زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی در کشور است

به گزارش مجله آرنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: این استان بزرگترین مرکز فراوری صنایع دستی فلزی در سطح کشور است.

زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی در کشور است

سید سعید صفوی ظهر امروز پنجشنبه در ملاقات معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استاندار زنجان، به فرصت طلایی برگزاری دو جشنواره و نمایشگاه ملی به طور همزمان به میزبانی استان زنجان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر استان زنجان در دو جشنواره ملی میزبان نمایندگان 31 استان از کشور است.

او اضافه کرد: استان زنجان پتانسیل بالقوه ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد و این فرصت باید غنیمت شمرده گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: کارخانه کبریت زنجان نقش بسزایی در اجرای برنامه های فرهنگی دارد و در حال حاضر کارخانه کبریت زنجان نقش بسیار پررنگی را در اجرای برنامه های فرهنگی استان زنجان بر عهده دارد.

صفوی ادامه داد: به علت بازسازی ساختمان قدیمی و ایجاد فضای سبز مفرح هم استانی ها، ساعات خوشی را در این مکان سپری می نمایند.

او بر لزوم حمایت های بیشتر و تزریق منابع اقتصادی برای توسعه میراث فرهنگی استان زنجان تأکید کرد و گفت: سال جاری برای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان مبلغ 80 میلیارد تومان تصویب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان اضافه کرد: برای توسعه و پیشرفت این حوزه ضروری است، حمایت های بیشتری از این صنعت انجام گردد و بانک ها نیز باید همکاری بیشتری با حوزه میراث فرهنگی به جهت ارائه تسهیلات اقتصادی داشته باشند.

صفوی گفت: استان زنجان بزرگ ترین مرکز صنایع فلزی کشور است و در حوزه صنایع دستی ما بزرگ ترین صنایع دستی در حوزه صنایع فلزی هستیم و از سوی دیگر به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده ایم، اما متأسفانه مردم زنجان اطلاع دقیقی از صنایع دستی و میراث فرهنگی استان خود ندارند.

او ادامه داد: مجوز ایجاد مرکز ایران شناسی برای استان زنجان أخذ شده و در راستای توسعه حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، مجوز ایجاد مرکز ایران شناسی در استان زنجان اخذ شده و از سوی دیگر مرکزی برای آموزش بانوان علاقه مند به یادگیری فعالیت های صنایع دستی و میراث فرهنگی به موضوع استان زنجان ایجاد خواهد شد.

علیرضا فیروز فر در ادامه شهردار زنجان گفت: پروژه سبزه میدان پروژه بزرگی است و کوشش شده تا گلوگاه های آن احصا شده و همه مواردی که باعث توقف طرح است، حل گردد.

او با بیان اینکه در این پروژه احداث 65 غرفه مفید و 15 غرفه خدماتی پیش بینی شده است، ادامه داد: بعلاوه ساخت تالار شهر نیز در این محل در نظر گرفته شده است.

شهردار زنجان گفت: در حال بهینه سازی معابر هستیم و وسعت فضای سبز در پروژه زیاد است و دو طرف باغ راه خواهد بود.

فیروزفر ادامه داد: حدود 30 میلیارد تومان برای احداث فضای سبز و 30 میلیارد تومان برای روشنایی محل هزینه شده است.

مجله آرنا زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 2076

به "زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان بزرگترین مرکز صنایع دستی فلزی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید