی با سردار شهید غلامی در قالب کتاب تاریخ شفاهی سردار احمد غلامی است که این تبادل نظر ها از 22 اردیبهشت 1394 شروع شده و تا اول اردیبهشت 1395 ادامه یافته است. در این کتاب درباره زندگی و فعالیت های احمد غلامی از تولد تا قبل از انتصاب او به فرماندهی تیپ 110 خاتم الانبیا (ص) تبادل نظر شده است. تاریخ شفاهی سردار غلامی با فوت ناگهانی علی مژدهی و شهادت سردار غلامی در جبهه سوریه ناتمام مانده است. کتاب تاریخ شفاهی سردار غلامی، مشتمل بر 536 صفحه، به تلاش مرحوم علی مژدهی و توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال 1398 منتشر و با قیمت 50 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

اما در حوزه کودک و نوجوان، کتاب روزی که خورشید قهر کرد اثر هادی خورشاهیان منتشر شد. این کتاب برای مخاطبان کودک و از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار شد. این کتاب که برای مخاطبان بالای 8 سال نوشته شده است روایتی ظریف و اسطوره ای از حادثه ای دارد که با توجه بیش از حد انسان ها به ماه و نادیده دریافت خورشید، رخ می دهد.

این کتاب همچنین با تصویرگری ویژه منان عنیشی همراه شده است. در این تصویرگری استفاده از عنصر تخیل در شخصیت سازی برای خورشید و ماه مورد توجه قرار گرفته است. کتاب نیستان این مجموعه را در قالب چهارمین جلد از مجموعه کتاب اندیشه های خوشمزه منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 654

به "از احیای کتابخانه آسیب دیده شهریار تا انتشار سایه های بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از احیای کتابخانه آسیب دیده شهریار تا انتشار سایه های بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید