اوجی: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها تمهیدهای لازم صورت گرفته است

به گزارش مجله آرنا، خبرنگاران - وزیر نفت از انجام تمهیدهای لازم برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها اطلاع داد و اظهار کرد که صنایع و نیروگاه هایی که با محدودیت سوخت روبه رو شده اند می توانند برای ادامه کار از گاز مایع استفاده نمایند.

اوجی: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها تمهیدهای لازم صورت گرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، جواد اوجی، روز سه شنبه (14 دی ماه) در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون بر اساس قرارداد (سوآپ گاز) روزانه 4 تا 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان در حال اجرا است که این موضوع به پایداری گاز در کشور یاری می نماید، گفت: درباره مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، اما با توجه به کاهش شدید دما و افزایش احتیاج خانگی به مصرف گاز از هموطنان می خواهیم که با صرفه جویی در مصرف، نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته گردد.

وی اضافه نمود: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها نیز تمهیدهای لازم انجام و آن دسته از صنایع و نیروگاه هایی که سوختشان محدود شده است می توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

وزیر نفت توضیح داد: هم اکنون مصرف خانگی، تجاری و حمل ونقل به 600 میلیون مترمکعب رسیده، در نیروگاه ها نیز مصرف 100 میلیون مترمکعب است و مصرف سوخت معادل نیز 205 میلیون مترمکعب است.

اوجی توضیح داد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1884

به "اوجی: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها تمهیدهای لازم صورت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجی: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه ها تمهیدهای لازم صورت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید