امضای تفاهم نامه های مالی و فرهنگی اصفهان با آلمان و ایتالیا

به گزارش مجله آرنا، عبدالوهاب سهل آبادی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی اصفهان در مقابل سفر هیئت های خارجی به این استان، طی ماه های اخیر، گفت: برگزاری نمایشگاه صنعتی مشترک بین دو استان اصفهان و بادن ورتمبرگ آلمان، برقراری ارتباط بین شرکت های مختلف بین اصفهان و بادن ورتمبرگ آلمان خواسته هر دو کشور بود.

امضای تفاهم نامه های مالی و فرهنگی اصفهان با آلمان و ایتالیا

با تورهای ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

وی به امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی اصفهان و فورزهایم یکی از شهرهای آلمان اشاره نمود و بیان داشت: در بخشی از این تفاهم نامه آمده که دو طرف متعهد می شوند اطلاعات دقیق از بازار و زمینه های توسعه تجارت به طرف مقابل ارائه نمایند و با برگزاری همایش های دو جانبه، زمینه همکاری بین فعالان مالی را فراهم سازند. همچنین توسعه صنعت گردشگری بین دو استان مورد تاکید نهاده شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توضیح داد: اصفهان با دارا بودن بیش از هشت هزار واحد صنعتی و فراوری 70 درصد فولاد ایران همیشه می تواند نقش موثری در روابط تجاری و صنعتی ایران و آلمان داشته باشد.

وی از تقویت روابط مالی و فرهنگی اصفهان و فرایبورگ نیز اطلاع داد و بیان کرد: اتاق بازرگانی فرایبورگ دارای 48 هزار عضو است و در بخش های صنعتی، آموزشی و گردشگری می تواند با استان اصفهان روابط نزدیکی را تعریف کند.

سهل آبادی گفت: در طول یک دهه که از خواهرخواندگی فرایبورگ و اصفهان می گذرد همکاری چندانی بین دو شهر صورت نگرفته است.

وی شرایط سیاسی بین المللی را عامل اصلی اجرایی نشدن بندهای تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر مطرح نمود و ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و فرایبورگ تنها فعالیت در راستای خواهرخواندگی دو شهر بوده است.

سهل آبادی از آمادگی اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان در فعال شدن روابط فرهنگی و مالی بین این دو شهر خواهر خوانده اطلاع داد و گفت: اعزام هیئت های تجاری و برگزاری نمایشگاه های مشترک می تواند همکاری های مالی اصفهان و فرایبورگ را تقویت کند.

وی به ایجاد روابط مالی با شهر ادینه ایتالیا و همکاری شرکت های فولادی ایتالیا با فولادسازان اصفهان اشاره نمود و گفت: برگزاری دوره های مشترک کوتاه مدت صنعت مبلمان بین اصفهان و ادینه ایتالیا از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

سهل آبادی گفت: استان اصفهان بهترین مکان برای ایجاد فضای همکاری شرکت دانیلی برای فراوری محصولات جدید فولادی شد.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان در توسعه همکاری های صنعتی بین شرکت دانیلی و شرکت های فولادسازی استان اصفهان اطلاع داد و بیان کرد: مطالعات اولیه برای سرمایه گذاری این شرکت ایتالیایی برای فراوری فولادهای مشترک در ایران صورت گرفته است و به زودی وارد مرحله اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 739

به "امضای تفاهم نامه های مالی و فرهنگی اصفهان با آلمان و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه های مالی و فرهنگی اصفهان با آلمان و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید