اپل به آیفونی می اندیشد که با نمایشگرش بتوانید دیگر گجت ها را شارژ کنید

به گزارش مجله آرنا، آیا امکان دارد که کاربران بتوانند قلم لمسی پنسل اپل را با قرار دادن روی نمایشگر گوشی های آیفون شارژ نمایند؟ پتنت ثبت شده اپل در مارس 2021 (اسفند ماه 1399) نشان می دهد که این غول فناوری آمریکایی میخواهد تا این ایده را به واقعیت تبدیل کند. این پتنت که به نام شارژ بی سیم Trought Display Wireless ثبت شده، جزئیات سیستمی را توضیح می دهد که به یک دستگاه الکترونیکی شخصی مانند آیفون یا آیپد اجازه می دهد تا بتواند گجت های دیگر را به وسیله صفحه نمایش خود شارژ کند.

اپل به آیفونی می اندیشد که با نمایشگرش بتوانید دیگر گجت ها را شارژ کنید

به عبارت دیگر، این فناوری با هدف تبدیل صفحه نمایش به نقطه شارژ در پی افزایش دامنه شارژ معکوس است. یک دستگاه الکترونیکی شخصی (مثلا تبلت یا گوشی هوشمند) می تواند گجت های جانبی (مثلا قلم) را به وسیله صفحه نمایش دستگاه به صورت بی سیم شارژ کند. این نقطه شارژ می تواند در قسمت خاصی از نمایشگر تعبیه گردد که در دید کاربر مسئله ای ایجاد نکند.

در قسمت دوم توضیحات این پتنت، اطلاعاتی نوشته شده که ما را کمی گیج می نماید. این اطلاعات می گوید که بخشی از صفحه نمایش که برای شارژ مجدد اختصاص داده شده شفاف است و بنابراین در آن قسمت نمایشگری وجود ندارد. به عبارت دیگر، فضای اشغال شده به وسیله نقطه شارژ بخش مربوط به نمایشگر را کاهش می دهد. مگر اینکه اپل تصمیم بگیرد تا نمایشگر هیبریدی را برای این دیوایس ها انتخاب کند. همانطور که نمودارها اشاره می نمایند، سیم پیچ شارژ درست زیر صفحه نمایش قرار می گیرد.

به هر حال، این فناوری می تواند به خصوص برای شارژ اپل واچ، ایرپادز یا قلم لمسی اپل با قرار دادن آن ها بر روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد بسیار کاربردی و جالب باشد. از این نوآوری می توان در گوشی های هوشمند و تبلت ها که نمایشگر بزرگ تری دارند استفاده کرد تا امکان شارژ قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی سیم در جلوی دیوایس ها وجود داشته باشد. در ادامه توضیحات این پتنت آمده که: [چنین] پیکربندی می تواند شامل تبلت یا گوشی هوشمندی باشد که به گونه ای پیکربندی شده که قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی سیم روی نمایشگر دستگاه الکترونیکی شخصی شارژ گردد.

برای یادآوری بد نیست خاطرنشان کنیم که شارژ نسل دوم قلم لمسی اپل پنسل با قرار دادن آن در کنار آیپدهای سازگار امکان پذیر است. به هر حال، این پتنت بیش از همه ثابت می نماید که اپل به دوام صفحه نمایش خود اطمینان دارد، به ویژه به لطف گلس محافظ سرامیکی که برای استفاده از این نوع سیستم باید آن را در نظر گرفت. احتمال در آینده ما اخبار بیشتری از این نوع فناوری خواهیم شنید.

همان طور که احتمالا می دانید اپل به تازگی در پی نوآوری های ایجاد شده خود در جهانی علم و تکنولوژی پتنت های زیادی را به ثبت رسانده که بعضی هم با حواشی زیادی همراه بوده است. از مهم ترین آن می توان به پتنت گوشی تمام شیشه ای اپل یاد کرد. طرح مفهومی دقیق این پتنت اپل از 6 نمایشگر تشکیل شده که در اصل، می تواند تصاویر را روی هر یک از 6 نمایشگر خود نمایش دهد. اپل در توضیحات این پتنت گفته بود: طراحی گوشی تمام شیشه می تواند از چندین شیشه ساخته شده باشد که به هم چسبیده اند و تداعی گر ساختاری یکپارچه هستند یا این که از ابتدا از یک تکه شیشه پرداخته شده فراوری گردد. این گوشی در تمامی جهات خود نمایشگر خواهد داشت که می تواند به وسیله فورس تاچ یا تاچ معمولی کار کند.

اپل در نو اوری های خود به فکر کاربران عینکی هم بود و در یکی از پتنت هایی که به نام خود ثبت نموده روی نمایشگری برای تصحیح دید کاربران عینکی کار می نماید. این فناوری در خصوص وسیله ای به نام عینک حریم خصوصی اطلاعاتی می دهد که فقط کاربران چنین عینکی قادر خواهند بود تا محتوای روی صفحه نمایش را دیدن نمایند. به همین دلیل افرادی که در اطراف صفحه گوشی حضور دارند نمی توانند نگاهی پنهانی به محتوای نمایشگر داشته باشند. در تصاویر منتشر شده منتسب به این پتنت کادر تنظیماتی را نشان می دهد که به کاربر اجازه می دهد تا اطلاعات چشم خود را مانند شماره چشم و… را وارد و از یک کلید برای نشان دادن نقص های بینایی کاربر (نزدیک بینی، دوربین بینی، پیرچشمی، آستیگماتیسم) بهره ببرد.

شایان ذکر است که لزوما این پتنت ها به محصول واقعی و نهایی تبدیل نمی شوند، اما با ثبت این نوآوری ها در جهانی علم و فناوری این طور می توان استنباط کرد که غول های تکنولوژی جهان همیشه رو به جلو حرکت می نمایند و برای رضایت هر چه بیشتر کاربران نهایت کوشش خود را به کار می برند. به نظر می رسد که در روز های آینده در خصوص این پتنت های اپل و سایر شرکت ها اخبار بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: genarena.ir شناسه مطلب: 1891

به "اپل به آیفونی می اندیشد که با نمایشگرش بتوانید دیگر گجت ها را شارژ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به آیفونی می اندیشد که با نمایشگرش بتوانید دیگر گجت ها را شارژ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید