اعلام الگوی مصرف برق در زمستان 1400

به گزارش مجله آرنا، هادی مدقق، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: الگوی مصرف برق منطقه ها عادی 200 کیلو وات ساعت و در ایام سرد سال در منطقه ها گرم 300 کیلووات است البته برای سال آینده متناسب با مصرف هر منطقه این الگو اصلاح خواهد شد.

اعلام الگوی مصرف برق در زمستان 1400

او اضافه نمود: الگوی مصرف برق براساس مصرف 75 درصد مشترکان در منطقه ها مختلف اصلاح خواهد شد. برای تابستان سال جاری حدود چهار و نیم میلیون مشترک پرمصرف داشتیم که این آمار در منطقه ها گرمسیر و عادی فرق دارد.

مدقق در مورد قطع برق مشترکان پرمصرف اعلام کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی که به مردم انجام می گردد برق هیچ مشترکی قطع نگردد، ولی اقدامی که در تابستان انجام شد بیشتر مشترکان اداری، صنعتی و تجاری بزرگ بوده است که الگوی مصرف را در رعایت نکردند و مجبور به قطع برق این مشترکان شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر افزود: برق مشترکان به صورت بلند مدت نمی تواند قطع گردد صرفا در حد اخطار است، ولی ما برای مشترکان بزرگ مانند صنعتی، اداری و تجاری برنامه های خاصی داریم.

مدقق توضیح داد: متاسفانه در زمستان با برودت هوا ما مشکل در تامین سوخت نیروگاهی داریم به طوری که گازی که باید تامین گردد فراوری نشد و این باعث استفاده نیروگاه ها از سوخت مازوت و مایع شد.

او گفت: محدودیت مصرف برق در زمستان بیشتر متوجه صنایع است که از این رو این محدودیت به طور قطع روی فراوری در کشور اثر خواهد گذاشته، ولی توصیه ما به مشترکان صرفه جویی در مصرف گاز است.

در زمستان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش می یابد و این باعث می گردد که شرکت ملی گاز، سوختی را که برای نیروگاه ها می خواهد تامین کند با مشکل روبرو خواهد شد.

منبع: مجله آرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1965

به "اعلام الگوی مصرف برق در زمستان 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام الگوی مصرف برق در زمستان 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید