استان لرستان به مرکز گیاهان دارویی تبدیل می گردد

به گزارش مجله آرنا، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، استان لرستان به مرکز گیاهان دارویی تبدیل می گردد.

استان لرستان به مرکز گیاهان دارویی تبدیل می گردد

سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین و مدیران جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مهمترین هدف ما در بخش کشاورزی فراوری و اشتغال است، اضافه نمود: یکی از اتفاقات خوب در حوزه فراوری خرید 4 هزار و 700 تن کلزا از کشاورزان استان است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی بر قلع و قمع اراضی کشاورزی که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده است، تاکید نمود و گفت: به علت اهمیت موضوع دستگاه قضا با مدیرانی که در قضیه قلع و قمع ترک فعل نمایند برخورد جدی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر پیگیری پرونده های برطرف تداخلات اراضی هم تاکید نمود و اضافه نمود: شهریور ماه سال جاری باید پرونده برطرف تداخلات اراضی در استان بسته گردد.

شاهرخی به ضرورت توسعه کشت توسعه گیاهان دارویی هم اشاره نمود و گفت: تبدیل لرستان به مرکز گیاهان دارویی طرحی است که به شدت پیگیر آن هستیم.

وی بیان نمود: توسعه کشت گیاهان دارویی علاوه بر اینکه در بحث تناوب مهم است به لحاظ مالی هم به صرفه است، از طرفی می تواند جایگزین کشت های ممنوعه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان جایگزین کشت های ممنوعه در روستاها نیازمند برگزاری کلاس های آموزشی است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1403 بروزرسانی: 20 تیر 1403 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2239

به "استان لرستان به مرکز گیاهان دارویی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان لرستان به مرکز گیاهان دارویی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید